hoi allen, wij hebben gisteren onze babykamer behangen. opzich ziet het er super uit alleen heb ik me een beetje vergist in de kleuren. wij hebben 1 muur donker bruin en de andere 3 muren moesten ecru zijn zodat ik op de lichte muren nog zelf een leuke tekening kon maken. nu zijn de lichte muren ook een beetje donker uitgevallen en gaat het dus niet mooi zijn als ik er een tekening op zet.... nu stelde mijn vriend en schoonvader voor om een mooie behangrand erbij te doen. maar niet in het midden van de muur maar tegen het plafond aan zeg maar... heeft iemand van jullie dit ook en hoe ziet dit er uit? ben beetje bang dat het er niet leuk uit zal zien enzo...
Ik heb dit wel eens gezien bij het ouderlijkhuis van mijn vriendin. Het staat wel, maar een rand in het midden vind ik zelf mooier. Wat jammer dat de kleur toch anders is uitgevallen....misschien toch nog een wat lichter verfje er overheen?
hey, erover heen verfen is zoiezo geen optie. ze komen van de week het kamertje leveren en heb speciaal voor behang gekozen (de verf die eronder zat was ook bruin - ecru en zag er op zich nog wel goed uit) de behangrand tegen het plafond heeft net 1 voordeel dat je de oneffenheden boven het plavond niet meer ziet... kan nergens fotos vinden ofzo. en als die band er eenmaal opzit krijg je hem er ook nooit meer af zonder het behang te beschadigen...
Kan je geen bleek vlak schilderen en daarop je tekening? Dan is het net of je een soort van kader maakt. Een behangrand bovenaan kan mss wel mooi zijn als de muren niet te hoog zijn en de kamer niet te groot. Ander lijkt me dat iets minder... Succes!
hmmm we zijn erover aan het denken om de kamer gewoon wat op te fleuren met muurdecoraties, van die houte plankjes... deze kunnen we makkelijk weer verwijderen en ergens anders hangen als het niet zo mooi is. het behangpapier is heel broos en beschadigd best snel dus als we erop gaan tekenen beschadigen we alles enzo... echt moeilijk! btw zal ff foto in mijn album zetten!
MIjn shcoonfamilie heb het behang tegen het plafon. Ik vind het zelf niet mooi.. Zou in het minden laten ongeweer 120 cm van de grond af.
Heb even de foto's bekeken, maar het is best wel donker! Waarom heb je uberhaupt donkerbruin gekozen voor de babykamer? Nouja, dat is een kwestie van smaak natuurlijk... Ik zou geloof ik niet zo gauw de behangrand tegen het plafond doen. Als ie goed bijpast, kun je wel even kijken hoe het lijkt als ie zeg maar precies boven de kommode uitkomt, (vriendin van mij vertelde dat haar dochtertje daar dan vaak naar ligt te kijken als ze haar verschoont). Als je niet zo'n licht vlak wilt doen op de muur zelf, kun je ook altijd nog een plaat MDF nemen en die beschilderen... Maar wat je ook nog zou kunnen doen: die donkerbruine muur gebroken wit maken! Hoef je maar 1 muur over te doen en wordt de kamer een stuk lichter van...
ik kan je niet helpen, kan me er weinig bij voorstellen, maar wel erg mooie kleuren zo zeg! Ik ben benieuwd met wat voor kleur(en) je het eventueel nog gaat aankleden.
Op één van de foto's in mijn album kan je zien dat wij ook werk hebben gemaakt van een rand tegen het plafond, weet niet of het duidelijk genoeg gaat zijn, nu wij moesten dit ook zo doen omdat er aan het plafond gewerkt was en er geen andere optie was, uiteidelijk was het resultaat toch niet zo slecht.
Ik vind de muren hartstikke mooi! Ikzelf heb ook een bruin/creme-kleurige babykamer. Op onze bruine muur is met heel donkerbruine verf de contouren van een beer getekend. Maar als je er niet op wilt/kunt schilderen, dan kan je zo'n kamertje ook opfleuren met leuke accesoires! Maar een behangrand tegen het plafond vind ik nooit zo mooi...
je kunt de band er ook even voor houden natuurlijk op diverse hoogtes. Zorg dat er een 3e persoon in huis is, je man en die 3e persoon de rand vast laten houden en dan kijken wat leuk zal staan. Of helemaal boven of halverwege ofzo.
haha grappig! jullie hebben precies het zelfde kamertje als wij straks zullen hebben. de orion! net omdat deze met bruine en creme tinten is heb ik ook deze kleuren gekozen voor het kamertje! de kleuren in het kamertje (gordijnen, dekbedovertrekjes, lampkap, waskussen ed zijn ook allemaal creme tinten met bruine contouren... ook ik wou op de lichtere muren de contouren van winnie de pooh tekenen maar dan ga ik het behang beschadigen en zou ik zonde vinden. we hebben besloten om gewoon even af te wachten tot we het kamertje binnen hebben staan en dan kijken hoe het eruit ziet. is het toch te saai dan gaan we denk ik voor muurdecoratie sticker ofzo...