enveloppenkraam: hoe vaak prijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

met de Samenloop voor Hoop, (een wandelevenement voor de KWF) hebben wij een enveloppenkraam. Nu zijn we druk bezig met kadootjes/prijzen verzamelen en deze week gaan we de kadootjes nummeren, en nummertjes in enveloppen doen.

Nu was eerst het idee: Enveloppen met nummertje, is een prijs. Maar de enveloppen schijnen door...
    Oftewel; in iedere envelop komen nummertjes, alleen bepaalde eindgetallen, zijn dan prijs.

Maarja, hoeveel eindgetallen doe je? Dus hoe groot is de kans dat je prijs hebt? De envelopjes gaan 50 cent kosten en we hebben ook best wat kleinigheidjes - maar niet voldoende om 'altijd prijs' te doen.

Wij dachten als prijs, eindcijfers: 0, 1 en 5 - dus 3 op 10 . Of zou dat te weinig zijn??? Twijfel twijfel...

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar als ze doorschijnen dan weet je toch zo welke je moet pakken? Ik zou er voor zorgen dat het getal aan de buitenkant niet zichtbaar is.

Verder vind ik 3 op 10 denk ik net iets te weinig, ik zou 4 of 5 op 10 doen.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    kan je niet alle nummers alvast in een grote pot doen en zoveel nummertjes er uit trekken als er enveloppen zijn

en per nummer een kadootje noteren op een lijst
    zo doen ze het bij een tombola op een spellenbeurs
    je koopt dan wat lootjes en je opent je nummer en hun controleren op hun lijst of dat een prijs oplevert of niet

en voor meer prijsjes misschien eens kijken of je aan spulletjes kan komen via facebook. er zijn van die marktplaats/gratis op te halen spullen. of misschien de winkeliersvereniging benaderen voor een bijdrage?

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij doen een a 4 over midden en dan dubbel vouwen en daar het lootje in. De prijsjes zetten we op de kraam met nummertjes erop dan kunnen mensen gelijk zien wat ze gewonnen hebben

Deel Deze Pagina