Waar koop jij je mondkapjes?

Discussie in 'Corona forum' gestart door yakultdrankje, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Ik denk niet dat ik ze ga gebruiken. Maar ik vind het wel fijn om ze achter de hand te hebben, i.v.m. de verplichting in het ov, eventueel reizen naar buitenland (familie) misschien worden de cijfers slechter en wordt het verplicht bij bezoek aan winkel/openbare gelegenheden.

    Voor die 5 euro vind ik het prima. En gebruik ik ze niet, dan kunnen de kinderen er doktertje mee spelen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Ik ben er ook totaal niet mee bezig. Scheelt misschien ook dat ik zelden tot nooit met het OV ga. Alleen een enkele keer een uitstapje met een vriendin met de trein.
    Dat zit er voorlopig toch niet in dus niet nodig om mondkapjes te gaan kopen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Dochter gaat met het OV naar school dus begin juni moet ik ze in huis hebben
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb een pakketje van 10 vd etos aangeschaft voor de vakantie naar luxemburg met pinksteren. Daar zijn ze op bepaalde plekken verplicht. Dus alleen voor áls we boodschappen doen of voor als mijn man moet tanken. Verder heb ik dus van die haardoekjes - sjaaltjes die fietsers ook gebruiken en die je op meerdere manier kunt dragen - ook als gezichtsbedekking. Die worden gewassen, gestreken en in afgesloten zak meegenomen. Dat moet genoeg zijn.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    We gaan normaal zelden met het ov. Maar stel de auto heeft kuren, dan kan mijn vriend niet aankomen bij zijn werk met het bericht dat hij niet kon komen omdat hij geen mondkapje heeft. Het is anderhalf uur fietsen en hij werkt behoorlijk wat uren.
     
  6. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Weinig gok ik zo...
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    De prijzen vind ik echt belachelijk. Toen zoon geboren was moest ik mondkapjes kopen Ivm koortsblaren. Ik had toen 100 mondkapjes voor 1,89 die ik overigens nog steeds bijna allemaal heb. :|:roflmao:
     
    Whoopy, Vitamientjuh, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Ze hebben te lang geroepen dat die dingen zo goed als nutteloos zijn. Als je daarin mee ging dan is het enige nut straks dat je met het ov mag als je er één op hebt.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dit wel vreemd. Dit zijn FFP2 mondmaskers. Waarvan heel nadrukkelijk gezegd wordt dat die NIET voor particulieren zijn, maar echt voor de zorg beschikbaar moeten blijven
     
    Roanna en bosi333 vinden dit leuk.
  10. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Ik heb ze via een groothandel.
    Normaal verkopen die sieraden ed.
    Afijn, ik heb ze gekocht voor mijn dochter die mag weer masseren.

    Overigens worden daar nu ook spatschermmaskers, wasbare, weggooi mondkapjes aangeboden. Maar ze zijn zeker niet goedkoop. Weggooi mondkapjes zijn 0,90 per stuk inkoop. 50 stuks in een doos. En dat is dan groothandel
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    De groothandels hanteren ook al deze prijzen. Zwager zit in de faccilitaire wereld en die betaald normaal de prijs die jij noemt en nu €0,35 cent per kapje. Hij heeft hier een doos van 100 achter gelaten voor geval van nood. Denk alleen niet dat we het nodig zullen hebben. Zoon misschien als het in de herfst rotweer is en hij met ov ipv fiets naar school wil.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Misschien ook eens informeren bij groothandels voor schoonmaak artikelen enz. Ipv de groothandel voor persoonlijke verzorging. Na elke klant een nieuw kapje word dat een dure hobby voor haar.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Wie wat bewaard die heeft wat!

    Zelf maken kost je wel tijd, die zal niet iedereen hebben (hier ook niet bepaald te over) maar die van de FOD (belgie) is +-10 totaal aan materiaal en dan heb je er 12 dubbellaags waar je een filter in kan doen, wasbaar op 90 graden en in een dichtere katoen ipv wapper stof. Op t draadje "draag jij al een mondmasker?" staan patronen en uitleg met foto's (bernina linkje), heb er ook foto's bij gezet en er was een forummer die ze evt ook maakte op bestelling.

    Het is echt niet heel ingewikkeld alleen even een werkje met die plooien instrijken etc. met oudere kinderen kan je evt samenwerken.

    Hou je de nederlandse versie aan is t vrij simplistisch maar dan kan je geen filter toevoegen, tenzij je t patroon aanpast.

    Die modellen van zalando, nou ja het is goed dat ze de nettowinst doneren maar vind t veel geld voor hetgeen je koopt.

    Dan zou ik even naar je lokale naaiatelier lopen en daar eens informeren. Die willen ook nog wel eens iets maken op bestelling al of niet op aanlevering van stof en patroon.
     
  14. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Aliexpress. 100 voor rond de € 20. Zijn die blauwe wegwerpdingen.

    En aangeschaft voor mijn zoon die met het OV moet.
     
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    daar zijn de prijzen net zo hoog. En vaak nog langere wachttijden.
     
  16. DelLuna

    DelLuna Nieuw lid

    12 mei 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Thanks! Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik deze code verder deel?:oops:
     
  17. yakultdrankje

    12 mei 2020
    7
    2
    3
    Vrouw
    CFO
    Amsterdam
    OV verplichting en voor het geval dat.. alles begint nu rustig open te gaan, waardoor we een tweede nog grotere coronawave niet kunnen uitsluiten (exponentiële groei). Het lijkt me ook handig om paar mondkapjes in mijn tas te hebben voor het geval het erg druk is bij de supermarkt.
     
  18. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik heb er hier gister een aantal besteld

    https://www.manivivendi.nl/

    Niet echt de goedkoopste maar ook niet schreeuwend duur. Wilde er in iedergeval een paar hebben , je weet maar nooit. Heb de wegwerp gekocht.

    EDIT: man moet wel met OV naar werk , maar tot nu werkt hij nog vanuit huis tot nader bericht.
     
  19. yakultdrankje

    12 mei 2020
    7
    2
    3
    Vrouw
    CFO
    Amsterdam
    €1,75 per masker :confused:..
     
  20. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Klopt , ik had gehoopt dat ze ze bij Kruidvat zouden hebben zoals gezegd. 20 voor €17,99 maar uitverkocht (zowel online als in alle 3 de fysieke winkels hier in de buurt).

    Ik durf ook niet het risico te nemen dat als man wel weer met de trein moet we dan helemaal niks hebben.

    Heb ook elders gekeken maar daar zijn de prijzen nog gekker :roflmao:
     

Deel Deze Pagina