Nexium, wanneer afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Vraag me af wanneer jullie kindjes geen nexium meer nodig hadden, ik heb ongeveer een maand geleden proberen af te bouwen maar was geen succes.
    Hoor dat het weleens het hele eerste jaar kan duren?

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter was er net vanaf voordat ze 1,5 werd. Dat is wel lang hoor, de meeste kindjes zijn er véél eerder vanaf.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier afgebouwd rond zijn 1e verjaardag. Ik ben geen dokter, maar volgens mij kan je beter wachten met afbouwen tot na het beginnen met bijvoeding...

4. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier afgesproken met arts dat we gaan proberen af te bouwen als ze zit en/of als ze bijvoeding krijgt.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij de oudste rond het eerste jaar, de jongste krijgt het nog steeds. Moeten begin januari terug en ik verwacht het advies te krijgen dan pas proberen af te bouwen.

Mijn jongste spuugt nog regelmatig dus de kinderarts vind het verstandig om nu door te gaan.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom zo snel afbouwen als het goed gaat? De meeste maagklepjes zijn met het jaar pas goed gesloten dus ik zou nu nog niet afbouwen. Toen ik startte met bijvoeding (4 maanden) kon ik wel afbouwen omdat ze al vrij snel erg goed at.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou voorlopig niet gaan afbouwen. Geef het maagje en de slokdarm gewoon rustig de tijd om echt te herstellen. Ik ben op advies van de kinderarts na de eerste verjaardag begonnen met afbouwen maar ze kon echt nog niet zonder - uiteindelijk heb ik vlak voor haar tweede verjaardag heel rustig in een paar weken afgebouwd.

Deel Deze Pagina