Dit jaar is er wat mis gegaan met de arbeidskorting en moeten veel mensen bij betalen. Ten minste, dat lees ik op internet. Maar op de andere topic hier lees ik voornamelijk mensen die geld terug krijgen. Hoe kan dat? Ik moet ook flink bij betalen, 1100 euro. Gaat er dan toch iets mis in mijn aangifte of zijn er meer mensen die flink moeten betalen?
Doe je de aangifte zelf? Ik wilde hem namelijk eerst zelf doen ivm kostenbesparing, maar toen moest ik 3000 betalen!!! Ik dacht misschien klopt het niet toen maar laten doen en nu krijgen we geld weer!
'Er is wat mis gegaan met de arbeidskorting' neem ik met een hele dikke korrel zout. M.i. is het gewoon even een handig maniertje om even wat extra geld op te strijken. Maar dat terzijde... Ik moet ook terug betalen, niet heel veel, maar leuk is het nooit. Ik vind 1100 wel heel veel eigenlijk. Heb je toevallig 2 banen gehad oid? Of je verdient natuurlijk heel veel, dat kan natuurlijk ook nog
Ja ik doe het zelf. Ik heb het ooit een keer laten doen en toen moest ik een jaar later heel veel terug betalen omdat die pipo mijn collegegeld als studiekosten had opgegeven terwijl ik gewoon studiefinanciering kreeg... Heb jij enig idee wat de adviseur anders heeft gedaan dan wat je zelf gedaan had?? Ik weet dat het schuiven met de belastingvrije voet vrij veel kan schelen. Maar daar houdt het dan ook mee op. Als ik daar niet mee geschoven had moest ik 1600 terug betalen. Maar 3000 euro bij betalen of nog geld toe krijgen is wel erg veel verschil.
Nou ja mijn (inmiddels) ex man moet 1800 teug betalen en ik krijg 700 terug. Maar we hebben van vorig jaar nog samen aangifte gedaan en dit was de beste deal volgens het aangifte programma toen we de aftrek van de hypotheek gingen verdelen. Dus van die 1100 gaan we ieder de helft betalen.
Hier 509 terugbetalen. Erg vreemd want er is echt helemaal niets gewijzigd. Alles is nog hetzelfde als wat ik heb opgegeven bij de voorlopige teruggaaf. Vind het maar vreemd.
Hier ook elk jaar 600 terug betalen. Alles word wel goed berekend en ingehouden maar zit in een andere boxdus elk jaar de pineut
Wij hebben zo geschoven dat ik flink moet bijbetalen (nou ja, het gaat van de gezamenlijke rekening) en mijn vriend krijgt geld terug. Houden dan zo'n 600 euro over.
Gaat het nu over 2014 of over voorlopige teruggaaf 2015? Ik krijg hier een heel lekker bedrag terug, maar dat komt ook omdat ik het in 1 keer terugkrijg, dus niet dmv voorlopige teruggaaf.
wij betalen het huis bruto, daardoor krijgen wij eigenlijk altijd wel terug (omdat ik zzp-er ben, en de hypotheek al in meegenomen in mijn eigen inkomstenbelasting, zou het ook nog kunnen gebeuren dat ik gewoon geen inkomstenbelasting hoeft te betalen, maar dat we dus ook niets terug krijgen maar dat is tot nu toe gelukkig niet gebeurd...)
Huh 2015? Dat kun je toch nog helemaal niet aanvragen omdat je niet weet wat er dit jaar gaat gebeuren? Of zeg ik nu wat doms? Hier staat t huis van mij en mn ex in de verkoop. Geen idee wanneer ie verkocht wordt, ook ga ik OF studeren OF ik ga voor een goedbetaalde baan als ik wordt aangenomen. Ook is het niet bekend of ik dit jaar al met mijn nieuwe vriend zou kunnen gaan samenwonen en of dat in een huur of koop woning is... Ik durf dus niks in te vullen, het kan zoveel kanten op.....
En waar lees je dat dan? Want "iets mis met de arbeidskorting" is een redelijk vage beschrijving. Wij krijgen terug, best een leuk bedrag overigens.
Ik krijg terug en mijn man moet hetzelfde bedrag betalen.Het wordt verrekend dus ik denk dat er 10 euro overblijft. Hij heeft in 2014 veel meer verdient dan opgegeven ivm enorme hoeveelheden overuren en buitenland werk. Echt op zijn Nederlands want de harde werkers moeten alles weer inleveren net zoals met de KOT want mogen we ook weer lekker bij dokken.
Wij krijgen dit jaar net als voorgaande jaren terug. Het is een beetje onze extra spaarpot, eens per jaar. Elk jaar vul ik de voorlopige teruggave dusdanig in dat we eigenlijk te weinig krijgen en dus met de definitieve teruggave nog een deel krijgen. Hetzelfde doe ik met de kinderopvangtoeslag. Ik zet daarbij het inkomen hoger zodat we nooit teveel krijgen.
Ondanks dat ik een WIA-uitkering krijg moet ik 105 Euro terug betalen Tja dat maar van het vakantiegeld doen dan. Manlief speelde gelijk. Maar volgend jaar hopen we het huis wat we nu huren te kopen en dan krijgen we ook het jaar daarop eens wat terug
wij geven inderdaad om die redenen veel hogere inkomens door, dan kan het alleen maar meevallen... wat ik niet helemaal snap is dat hij moet bijbetalen vanwege overwerk. Overwerk wordt zwaarder belast, dus normaliter zou je juist daarvan ook wat moeten terug krijgen, of niet, maar niet betalen in elk geval....
Wij moeten ongeveer 400 euro betalen...terwijl we voorgaande jaren 2000 euro terug kregen. Maar...over het jaar hebben we al wel 4000 euro terug gekregen. Dat laten we maandelijks betalen. En ik 1200 euro voor de heffingskorting