Hallo, Ik heb net ook een ander topic geopend maar dit is voor mij toch een ander onderwerp dus zal me even opnieuw voorstellen. Ik ben 20 jaar, mijn vriend 24, we zijn al 6 jaar samen en wonen sinds een jaar in ons eigen huisje. Ik heb een enorm sterke kinderwens en zou het liefst vandaag beginnen met klussen Maar buiten de onderwerpen in mijn vorige topic ben ik ook erg bang voor een miskraam. Op mijn 18de heb ik een miskraam gehad. Ik wist niet dat ik zwanger was. Dit heeft een enorme impact op me gehad. Ergens voelt het ook nogsteeds alsof ik heb gefaald. Omdat ik het niet wist heb ik niet goed voor mijn kindje gezorgd. Maar nu ben ik wel erg bang voor een miskraam. Wie heeft hier ervaring mee en kan mijn angst misschien een beetje wegnemen?
Lieve Meid, Je hebt zeker niet gefaald omdat je een miskraam hebt gekregen. Dan zouden er wel heel veel vrouwen in hun leven falen. Het kan natuurlijk zijn dat het is mis gegaan omdat je iets gegeten of gedronken hebt, maar de kans is veel groter dat het daar helemaal niets mee te maken heeft, maar de natuur gewoon ingegrepen heeft. Heb zelf voor mijn 2e kindje een miskraam gehad en daarna vrij snel weer zwanger geworden. Kon ook niet genieten van de nieuwe zwangerschap. Weet niet hoe vaak ik wel niet huilbuien heb gehad omdat ik mijn lichaam niet kon vertrouwen (ma met 10,5 week) dus ik weet hoe je je voelt. Maar denk maar zo, het gaat vaker goed dan wel! Succes met zwanger worden!