Wij hebben een heel ruim huis dat echt achterlijk onpraktisch is ingedeeld. De enige 'extra kamer' die we hebben is een soort tussenruimte die we nu als walk through closet gebruiken. Dit zal echter de babykamer moeten worden. Hebben jullie ervaring met door de kamer van je kindje moeten als je 's nachts moet plassen? Hoe werkt dat? Slaapt de kleine door of is het een drama?
wij hoeven niet door de kamer, maar kijken iedere avond eventjes bij haar. hier wordt ze nooit wakker van. ook ruim ik wel eens de was in in haar kasten en ook dat stoort haar niet zolang ik gewoon zachtjes doe.
Ik kan ook vrij veel doen 's nachts, dochter sliep tot 18 maand bij ons en nu haal ik idd 's nachts ook weleens iets uit de kast voor zoonlief bij haar. Meestal slaapt ze door.
ik hoef er niet doorheen, maar ik ga sinds ze geboren is elke avond kijken, en ik ruim ook wel eens was op als ze ligt te slapen. Hier wordt ze daar nooit wakker van.
Hier ga ik ook kijken en daar wordt onze dochter inderdaad ook niet wakker van. Maar sommige kindjes wel.. Hoop dat je een beetje een vaste slaper krijgt En ze wennen er meestal ook wel aan.
Dochterlief wordt al wakker zodra je haar deurtje opendoet. Ze gaat dan meestal wel meteen verder slapen als ik weer weg ben. De was opruimen kan niet want dan gaat ze niet verder slapen.
Hier ook een goede slaper. Kan ook de was opruimen en iid iedere avond kijken we even bij hem. Heb zelfs weleens een poepluier verschoond bij hem en meneer sliep gewoon door . Maar goed, wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie ook zo is.
Dit geldt trouwens alleen voor de nacht. Als ik tijdens zijn middagslaapje de deur open doe, wordt hij direct wakker.
Hier wel een kindje dat wakker wordt. Maar ik moet zeggen dat ik nooit ga kijken 's avonds en niks wegleg oid. Dus ze is het ook niet gewend. Heb een beeldbabyfoon dus niet nodig om te gaan kijken, maar als ik soms haar dekbed goed ga leggen bijvoorbeeld, wordt ze meteen wakker als ik de deur open doe. Van andere geluiden (buren of buiten) wordt ze weer helemaal niet wakker. Dus denk dat het ook wel gewenning is.
Moet je altijd door die kamer heen? Of kan je ook beneden plassen zodat je niet door die kamer hoeft? Hier worden ze nu niet zo snel wakker als we de kamer in komen en als ze wel wakker worden gaan ze snel weer slapen. Maar toen ze nog heel klein waren was het wel lastiger. Maar als het echt niet anders kan kan het prima hoor.
Ik heb geen 'beneden'.. Huis is een oude stadse woning in hartje centrum en onze slaapkamer is helemaal in het achterhuis, wc helemaal in het voorhuis. We moeten dus altijd door de tussenkamer als we naar het toilet moeten. Zat vandaag wel te denken dat ik misschien zo'n bamboo rolgordijn om het bedje heen zou kunnen hangen tzt, dan heeft de baby minder last van ons misschien. Dat hij of zij dan voetstappen hoort dat zij zo. Ik was sowieso niet van plan om de hele tijd op mijn tenen te lopen als de kleine slaapt..
Ok dan kan je dus niet beneden naar de wc . Over het niet op je tenen lopen bij de baby, dat idee had ik ook altijd, maar ik ben daar wel in veranderd omdat ze bij ons in het begin slecht sliepen. Dan wilde ik ze echt niet per ongeluk wakker maken. Rolgordijn ofzo is misschien een optie, als je kindje daar maar niet bij kan. Ik hoef trouwens nooit 's nachts naar de wc en mijn man maar heel af en toe, dus hier zou het sowieso niet zo'n issue zijn. Maar weet niet hoe dat bij jullie is.
Verschilt erg per kind, mijn dochter werd eerst van ieder geluidje al wakker, inmiddels gelukkig niet meer.
De eerste tijd zal de baby toch bij ons op de kamer slapen, daarna verplaatsen we hem of haar naar de tussenkamer (aka 'de gang'). Het is behelpen, maar het is niet anders. Heb geen zin om nu op stel en sprong te moeten verhuizen. Hoop maar dat het een makkelijke slaper wordt dan, want ik moet altijd wel plassen 's nachts..
Nee, gelukkig niet. En de tussenkamer kan ook afgesloten worden. Je hebt zeg maar de hal met aan de ene kant de wc en aan de andere kant de deur naar de keuken en woonkamer, een klein trappetje met drie treden omhoog naar de tussenkamer, waar de badkamer ook aan grenst en dan nog weer een trappetje met 6 treden naar onze slaapkamer. De tussenkamer heeft gewoon ramen en kan wel helemaal afgesloten worden met deuren enz, dus da's fijn. Het is alleen een beetje maf en niet een standaard babykamer zoals ik hier veel voorbij zie komen. Maar ach, die kleine zal er vast niet minder gelukkig om zijn
Hier word ze niet wakker als wij later naar bed gaan dan haar. Ze slaapt bij ons op de kamer, kan gewoon licht aan doen en wat rommelen, slaapt er gewoon door heen. Overdag niet altijd, soms wel, kan ik gewoon stofzuigen naast dr bed en slaapt ze doorheen. Overigens hoede ik na de bevalling niet meer uit bed om te plassen snachts, op t eind van de zwangerschap wel 3 keer haha!
Al vanaf de geboorte van allebei mn kinderen loop ik s nachts hun kamer in, leg hun goed in bed, leg hun dekentjes goed, ruim de was op etc. Dus dat zijn ze gewend geraakt en ze worden er niet wakker van.