Waar koop je betaalbare, kwalitatieve banken? Welke winkels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nu krijg ik heel zp over me heen ;)

    Seats en Sofa's onze kunstlederen bank doet het al 4 jaar inclusief honden en kinderen geen krasje op te bekennen ! Daarom zou ik altijd voor kunstleer gaan..
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Nee, dit was de kramfors. Het leer werd heel dof en lelijk, zat een soort laagje over wat er af ging bladderen.
    Overigens, ik heb hier helemaal geen last van slijtplekken en beschadigingen, ja op 1 paar kleine plekjes na van de kat die eens van de leuning is gevallen tijdens het slapen en zijn klauwen uitsloeg.
     
  3. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Hier al 2.5 jaar een stoffen hoekzetel uit Ikea (Tidafors). Doet het hier prima.

    Ik heb het zelf niet zo voor leer.
     
  4. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    Dat waren de eerste modellen van de Kramfors, daar kwam idd het bovenste laag los. Wij hebben het model wat daarna is gekomen en dat is een ander soort leer. We hebben de bank zo'n vijf jaar nu en ziet er nog als nieuw uit, ondanks al het geknoei van de kinderen.
     
  5. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Bedankt voor alle reacties. Seats and sofas durven we echt niet aan gezien de vele negatieve verhalen. Met betaalbaar bedoel ik trouwens niet goedkoop a la 500e voor een bank. We willen max 2000 kwijt en wat wij mooi vinden is zo 2500 euro. Dus vandaar dat ik me afvroeg of jullie nog winkels kennen met een betaalbare grote hoekbank. Ik ga straks even alle links openen. Allemaal bedankt voor de ervaringen. Ik kom later nog hierop terug.
     
  6. girlwithredhair

    girlwithredhair Actief lid

    9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Sanders Meubelstad, ook een fijne zaak.
     
  7. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij hebben hem van zitmaxx
    Was 900 euro grote hoekbank,ben er heel blij mee!
     
  8. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    XXLUTZ of andere duitse ketens.
    Wij hebben een enorme hoekbank incl "hocker" voor €1200,-
    met twee kinderen en 3 honden houd hij het al enkele jaren prima...
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Wij hebben onze bank bij Xooon gekocht...heel tevreden
     
  10. seepje

    seepje Fanatiek lid

    23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Kijk eens in Duitsland bij LutzXXL hebben topkwaliteit meubels. Mijn ouders hebben al 12 jaar kasten van hun welke 3 x zijn verhuisd en nog steeds net zo stevig zijn als de 1e dag, en wij hebben er net een slaapkamer gekocht.

    Ze hebben er ook hele mooie banken :)
     
  11. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Hoogenboezem
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Wij hebben een bank van sanders meubelstad. Nu zo een 7 jaar, was tien 2200 euro voor een hele grote hoekbank. Zit nog steeds heerlijk
     
  13. rums

    rums Niet meer actief

    pronto
     
  14. Kittehs

    Kittehs Niet meer actief

    Ben heel erg blij met onze Kivik bank van Ikea

    Heerlijk ding, en niet duur. Vind alles bij Leen Bakker niet lekker zitten, Seats en Sofa's vind ik een vreselijke winkel, en ik heb een hekel aan levertijden. Dus daarom Ikea.
     
  15. Kenzi

    Kenzi Actief lid

    22 mei 2014
    202
    29
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben een leren bank van de Seats and Sofa's, nu 10 jaar oud en begon vorig jaar pas minder te worden. Zijn nu aan het bedenken wat we willen, leer of toch stof. Ikea is mooi, maar moet je die banken nu helemaal zelf in elkaar zetten?
     
  16. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De bank die wij vanmiddag in elkaar hebben gezet wel :D De bekleding werkt met klittenband en ritsen, en het frame schroef je zelf in elkaar. We zijn om half 11 begonnen en waren om 14 uur klaar, voor een grote hoekbank in elkaar zetten met 2 personen. Wel met een lunchpauze en wat theepauzes tussendoor.
    Mogelijk verschilt dit wel per model. Op de website van ikea kan je altijd de handleidingen downloaden, dan zie je meteen wat je zelf moet doen.
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier ook een woonexpres bank.
    Heel tevreden.
    (En dochterlief een woonexpres bed.. Ook prima)

    Je moet wel even kijken wat je koopt.. Net als de Ikea hebben ze goedkope zooi... Maar ze hebben ook iets duurder en dat is qua kwaliteit ook prima.

    En tip: als je je aanmeld op de nieuwsbrief krijg je 10% korting.
    En ze hebben regelmatig op zondag soort van happy hour... Betaal je nog minder :)
    Wel eerst even in de winkel kijken.. Dan kun je tenminste goed zien wat je koopt. Personeel vindt het ook niet gek als je na een urenlang bezoek toch besluit het online te bestellen...
    En bezorging op dag naar keuze. Ideaal.

    Wij hadden voor 1000€ een bank met draaistoel plus krukjes plus salontafel en kussens voor op de bank.
    En bevalt prima. Alleen de kussens... Zijn soort van harig en dochterlief zit er steds aan te plukken..
    Rest ziet er nog prima uit :)
     
  18. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lees net 15 % korting op alle stoffen banken bij de Ikea :)
     
  19. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Onze eerste bank was er een van de leenbakker. Een goedkope, want we hadden niet zoveel te besteden. Na 4 jaar waren deze eigenlijk op, slijtplekken etc. Vorig jaar de Kivik van de Ikea gekocht. Ik ben er super tevreden over. Ik heb er zelfs een paar nachten op geslapen. Hij ligt en zit heerlijk. Wij hebben voor stof gekozen vanwege de warme uitstraling. Ondanks een peuter in huis ziet ie er nog keurig uit. Wij hebben wel de regel niet eten op de bank en daar houdt ze zich keurig aan.
     
  20. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    974
    246
    43
    Vrouw
    aan de kust
    schoonmoeders heeft de kivik bank. Heerlijke bank! Moest ik halen voor haar en heb ik ook zelf in elkaar gezet (is alleen te doen, maar met zn 2en wel net wat prettiger ;) )

    Als wij onze huidige bank wegdoen, dan wordt het ook een kivik bank!
     

Deel Deze Pagina