Vanaf wanneer had jullie baby een slaap/troostknuffel? Onze zoon wordt 's nachts vaak wakker en nu las ik dit artikel: Het transitioneel object: het overgangsobject (Winnicott) - Solvejg 's wereld - VKBlog - de Volkskrant Nu willen we hem met alle plezier een object geven zoals ze het noemen in dit artikel, maar wat? Hij zeult nog helemaal niet met speelgoed en heeft ook niets favoriets. Vanaf wanneer kregen jullie kindjes een 'relatie' met zijn/haar knuffel?
Wij hebben Lucas met een paar weken oud een tutteldoekje gegeven om beter te slapen. Ik weet niet of hij er echt een band mee had, maar het lag wel altijd in zijn bed. Vanaf ong. 10-11 mnd. kreeg hij daar een echte knuffel bij. Hij zat toen in de 'verlatingsangst-fase' en zijn knuffel hielp hem om beter weer in slaap te kunnen vallen 's nachts. Sindsdien zijn hij en zijn knuffel qua slapen onafscheidelijk, hij gebruikt m vaak als kussen! Wat betreft jouw zoontje: wellicht eerst beginnen met een soort knuffeldoekje? Ik weet niet of je zoontje al kan rollen (heen en terug), zo niet, zou ik het persoonlijk nog wat griezelig vinden om hem een grote knuffel in bed te geven. Maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk jij kent je zoontje het best!
Hier van af het begin al knuffels in het bedje of waar dan ook dan ging ze er lekker mee frummelen. Pas heeft ze een bumba knuffel gekregen die nu haar favo is. Je kunt ze gewoon gezellig in het bedje leggen. Hoe meer hoe beter is het hier. Leg het rond om haar hoofdje ze pakt ze allemaal als ze in haar bedje ligt lekker knuffelen sabbelen. En het lebeltje is haar favo.
Nu weet ik niet of hij echt al een relatie heeft met zijn knuffel. Ik heb een knuffel bij hem in bed en het is wel zo dat als hij licht huilt en even anders wil liggen het erg helpt als de knuffel tegen zijn gezicht wordt gelegd. Hij kruipt er dan helemaal in. Ik neem mijzelf wel voor dat deze knuffel alleen in bed blijft, maar weet natuurlijk niet of dat gaat lukken in de toekomst. bij ons vind hij het vanaf 4 maanden al fijn om zijn aapje tegen zijn gezicht te hebben liggen bij het slapen.
Hier al sinds dochterlief een half jaar is. Het is altijd dezelfde eend geweest, heb ik toen ik zwanger was van haar bij de efteling gekocht. De eend heeft haartjes en een staartje (kleine pluimpjes zeg maar), die pakt ze dan vast, dan de duim in de mond en zo gaat ze friemelen Hij is ook nog nooit gewassen want zonder dat ding gaat ze niet slapen... Lekker hygienisch, I know, maar ik weet niet hoe ik het op moet lossen....
Ons zoontje is nu 4 maanden (wel 4 weken te vroeg geboren) maar ik vind het zo eng om een knuffeldoekje in zijn bed te leggen. Hij pakt nog niet erg goed en bewust en ben zo bang dat hij zichzelf verstikt ....(dus dat hij het niet meer van zich af kan halen) helemaal als hij ook nog een speen in zijn mond heeft
Hij rolt nog niet om en slaapt met zijn armpjes onder de dekens. Hij heeft een tijd ingebakerd geslapen en nu (denk ik) zo gewend aan de armpjes naast hem. Als hij 's nachts wakker wordt liggen zijn armpjes vaak nog onder de deken. Vraag me daarom ook af wat hij met een knuffel moet. Overdag doet hij niets met knuffels. Wel met harde dingen zoals bijtringen enzo (heeft 2 tandjes). Maar om dat nu in bed te leggen. Dan wordt het spelen. En bed in om te slapen...
Jelmar slaapt sinds 3 maanden met een teigetje knuffeldoek, en er staat een winnie de poeh in de hoek van z'n bedje boven z'n hoofd, daar gaatie 's ochtends mee spelen alstie wakker word
Vanaf dat hij interesse kreeg voor knuffeltjes, ik denk toen hij een jaar oud was. Hij heeft er nu veel in zijn bedje liggen, iets te veel, dus ik heb er vandaag weer wat weggehaald. Favoriet zijn kikker en pip. Vroeger was woezel favoriet, maar die ligt nu in de hoek. Ik merk wel dat hij zonder kikker niet goed slaapt (als ik 'm vergeet mee te geven naar kdv bijvoorbeeld), het is voor hem echt een slaapknuffeltje.
vanaf dag 1 heb ik haar "kip" bij haar gelegd. De eerste maanden deed ze er niks mee, lag die daar alleen. Maar op een gegeven moment vroeg ze er echt naar. Ik heb meerdere van die dingen zoals je begrijpt en ik vind het heel fijn dat ze zoiets heeft. Ik zou zeggen, gewoon in bed leggen. Bekijk bijlage 113441
Al vanaf een maand of 6, zie foto. Het is echt haar favouriet en ze gaat niet slapen zonder. Ze is nu 1,5 jaar. Wel handig om nog eens een 2e aan te schaffen...
Hier vanaf de geboorte een knuffel bij het voeteneinde van het wiegje, na een paar weken in bed. Mijn dochter heeft een klein knuffeltje, hooguit 20 cm lang, een grotere knuffel durf ik ook nog niet, ookal kan ze prima draaien etc. Haar tut heb ik aan een doekje. Mijn dochter is helemaal gek van haar knuffel en als ze hem ziet, gaat ze hem echt helemaal plat knuffelen dus ik geloof zeker dat ze er troost aan heeft. Ik heb wel geprobeerd of ik er doorheen kon ademen, gewoon voor de zekerheid, haha..
vanaf 2 maanden begon onze zoontje met monddoekjes, goedkope prenatal monddoekjes die 6 in een pak zitten. ik heb daar heel veel van. knuffels pakt hij nog niet.CB zei dat vanaf 1 jaar oud zou hij ook een knuffel kan pakken.ik zijn bed heb ik altijd al knuffels maar hij pakt zijn monddoekjes, elke hand er een.
Noor heeft vanaf dat ze 10/11 mnd is een knuffeltje in bed. Het is een poes die ik eens heb gekregen, zo'n 17 jaar geleden. Gelukkig gebruikt ze deze alleen in bed, want ik gok dat er van deze niet veel rondzwerven. Overdag heeft ze geen belang of voorkeur voor een knuffel of tutdoekje.
Hier vanaf het begin eigenlijk altijd een doekje aan de speen gehad. Meer eigenlijk om de speen gewoon makkelijk te vinden ed. Daarna kwam er een langoor konijn (hoofd met lange oren en doekje eronder) aan de speen. Ik was er altijd van overtuigd dat deze zogenoemde "Witje" echt haar knuffel was. Tot het moment dat ze ongeveer 15 maanden was.....opeens werd er niet meer alleen met Witje geslapen.....maar "Woef" kon ook echt niet meer gemist worden. En sindsdien.......zonder haar Woef is het echt niet slapen.
Mijn zoontje heeft geen vaste knuffel. We leggen al heel lang 2 knuffels in bed, maar hij heeft er niets mee en hij gaat gewoon slapen als ze niet in zijn bed liggen. Hij heeft wel graag 2 spenen. Eén in zijn mondje toen dat hij in slaap valt en één in zijn handje. Wat hij wel heeft is een zeepaard in bed en als je die op zijn buik drukt gloeit zijn buik op en speelt zacht een aantal liedjes. Zonder gaat hij niet slapen, maar buiten zijn bedje kijkt hij er niet naar om.
ik leg deze bij hem in bed Knuffeldoekje Geitje Blauw , daar heb ik er ook 2 van, niet te groot en gaat er gelijk mee kroelen. Ik vind het alleen maar fijn dat hij zoiets heeft, geeft alleen maar troost en veiligheid..
Ongeveer vanaf het begin af aan heeft Sil 'Meneer Beer' altijd bij zich gehad (zie foto). Verder heeft hij in bed een Teigetje-knuffel en een olifant-knuffel, maar die vindt hij wel leuk, maar niet zo speciaal als Meneer Beer. Meneer Beer moet echt altijd mee en is ook de enige die hem kan troosten als hij erg verdrietig is (we hebben er dan ook 5 van, zodat we altijd reserve hebben mocht er 1 kapot gaan of kwijtraken ofzo)