In het kamertje van mijn dochter hebben we een wit rolgordijn en witte gordijnen. Ik kan het in haar kamertje niet echt donker maken. En in de zomer word het erg warm in het kamertje. Nu zit ik erover na te denken om een verduisterend rolgordijn te kopen. Bij de bouwmarkten zijn de maximum maten 210 cm, hij valt dan precies 1 cm op het kozijn. Heeft er iemand een idee of het rolgordijn dat nog licht doorlaat en kan ik er beter 1 laten maken die van muur tot muur loopt ? Sorry voor het langdradige verhaal.
ik zou t niet al te donker maken hoor, dus 1 die net op t kozijn valt is prima. Ik ben ook de mist ingelopen het bij mn dochtertje altijd donker te maken... met t gevolg......ze slaapt bij anderen voor geen meter waar t licht is. Op de vakantie moest ik zelfs vuilniszakken op t raam plakken! Dus bij onze 2e gaat dit echt niet gebeuren....nix donker deze keer! Succes
wij hadden ook de max.maat nodig en die viel 5mm over het kozijn, dus nog minder als bij jou.. komt heel klein randje licht door maar daar heb je geen last van hoor! en al helemaal niet als je nog gewone gordijntjes erover hebt gehangen.. succes
Simone ik wil het ook niet altijd donker maken hoor als ze slaapt. Maar ze doet nu hazenslaapjes van 30/45 min en als ze in mijn slaapkamer slaapt met de verduisterende gordijnen slaapt ze 2 uur ! In de zomer word het met het raam op het zuiden ook erg warm dus is verduistering wel nodig. Liess het is dus wel donker in het kamertje ? Natasja was al aan het zoeken waar hij gebleven was ! Sorry dat het het verkeerd plaatste
ik heb me rolgordijnen verduisterend bij beverwijk laten maken vond het erg goed koop en super kwaliteit ze hebben mooie bewerkte randen voor de onderkant dat hoef niet persee hoor moet je smaak zijn als je het bijvoorbeeld dit weekend besteld kan je ze het weekend erop al ophalen ik kan je wel de site geven van hun moet je maar kijken of het wat is voor je stuur maar een pb als je de link wil hebben
Werkt dat wel dan verduisteren? Mij is altijd verteld dat als je een kamertje koel wilt houden je de zon van het raam moet houden (dus aan de buitenkant er iets tegen maken aan zonne wering)
het werk hier bij ons in huis heel goed en is nog steeds in de zomer lekker koel ik zou niks anders meer willen echt niet
Dan denk ik dat ik voor onze slaapkamer ook eens opzoek moet.. We hebben wel zonnewering maar als die dicht is dan kleppert er steeds iets als de wind op n bepaalde manier er langs waait, wat mij wakker houd. Dus in de winter zetten we dat vast met een tieripje...maarja dat is in de zomer niet te doen natuurlijk.
In mijn slaapkamer heb ik verduisterende overgordijnen. Zo komt er geen zon in je kamer en het blijft dus koel. Achter mijn gordijnen voel je wel de warmte !
Ik heb wel een donker rolgordijntje, maar dat sluit ook niet echt goed aan, we hebben namelijk halfronde ramen en schuine daken, dus het is onmogelijk iets passends te vinden. Maar eerst hadden we alleen witte gordijnen en als 's middags de zon er pal op staat, is het wel heel licht. Nu is het ook nog licht genoeg, maar dat felle is er af.
Wij hebben ook verduisterende rolgordijnen. We hebben 3 ramen, waarvan de middelste open kan. Nu hebben we dus 3 delen, dat leek me wel handig met het raam openen, maar er komt wel wat licht door tussen die delen. Het is dus niet heel donker in de babykamer, maar de zon schijnt in ieder geval niet naar binnen. Hij slaapt ook prima op deze manier. Ik wil wel zeggen dat ik niet het idee heb dat het warmtewerend werkt, want in het najaar werd het gewoon 23 a 24 graden in zijn kamertje. Groetjes Saskia
je hebt naast verduisterende rolgordijnen ook rolgordijnen die de warmte tegenhouden (zijn volgens mij ook nog iets minder donker makend dan verduisterende). Op deze rolgordijnen zit een soort aluminiumachtig laagje, misschien is dat iets voor je? vraag anders even in de bouwmarkt.