overal eigenlijk, lidl, kruidvat, bij de real in duitsland, action, intertoys, toychamp amazon en bol.com
Hema, Dille en Kamille, Lidl, de lokale boekenzaak en gisteren toevallig een speelgoedautootje gekocht bij Sissy Boy homeland
Zoveel mogelijk wel bij stenen winkels en tweedehands. Vond het zo gezellig vorige week met allemaal moeders bij de kinderboekenwinkel, heerlijk! Maar nu toch nog 2 cadeautjes bij bol.com (duplo bouwplaat en stabilostiften) en bij de wehkamp (hema laarsjes die ze niet meer bij de hema zelf verkopen, een monstertruck en een kinderkoptelefoon). Vooral omdat we te weinig energie hebben om overal heen te gaan ivm de situatie thuis. Maar probeer ook wel dan als ik iets online bestel normaliter, het dan te zoeken bij een ''gewone''winkel die ook dingen op de post doen. Dus alsnog wel zo min mogelijk bij de grote winkels zoals bol enzovoorts.
Puur voor de feestdagen (alleen sint, want kerst doen we niet aan cadeaus). Dan sowieso gewoon in de winkel, voor zulke dingen moet het leuk en klein blijven dus voor max 15 misschien 20 euro ga ik niet iets uit China laten komen wat ik hier ook kan kopen. Genoeg te vinden in de kruidvat,blokker, action en kantoor/boekhandel (erg populair hier)etc. Ik bestel zelden iets via internet, vind dat ze ook erg onpraktisch vrachten rijden en het indd slecht voor het milieu alles maar van aliexpress etc te laten komen. Voor grotere verjaardagscadeau's zou ik misschien nog prijzen kijken en vergelijken op internet, maar ik koop niet zo snel iets boven 50 euro (dat vind ik al best veel voor een kind) als ze er toch snel weer op uitgekeken zijn. Ook koop ik veel tweedehands en knap het in sommige gevallen op (bv speelgoedkeukens ofzo)
Top1toys, Kruidvat en Intertoys. Oh en ik heb vandaag iets leuks gescoord bij de Action voor de middelste.
Hema, soms Intertoys (al hebben ze hier zulk chagerijnig personeel dat ik wel begrijp dat mensen geen zin hebben om daar nog heen te gaan), Kruidvat, Blokker, Action en de Makro. Soms de juwelier nog voor oorbellen ofzo. Sommige dingen bestel ik online als het verschil echt groot is.
Schoencadeautjes Action en toevallig dit jaar ook wat bij de Lidl gekocht. Voor de feestdagen zelf bij de Hema, H&M (online, onesie die niet in de winkel te koop is) en Marktplaats.