Mijn man geeft net (terwijl ik heel duidelijk zei dat ik dit niet wilde hebben :x) rauwe spek (voor in de zuurkool stamppot) te eten aan mijn kinderen van twee. Hij zegt 'ik eet dat al mijn hele leven'. Dat is net als ontbijtspek. Terwijl ik niets anders weet dan dat het niet goed is om rauw varkensvlees te eten. Wèl bewerkte ontbijtspek, maar geen rauw varkensvlees. Wie heeft er gelijk, en als ik gelijk heb, moet ik iets ondernemen of in de gaten houden?
Oei, gezond is t iig niet nee! Staat toch op de verpakking ook dacht ik? Geen idee of je ergens op kunt letten..
Dat is toch al voorgekookt of voorgerookt. Kan dan geen kwaad. Rauw zou wel heel raar zijn (en is hier niet te krijgen)
Ben er nog nooit ziek van geworden Kan het nooit laten om wat uit de pan te vissen af en toe, terwijl het nog niet warm is Maar volgens mij kan het geen kwaad hoor..
die spekblokjes bedoel je? Die kan je gewoon eten hoor. Is gewoon ontbijtspek maar dan in blokjes/reepjes gesneden. Kan geen kwaad dus
Hey dames, bedankt voor de (eerste) reacties! Het betreft gesneden blokjes spek van de AH, voor in zaken als zuurkool e.d. Ik ga zo de verpakking even uit de prullenbak vissen. Maar als ik jullie eerste reacties zie, heeft manlief dus wel gelijk . Ben ik dan wel weer blij mee, geen wormen in mijn kindjes
Dank allemaal! Net (bah, bah,) onder wat troep de verpakking gevist uit de prullenbak, en ja, hij zei en dacht rauw, maar het is dus inderdaad gewoon gerookt. Geeft me weer wat gemoedsrust .
Oh ik eet dat ook altijd rauw....een van mijn guilty pleasures, ik vind het rauw bijna lekkerder dan uitgebakken
Het zal inderdaad wel niet helemaal rauw zijn, maar varkensvlees is sowieso ontzettend slecht, of het nou gekookt, gebakken of gerookt is, het is vreselijk ongezond. Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken wat men eet, maar bij ons komt het niet in huis. (ook vanwege het vreselijke dierenleed, maar dat is weer een ander verhaal).
Maar op die van de ah staat ook 'verhitten voor gebruik'... Stond er toevallig van de week ook naar te kijken. Hoezo staat dat er dan?