Weer normaal aan het werk? Of nog steeds aan het thuiswerken?

Discussie in 'Corona forum' gestart door mamameer, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Werk je weer normaal?

  1. Ja ik ben weer volledig terug op mijn werk

    12 stem(men)
    9,7%
  2. Ik werk al sinds de intelligente lockdown thuis en nu nog steeds

    40 stem(men)
    32,3%
  3. Ik mag weer deels naar mijn werk

    16 stem(men)
    12,9%
  4. Ik werk sinds de intelligente lockdown deels thuis, deels op mijn werk locatie

    19 stem(men)
    15,3%
  5. Ik ben sinds de intelligente lockdown thuis

    1 stem(men)
    0,8%
  6. Er is voor mij niets veranderd ik heb altijd gewoon doorgewerkt

    34 stem(men)
    27,4%
  7. Ik werk helemaal niet meer (ontslagen, of werkzaam in een sector die stil ligt)

    1 stem(men)
    0,8%
  8. Anders...post je

    2 stem(men)
    1,6%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.616
    3.990
    113
    Gewoon omdat ik graag eens wil zien of iedereen weer aan de slag is. Of mensen allemaal thuis werken, of toch weer onder de collega’s op kantoor zitten. Of werk je deels op kantoor.
    Of misschien ben je je baan wel kwijt.
    Vul de poll in. Mis je een antwoord of wil je het toelichten zet je reactie er dan onder.
     
  2. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Ik werk vanaf het begin van de lockdown vanuit huis, mogen niet meer naar kantoor komen.... en vorige week is ons verteld dat we sowieso tot september volledig thuis moeten werken
     
    Syane en mamameer vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.616
    3.990
    113
    dat duurt nog wel even. Mis je je collega’s en Of de sociale contacten?
     
  4. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ik mag sinds deze week 1 dag per week naar kantoor. Verder zal het nog lang thuiswerken blijven.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  5. DaphneB

    DaphneB Bekend lid

    25 jul 2011
    583
    68
    28
    Hier precies hetzelfde.

    Natuurlijk mis ik mijn collega's wel een beetje maar weegt niet op tegen het relaxte gevoel nu, niet haasten etc ;)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds 3e week maart niet meer gevlogen :(
    Het is te triest voor woorden, bijna 3 maanden niets..
    Nu eindelijk volgende week mijn uniform weer aan :)
     
    Oilell, GossipGirlxoxo, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik werk niet, maar mijn man werkt nog steeds thuis en zal dit sowieso tot het einde van dit jaar doen en daarna waarschijnlijk ook meer thuis dan op kantoor. Hiervoor werkte ie ook al 2 dagen per week thuis trouwens. Met zijn werk kan het dus prima.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #8 amdaa, 10 jun 2020
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    Ik vind thuiswerken 2 weken fijn, en daarna was het echt een verplichte maatregel. Heb juist hieruit geleerd dat ik compleet gek zou worden om de hele dagen thuis te zijn of thuis te werken. Heb de interactie met collega's, de drukte van een chaotische agenda en het teamwerk echt nodig om voldoening te krijgen.
     
    Syane en mamameer vinden dit leuk.
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Spannend! Ben benieuwd naar je ervaringen :)

    Waar ga je heen vliegen volgende week?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Vanaf het begin van de lockdown heb ik thuisgewerkt en sinds 11 mei ben ik weer volledig aan het werk. Ik werk in de kinderopvang. Wel sinds deze week pas weer met volledige groepen, super fijn dat dit weer redelijk normaal is allemaal!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Kantoorbaan.
    Vanaf de Lockdown van Brabant moest iedereen thuis gaan werken. En dat werkt heel goed. Ons team is nauwelijks minder productief geweest in de afgelopen periode.
    Online vergaderen blijkt heel efficiënt.

    Er is nu een pilot aan de gang om de terugkeer naar kantoor te testen. Daar zit ons team niet in. Wellicht dat we binnenkort weer mogen. Maar ik denk niet dat het al snel weer verplicht zal worden.
    Voorheen hadden we al thuiswerkdagen en ik denk dat dat er alleen maar meer zullen worden.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij ons hetzelfde. Wij sloten de week voor de lockdown al uit voorzorg. Dus al even thuis.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ons werk is altijd door gegaan, mensen van kantoor mogen pas in september weer tenzij ze nu dingen hebben die echt op de zaak moeten... We merken dat er meer en meer terug komen elke week. Maar ook op de weg merk ik dat het elke dag drukker wordt! Dus het voelt of met het open gaan van de scholen veel mensen weer buitenshuis zijn gaan werken in ieder geval
     
    mamameer vindt dit leuk.
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Vanaf het begin: thuis, tenzij... Uit ons team zijn er elke dag 1 of 2 collega's aanwezig voor de (telefonische) bereikbaarheid. Sommige collega's zijn meerdere dagdelen op kantoor omdat thuiswerken niet lukte, andere collega's blijven liever volledig thuiswerken.
    Ik werk minimaal 2 dagen thuis en maximaal 1 dag op kantoor. Sinds half maart ook wel een aantal weken niet op kantoor geweest i.v.m. verkoudheid/hoesten. Bij ons blijft dit in ieder geval tot september zo.

    Mijn man gaat steeds vaker naar kantoor (inmiddels 2 dagen kantoor, 3 dagen thuis).

    Ik hoor om me heen ook hele wisselende verhalen: van helemaal niet thuisgewerkt (gewoon elke dag op kantoor) tot verplicht thuiswerken (volledig) tot in ieder geval 1 september.

    Het advies is nog steeds: werk zoveel mogelijk thuis (voor de beroepen waarvoor dat kan natuurlijk). Mijn werkgever (ziekenhuis) vraagt nu ook echt om waakzaam te zijn, zowel op het werk als privé, en je verantwoordelijkheid te nemen.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  15. Taartjes

    Taartjes Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.139
    413
    83
    Ik werk in de GGZ, als ambulant begeleider. De eerste 2 weken mochten er geen face2face contacten meer plaatsvinden, alleen contact via beeldbellen of telefonisch. Al snel bleek (logischerwijs) dat dit voor enkele cliënten totaal niet werkbaar was. Toen zijn we begonnen met wandelafspraken. En langzaamaan hebben we het face2face contact weer opgebouwd. Alleen het f2f contact met collega’s is nog minimaal. Er wordt geadviseerd zo min mogelijk op kantoor te komen, en we vergaderen nog steeds via Teams. Ik hoop van harte dat dit ook weer snel zoals vanouds wordt, want ik mis mijn collega’s behoorlijk!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik mag 10 lesuren fysiek voor de klas. En de rest geef ik vanuit huis les. Maar ik heb ook een eigen kantoor op school, dus ik kan en mag sowieso op mijn werk werken. Dat doe ik eigenlijk weer sinds mijn dochter weer gedeeltelijk naar school gaat. En nu dus 3 a 4 dagen in de week weer. Zo fijn!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  17. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik werk sinds de lockdown thuis. Soms ging ik in de week even een paar uurtjes naar kantoor voor benodigde spullen maar meer niet (was ook verder niet toegestaan). Sinds deze week maag ik (na eigen betoog) weer twee hele dagen normaal aan het werk op kantoor en de andere dagen nog steeds thuis.
    Ben het echt helemaal zat dus hoop dat we snel weer voor 100% naar kantoor mogen komen.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Dubai. Er mogen nog geen mensen het land in, wel vracht, dus wij zijn aan boord voor de veiligheid. Terug waarschijnlijk ook alleen vracht.
     
    Cindy1977 en mamameer vinden dit leuk.
  19. Armina

    Armina Niet meer actief

    Ik werk voor een rijksinspectiedienst. We mogen sowieso voor 1 september niet op kantoor werken. Inmiddels worden de inspecties op locatie weer opgestart. Ik hoop dat ik binnenkort ook weer eens naar "buiten" mag.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  20. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ik werk in een winkel dus gewoon doorgewerkt al die tijd in top drukte want is tuincentrum
     
    mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina