Haai, Ik had even een vraag en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen of ongeveer hetzelfde heeft gehad? Ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Bij de echo van de nekplooimeting zei de gyneacoloog opeens dat ik een cyste op mijn linker eierstok had zitten. De cyste was maar 2 cm en de gynaecoloog vroeg of ik buikpijn had. Ik gaf aan dat dit niet zo was. Verser vertelde hij dat ze het pas weghalen bij 6cm of als ik er last van kreeg. Nu heb ik sinds gisteravond last van buikpijn. Dacht in eerste instantie dat het van de frietjes kwam die we gegeten hadden maar de pijn zit op een plek links onderin. Een kruik hielp een beetje. Nu vandaag nog steeds last. Het is een vage pijn die minder word als ik op me linkerzijde lig. Ik dacht eerst dat het van de zwangerschap kwam maar ik vind het raar dat het op 1 plek is die ik ook kan aanwijzen. Het zit zo'n 4cm boven me lies en als ik er op druk doet het meer pijn. He zijn geen helse pijnen maar gewoon vervelende pijnen. Kan dit van de cyste afkomen en moet ik me drukmaken? Alvast bedankt! Gr. Kirsten
Misschien kan je met deze vraag beter naar je gyn. gaan. Dan ben je zeker. Ik had linksonder pijn bij de groei van mijn baarmoeder, maar niet echt meer last als ik er op drukte ofzo. Het was wel gevoeliger. Kan je niet echt verder helpen. Hoop dat het niets s
Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik ook een cyste aan mijn linker eierstok. door de cyste was de eierstok te zwaar en ging deze niet mee " omhoog" met de groei van de baarmoeder. Door de zenuwen die daar lopen heb ik vanaf een week of 20 veel last gehad. Deze was echter een stuk groter, ik geloof zo'n 10 cm doorsnede en vorig jaar operatief verwijderd. Als je twijfelt door de pijn zou ik dit zeker navagen bij de gyn.
hoi Ik heb ook een cyste op mijn linker eierstok, nu 3 cm doorsnede, tot nu toe geen last van. maar ik weet wel net als jou gevoel dat het geen lekkere pijntjes zijn, tis niet dat je vergaaat, maar vooral een stekend en zeurend gevoel. als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor!! ik heb trouwens geen idee of ze je ook opereren als je zwanger bent, ?? weet jij dat misschien?
Als cyste gaat groeien dat is de pijn een hel (niet vergelijken met pijntjes hoor). Ik had cyste voor mijn zwangerschap: chocoladecyste linkere eierstok van 3,5 cm en toen binnen 2 maanden is het tot 8 cm gegroeid nou de pijn was een hel: bevallen is minder pijn hoor! Toen is die weggehaald en was ik gelijk zwanger. Nu niet meer teruggekomen (wat ook is bij endo cysten komen ze niet terug bij de zwangerschap en lactatie). Je had misschien cyste al of het is een functionele cyste die zelf kan weggaan over maandje of twee. In principe halen ze cyste eruit bij de zwagerschap van 16 weken voor zoveel ik weet maar misschien hangt het af van de cyste zelf en plek. Als je pijn hebt dan zal ik naar zk bellen en afspraak maken voor echo gewoon. Banden pijn is wel overigens vergelijken met pijn bij cyste: bij cyste is pijn een hel en blijft groeien en aanhouden bij bandenpijn heb je een soort pijn maar met steekjes paar seconden dat komt en gaat. Ik heb het ook alleen links en 1 keertje per maand ongeveer maar dat is een bandenpijn wat wordt veroorzaak door enorme groei van de baarmoeder in 1 keer.