Waar kopen jullie betaalbare kinderschoenen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Tot nu toe de meeste schoenen gekocht bij Omoda of Durlinger, maar poeh poeh, wat zijn die dingen prijzig. Ik vind het belangrijk dat ze goede schoenen draagt, maar vraag me af of het noodzakelijk is dat ze steeds schoenen van tussen de 80 en 100,- krijgt.

Hoe is bijvoorbeeld de kwaliteit van schoenen bij Scapino of Van Haren?

Waar kopen jullie de schoenen? En hoeveel paar per seizoen? Zou het liefst een laarsje en een sneaker kopen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik vind het heel wisselend, maar bv. de Dr. Visser schoenen zijn gewoon van leer ed.

Zelf koop ik meestal een duur(der) paar en één paar goedkopere schoenen voor erbij (buiten spelen, BSO, voor als het goede paar nat is, enz.). Of als het lukt twee paar goedkopere schoenen, maar ik vind één paar dat goed zit vaak al lastig genoeg om te vinden (de oudste heeft hele brede voeten en de jongste juist hele smalle). ;)

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij kopen bij van Haren voor de oudste. Zolang de beentjes en voetjes in orde zijn zijn het prima schoenen. Wij halen ze op het moment dat het nodig is, dus dan is het met snel groeiende voetjes ook voor het seizoen. Bij het shoppen duiken wij regelmatig de winkel in om de voetjes nog even te meten.

Duurzaam zijn ze totaal niet. Maar bij kinderen is dat niet erg. Zolang ze maar goed zitten en lopen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Meestal bij Scapino, soms bij Van Haren.
    Net voor beide kinderen schoenen gekocht. Ik koop wel altijd leer (en bij scapino dan met dr visser keurmerk).
    Beide schoenen waren 40 euro, maar nu met 50% korting :D

Een enkele keer duurdere schoenen in de uitverkoop gescoord, maar voor merk schoenen betaal je 80-90 euro en dat is dan echt meteen een andere prijscategorie.

Dochter heeft nu leren sneakers gekregen (halfhoge) en krijgt er straks nog een paar laarsjes bij.
    Zoontje gewoon één paar halfhoge leren sneakers. Maar hij heeft van kennissen nog twee paar schoenen gekregen waarmee hij in de tuin kan baggeren (sneakers en een soort bergschoentjes).
    Beide hebben ook altijd een paar regenlaarsjes van scapino en snowboots voor de winter.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Scapino dr visser of clarks
    Van haren bobbi shoes en Adidas
    En 1 paar vaak duurder, nu converse

6. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier ook eigenlijk altijd van Haren, en soms in de aanbieding Scapino.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Schuurman. Niet echt goedkoop, maar zeker voor die kindervoetjes wil ik wel goede schoenen.

8. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Altijd bij Van Haren. Die zitten prima en ik vind er altijd wel leuke schoenen.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik koop tot nu toe toch ook bij durlinger. Vind ze ook erg duur, maar ik vind de schoenen bij van haren echt niet mooi...

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Meestal slagen we bij Scapino en dan voornamelijk de dr. Visser schoenen en bij Van Haren de Elefanten voor mijn zoon of Cupcake voor mijn dochter.

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Schuurman, slaag meestal rond de 50 euro daar. Ik heb een klantenkaart, daarmee spaar je punten en eens in de paar maanden krijg ik dan een kortingsbon thuis gestuurd. Laatst 20 euro en heb er nu nog een liggen van 15 euro, dat scheelt dus ook mooi weer wat!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Scapino, de dr. Visser schoenen. Dit op aanraden van de fysio van mijn dochter die dit weer had van een hele goede podotherapeut. Ik ben er heel erg tevreden over.

13. Voor onze zoon kopen we altijd bij Van Haren. Dan ben ik voor maximaal €25 klaar en ik vind VTY een stoer merk. Heel zelden kopen we voor hem ergens anders schoenen, z'n huidige paar komt bijvoorbeeld bij Kiabi vandaan. Heel af en toe slagen we bij Scapino of Bristol, maar dan alleen als er acties zijn ;)

Voor m'n meisje vind ik het lastiger. Haar eerste schoentjes kwamen bij H&M vandaan en omdat ik toen al wist at het een ramp zou worden om schoenen in die kleurencombi te vinden, heb ik daar meteen een paar in een grotere maat van gekocht, haha. Afgelopen zomer had ze sandaaltjes van Van Haren en voor komend seizoen heb ik (nieuwe) laarsjes gekocht op marktplaats.

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Dit. En ook vaak bij de duurdere schoenen winkel kwaliteit vind ik velen malen beter.en bij dus durlinger.zijn wij de laat se keer echt slecht geholpen.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik probeer altijd in de uitverkoop bij een goede schoenenwinkel. Vaak komt het er op neer dat ze een tweede paar krijgen van Scapino. Ik koop wel altijd (voor de winter) leren schoenen. Zomer kan ook wel eens canvas zijn.

16. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Vandaag weer €100,- uitgegeven voor schoenen. 1 paar vind ook genoeg. Goede laarzen erbij voor de speeltuin een het bos etc. Vind goede schoenen wel erg belangrijk voor de ontwikkeling van de voetjes.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Van de week ook weer 130 euro kwijt..
    80 voor hoge sneakers van bunnies en 49 euro voor lage sneakers van bisgaard ( was wel 50 procent korting)
    Vind de duurdere merken helaas wel veel mooier :)
    Mijn zoon is van maat 24 naar 26 gegaan en ik had het al gezien dus nog even voor tussendoor een paar "goedkopere" British knigts maat 25 gehaald voor 39 euro.
    Heeft hij maar 3 weken mee gedaan! :$
    Nou,ja ben blij dat ik toen niet naar de winkel ben gerend voor nog duurdere schoenen.
    Zo kom ik wel van mijn geld af...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou graag schoenen kopen bij van Haren. Maar mijn oudste vindt die schoenen niet meer en mijn jongste heeft te smalle voeten en te dunne benen, dat kan gewoon niet. Laatst gepast, qua breedte van het laarsje kon haar andere been er zowat bij.w geen porem. Dus voor haar worden het laarzen van rond de 120 euro.. De oudste wilde geen laarzen zei ze, ze heeft nu sneakers van de Decathlon.

19. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Tja, ik zou ook graag willen dat het minder duur was maar een goede kinderschoen is doorgaans nu eenmaal aan de prijs. In het verleden heb ik wel eens geboft dat ik in de uitverkoop iets heb kunnen scoren, maar doorgaans ben ik toch gemiddeld (zomerschoenen zijn voordeliger dan winterschoenen) €65 per paar kwijt. Winterschoenen zijn snel €80/85 per paar. Koop o.a. bij Ziengs. Heb ook al eens IKKE gekocht van de Durlinger - die zijn iets voordeliger dan bv Shoesme/Bunnies/Freaks etc maar kwaliteit is hetzelfde.

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb nu bij zalando besteld, komen volgende week binnen. Ze zijn 40 euro. Daarnaast koop ik nog laarzen, maar dat zullen toch duurdere zijn van omoda. Ik kan ook niet slagen bij bristol of scapino. Jammer dat Dolcis weg is, daar had je leuke schoenen.

Deel Deze Pagina