Tobe krijgt vanaf 4 maanden bijvoeding omdat ie een hongerig mannetje is. Dat is eigenlijk vanaf het begin goed gegaan, op een paar mindere dagen na. Maar... wanneer verhoog je de hoeveelheden en gaat dat gepaard met verlaging van flesvoeding? Hij krijgt nu: 7.30 240 cc fles plus 1,5 schep rijstebloem tussen 9.30 en 11.00 uur 125 gram fruit 11.30 240 cc fles 15.30 200 cc fles 17.30 125 gram groenten/aardappel of rijst 19.30 240 cc fles Hij begint echter nu na zijn avondeten a 125 gram onverzadigd te raken. Dan wordt ie boos en gaat ie jammeren om meer. Ik heb dus het idee dat ie meer zou kunnen hebben dan deze hoeveelheden. Het gaat er namelijk met groot gemak in en zijn eten heeft ie in hooguit 5 minuten op. Zal ik zijn hoeveelheden gaan ophogen (nog 2 weken voordat ie 6 maanden is)? Maar hoe doe ik dat met zijn flessen? Wanneer ga je over van 4 naar 3 flessen? Ik weet het niet zo goed... En daarom houd ik de boot nogal af.
Je zoontje mag 200 gram groente en fruit hebben, dus die kun je al ophogen. Je hoeft de flessen nu nog niet te verlagen. Je hebt alleen kans dat hij minder gaat drinken van de 11.30 fles of dat je die kunt verlaten. Over 2 weken kun je beginnen met brood en bambix. Je zou zijn 15.30 fles kunnen verminderen naar 200 en dan liga erbij geven. dat is toch degene die er als eerste afgaat. als je zoontje brood gaat eten, wordt die fles ook minder en meestal valt er 1 af als je opvolgmelk gaat geven. dan mag je 800cc per dag geven, dus de flessen worden kleiner.
Hij krijgt al 200cc om half 4 Dat gaat overigens redelijk, al is ie 's avonds heel onrustig (vaak moeten we hem vanaf een uur of 6 bezighouden tot half 8, wanneer ie zijn fles krijgt... dan is het goed en gaat ie slapen). Maar dat zou ook kunnen doordat ie de laatste tijd minder goed slaapt overdags... Maar oke, dan ga ik zijn bijvoeding ophogen en zien wat ie zelf doet. En straks dus met opvolgmelk sowieso wat gaan minderen? Misschien als ie meer fruit krijgt, hij ook later dan half 12 die fles wil en dan nog weer minder geven voor zijn fles van half 4...? Lastige vind ik dat hij ma di en wo naar het KDV gaat en ik daardoor die dagen niet echt kan "uitproberen" zeg maar.
Opvolgmelk verzadigd meer, dus eventjes afwachten tot je dat gebruikt, hoe het dan gaat. Groente en fruit zou ik ook gewoon ophogen naar 200 en dan maar zien of hij misschien wat minder van z'n flessen wil.
idd, eerst zijn bijvoeding ophogen en even afwachten wat hij gaat doen. Mijn zoontje ging zelf schuiven met de flessen. Ik zat er toen snel op 3, maar ieder kindje is anders. over de opvolgmelk, je gaat dan meestal als je nog niet op 3 flessen zit, 4 keer 200 geven. Ipv rijstebloem doe je dan bambix in zijn fles en dit vult ook al meer. Het kan dan snel veranderen en dan kun je niet anders dan meegaan in wat je kindje aangeeft.