rondleiding kinderopvang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MaMa, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij hebben binnenkort een rondleiding bij een kinderdagverblijf. Nu heb ik e website al doorgeken en weet wel een beetje waarop te letten, maar heb jullie hulp nodig.

Waar moet ik specifiek naar vragen?
    waar moet ik naar kijken?
    Wat moet ik in de gaten houden?
    Wat is belangrijk?

Heb de afspraak expres gepland op de dag dat we opvang zullen afnemen zodat we meteen de leidsters van die dag kunnen ontmoeten.
    Maar je wil zoveel mogelijk weten in 1 uur dus moeten dat goed voorbereiden..

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gewoon vragen wat je wilt weten lijkt me?

In mijn geval was het vooral een indruk krijgen van de mensen en kijken hoe de kindertjes uit hun ogen keken. Heb gekeken naar hun voedingsmethoden en slaapruimte, en of ze een beetje down to earth waren. Verder weinig. Ik wilde namelijk maar een paar dingen. Flexibiliteit, rust en niet te veel gesjouw met die kiddo's. Gewoon lekker zelf laten spelen met een oogje in het zeil. En alle keren dat ik er geweest ben waren de kindjes onwijs lief en rustig en nieuwsgierig, en niemand stond hen in de weg om lekker rond te kruipen.

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Ga vooral uit van wat je zelf belangrijk vindt. Bepaal een aantal speerpunten en vraag daar naar. Wij vonden het bijv. belangrijk dat ons kindje zo veel mogelijk buiten is en in een verticale groep kon worden geplaatst zodat ze van de oudere kinderen kan Iere. Een ander zal het belangrijk vinden dat er aandacht is voor creativiteit, regelmaat of flexibiliteit. Dus bepaal samen met je partner wat jullie belangrijk vinden en vraag daar op door.

Daarnaast heb je de standaardvragen:
    # hoe ziet de dagindeling er uit?-
    # heeft je kind vaste leid(st)ers en is er veel verloop in personeel?
    # wat is het beleid bij ziekte?
    # hoe zit het met voeding en luiers? Zelf meegeven of wordt er voor gezorgd?
    # wat doen ze als een kindje blijft huilen
    # hoe ziet de overdracht er uit? Mondeling of schriftje?
    # etc.

Laat het lekker over je heen komen en probeer de sfeer te proeven, voelt het goed/vertrouwd? Veel plezier bij de rondleiding!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    En een van de belangrijkste; luister naar je gevoel!

5. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Is het schoon en is er voldoende ruimte.
    Is de buitenspeelplaats veilig.

6. tuc

tuc Niet meer actief

kijk het pedagogisch beleid van te voren even door, zodat je daar vragen over kunt stellen, verder:

- wat is de dagindeling
    - hoe vaak zijn er buitenspeel/gymzaal momenten
    - wat voor andere activiteiten worden er gedaan (bv biebbezoek, wandeling in de wijk)
    - wat is het voedingsbeleid
    - samenstelling van de groepen (qua leidsters en kinderen)

Deel Deze Pagina