Wij vliegen volgende week naar spanje. Mijn zoontje is 2, 5 jaar, ik wil graag zijn autostoel mee nemen omdat we in spanje een auto gaan huren. Mag deze als handbagage mee?
Welke stoel is het? Gewoon hem in zijn stoel op de vliegtuigstoel plaatsen, dan is er niets aan de hand.
wij hebben het autostoeltje gewoon op de stoel geplaatst in het vliegtuig we hadden het van te voren wel even gecheckt bij de maatschappij waar we mee vlogen enwas geen probleem hoor.
Wij mochten hem niet mee hoor, gaat het om een maxicosi? Voor de grotere kindjes anaf 2,5 jaar heb je een goedgekeurde opblaasbare variant, die hebben wij gekocht. Is alleen een zitverhoger dus.
Ik heb ze wel eens gezien dat er een uitrekbaar handvat in zat en wieltjes er onder en zo dus ook als een soort van buggy gebruikt werden. Deze mochten mee tot aan de gate en werden dan in het vrachtruim gezet. En bij aankomst dan weer klaargezet. Maar als antwoord op je vraag; Ik denk bij de meeste maatschappijen niet. Maar je kunt bij het autoverhuurbedrijf gewoon een zitje huren. Is toch ook veel makkelijker als dat gesjouw met zo'n ding?
Bij autoverhuurbedrijven kan je altijd om een autostoel vragen. Ik zou dat doen hoor, lijkt me handiger!
Misschien niet als handbagage maar ik zag gister dat een autostoel bij de koffers op de band lag dus die is zeer waarschijnlijk het ruim in geweest.
Dat is leuk maar als jouw kindje niet minimaal 15kg weegt heb je er niet zo veel aan qua veiligheid. Ik zou eerst vlieg maatschappij vragen en anders het autoverhuur bedrijf.
Wij gaan volgende week een maxicosi bij de huurauto nemen, maar wat een oplichters! Dat zitje kost voor een week 72!!! Had ik dus beter als ruimbagege kunnen inchecken achteraf
Tja dat kan je doen, maar je maxi cosi is echt niet meer veilig hoor als hij bij de ruimbagage is geweest.. Je wilt niet weten hoeveel er gesmeten wordt met ruimbagage.