Afgelopen vrijdag hebben ze bij ons schuifpuien geplaatst. Er zit nu nog enkel veiligheidsglas in (hoort dubbelglas in dus dat zal ongetwijfeld nog komen). Nu is het zo dan 1 van de glazen gebarsten was voor ze hem erin gingen zetten. 1 barst van boven tot onder in het midden (raam zal ruim 2 meter zijn denk ik), 1 kleine barst (zo'n 50cm) van rechts boven een stukje naar links onder en 1 kleine barst (zo'n 70cm) van links onder een stukje naar boven. Ik dus naar het bouwbedrijf (zit een paar woningen verderop omdat het volledige renovaties zijn van 3 flats) en die zeiden dat ze een nieuwe ruit hebben besteld en dat het veiligheidsglas is en dus niet kan breken.. Dat laatste heb ik wel een enorme angst voor nu. Door de wind van gisteravond zijn de 2 kleinere barsten heel flink doorgescheurd en de ruit bestaat nu uit 4 delen. De barsten hebben elkaar gekruisd. Ik heb verder echt geen idee wanneer dat nieuwe glas komt. Heeft iemand een idee of veiligheidsglas kan breken als er nu bijv weer enorme wind komt vandaag ofzo?
hier ook een flinke scheur in veiligheidsglas. Ik vroeg ook wat er kan gebeuren, maar het enige wat kan gebeuren zei de glaszetter, is dat de scheur tot het einde toe doorscheurt - en dan kan hij niet verder scheuren. Het raam kan er niet uitklappen ofzo. Hier loopt ook een peuter rond - dus ik vond dat ook wel érg belangrijk om te weten dat het dus veilig was.
veiligheidsglas kan volgens mij wel kapot knallen, je krijgt dan alleen geen scherpe scherven, maar allemaal 'korrels'.
@Moes, dat is gehard veiligheidsglas wat je o.a. in bushokjes ziet. dat valt dan in duizenden hele mini kleine stukjes. Dit is gelaagd veiligheidsglas en dat barst. Maar ja, ik hoop dan maar dat het echt niet breekt.