Paar nuttige tips van pa

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiesJA, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiesJA

MiesJA Nieuw lid

31 okt 2008
    1
    0
    0
    Engelen
    Hallo lezers van dit forum. Ik nu bijna 4 jaar vader en wil wat ervaring delen met mensen die op het punt staan dingen aan te gaan schaffen voor de uitzet.

Luieremmers:
    Ik heb getest een normale afsluitbare emmer, de Diaper Champ en de Angelcare. Een normale afsluitbare emmer, begin er niet aan want het is een ramp. Wij hadden zo'n pedaal ding gekocht van. Deze ging exit na twee weken. Terwijl in het begin de luiers niet echt stinken. Daarna hebben we de Diaper Champ gekocht. Dit is een luieremmer waar je een gewone Komo vuiniszak in kan doen. Met een hand kun je de luier weggooien. Je gooit hem in een gat, draait de hendel om en de luier verdwijnt in de zak. Hij sluit nagenoeg alle geurtjes af. Alleen met het verwisselen zet ik de Diaperchamp even op de gang want de geur is dan even niet te harden.
    Vorige maand heb ik een nieuwe emmer getest de Angelcare. Deze werkt met een cassette. Zelf had ik zoiets van ik wil geen cassette maar het voordeel zie ik er wel van in. De Angelcare is echt supergoedkoop tov andere luieremmers en de cassettes ook. In elkaar zetten, een makkie. Twee delen aan elkaar koppelen met een pinnetje en klaar is kees. Cassette erin, stukje zak eruit trekken en knoopje erin leggen. Goed voor ongeveer 50 a 60 luiers. Het mooie is dat het speciaal plastic is en hierdoor geen geur doorlaat. Je doet (met een hand) de deksel open en daarna kun je de luier door een klepje duwen, direct de zak in. Dit 2e klepje zorgt ervoor dat de zak afgesloten blijft. Niet veel zaken verkopen deze angelcare maar zowel de diaper champ als de Angelcare zijn bij babyandmore te koop. De Diaper Champ is er in drie maten en de Angelcare in een maat. Angelcare is even hoog als de middelste versie Diaper Champ. Nu wij ze alle twee hebben getest geniet mijn voorkeur toch naar de Angelcare. Hij is licht, mooi van vorm en echt geen geurtjes.

Slabben:
    Ga niet liggen tobben met slabben die nog van je eigen (schoon) pa en ma zijn geweest maar schaf eens twee of drie Silly Billyz aan. Echt geweldig want alle vlekken gaan uit die slabben. Ik had vorige week Italiaans gekookt en die saus is een van de ergste die er is. Proef op de som natuurlijk. De van ons kan best netjes eten maar er valt natuurlijk altijd wel wat naar beneden. Ik de kraan op lauw water gezet en uitspoelen die handel. En echt waar, niets meer te zien. Ik gooi die dingen dus bijna nooit in de wasmachine want ik was ze even met de hand en hang hem op de verwarming. Na een tijdje is hij droog en kan hij weer gebruikt worden. Nu geven wij ze cadeau want iedereen met kinderen heeft hiermee te maken en ik heb nog nooit een negatieve reactie gekregen. Overigens ook bij babyandmore te koop (per 3 stuks 2 euro verzendkosten)

Kidssleep
    Een nachtlampje met twee lampjes (boven en onder) Je zet een tijd in het klokje (vb 07:30) Het lampje springt dan s morgens om 8:30 van laag naar hoog. Het leuke is dat onder een konijntje staat wat slaapt en boven een die aan het wandelen is. En echt waar het werkte bij Niels. Hij blijft gewoon in zijn bed liggen tot dat konijn gaat wandelen. Hahaha ik dacht echt dat dat nooit zou werken bij die draak. Wij zijn er mee begonnen toen hij naar een peuterbed ging (dik 2 jaar ongeveer). Klokje kan ook geluid afspelen (kippen, vogels en haan hoor je dan) makkelijk als ze 4 zijn en naar school moeten. Gaat dus lang mee. Twee reserve lampjes erbij (nog niet hoeven vervangen). Leuke uitvinding en erg handig. In de handleiding staat ook dat je er geen misbruik van moet maken.

Ik heb zo nog wel een paar leuke dingen (Bumbo stoel, Abso Plus, Easy Bath) maar die plaats ik wel een andere keer. Die kleine krijgt twee voortanden (boven) dus weer een zware nacht, keer vroeg naar bed.

Miesja

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bedankt voor de nuttige tips! :D

3. marjan77

marjan77 Bekend lid

waar heb je het wekkertje/klokje vandaan?
    leuk ding!

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

t wekkertje is ook in de actie bij Kruidvat. 15 euro

5. marjan77

marjan77 Bekend lid

dank je, truus!

6. marjan77

marjan77 Bekend lid

heb net gekeken in de Kruidvatfolder, maar zie niets staan. kijk ik er nu overheen....?

7. ProudMum

Het stond in het magazine, met die waardebonnen!

8. marjan77

marjan77 Bekend lid

Oh, zal ik even in de stapel oud papier duiken, de bonnen zelf zijn voor 5 uur op de bus gegaan, heb je met een beetje mazzel maandag al in huis

9. ProudMum

Geweldig, ik laat je weten als ik ze binnen heb! (lekker offtopic)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    zit op de site van kruidvat te kjken maar daar staat niets?

11. ProudMum

nee kan kloppen, kruidvat zet alleen de meest recente folder online... aangezien er elke week een nieuw krantje/boekje is

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    http://sjopper.nl/kinderen/kinderlampen ... ampje.html

Kruidvat zal ik een keer kijken voor 15 euro aangezien deze online wel beduidende duurder is....
    Leuke tip dit.
    Liek

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hoe kan je die wekker dan kopen bij kruidvat

heb je dan speciale bonnen nodig ofzo ?

14. ProudMum

Nee hoor MvJason.
    Dat van die bonnen was meer om uit te leggen welke folder ik bedoelde!

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Begrijp nog steeds niet zo goed waar hij moet zijn bij de kruidvat, gewoon in de winkel of komt hij in de folder?

Groetjes

16. ProudMum

hij stond in het magazine van vorige week. Dus in de actie in de winkel

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    thanx