Waar kopen jullie betaalbare kinderschoenen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Van Haren, Scapino of Bristol.. Zeker nu met een tweeling.. Goeie schoenen zijn belangrijk, maar ga gewoon geen 100 euro per paar betalen straks ;)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik geef max. 50 Euro uit aan schoenen voor de kinderen. Ben pedicure geweest en weet prima waar ik op moet letten qua maat en materiaal.
    Bij Scapino vind ik de laatste 2 jaar niets leuks meer. Ik koop meestal voor de winter leren schoenen of laarsjes. Heb voor mijn dochter leren laarsjes van Woeffies van de Bristol van 50 Euro. Bij van Haren waren de meeste laarsjes te hoog bij haar wreef en te breed. Voor mijn zoontje heb ik leren gympen van de Decathlon, waren nu afgeprijsd naar 15 Euro. Toevallig in zijn maat. Voor hem moet ik halverwege de winter altijd nog een paar schoenen halen, maakt niet uit wat ik er aan uitgeef, hij gaat heel wild met zijn schoenen (en broeken) om. Maar goed, tegen die tijd zijn er weer leuke merkschoenen in de uitverkoop, dus heb ik voor 35 Euro ofzo vaak nog een paar leren schoenen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal bij de van haren toen ze klein waren. Nu ze ouder zijn soms ook bij de scapino of bristol, maar die van de Van Haren zitten toch beter. Mijn oudste heeft smalle voeten en daar hadden ze ook goede smalle schoenen. Dan ben je voor 30-40 euro wel klaar.

Wel eens duurdere schoenen gehad, maar die hielden het ook niet zo lang uit. Ik noemde het de "kinderwagenschoenen". Eigenlijk te duur om te dragen in de zandbak, en ze waren ook snel kapot toen ze toch wel in de speeltuin gebruikt werden..

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik koop vaak bij bristol het merk woeffies en deze vinden mijn kids erg prettig,ze zijn van leer en stevige schoenen en ze blijven lang netjes. Vaak koop ik ze in de aanbieding maar als t nodig is koop ik ze. Ze zijn rond de €50 per paar maar in t voorjaar had ik bijv 3 paar voor elk kind één dus voor €15 en dat was écht een koopje ;) daarnaast koop ik nog wat goedkopere warmee ze kunnen ravotten.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je pech hebt kom je er gewoon niet onderuit. Wij gaan altijd eerst bij de Bristol en van Haren kijken maar mijn jongste past daar echt niets van. Hele smalle voeten en hele dunne benen. Probeer het elk jaar weer, dit jaar dus ook weer, hoop dit jaar geluk te hebben ;). De dure laarzen die ze heeft blijven wel altijd mooi, regelmatig poetsen dat wel, maar ze redden het altijd prima een heel seizoen (september t/m april ongeveer).

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk trouwens dat het voor jongens makkelijker slagen is in een goedkopere winkel. Bij meisjes kom je toch vaak op laarsjes uit en dan heb je meer aspecten zeg maar die moeten passen.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Slaag altijd goed bij Van Haren of Scapino, denk dat 30 euro het duurste paar is tot nu toe

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Hier een jongetje met smalle voeten en dunne benen. Goedkope schoenen vind ik meestal niet mooi maar zijn ook altijd te breed.
    Dit jaar geluk. Hij is 2 dagen geleden naar de volgende maat gegaan en daarvan had ik 2 paar staan afgelopen januari in de uitverkoop gekocht. Hij wil dit jaar voor het eerst geen laarsjes

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het verschilt toch erg, lees ik... Veel mensen tevreden over Woeffies, terwijl die hier elke keer dat ik ze kocht binnen twee maanden de prullenbak in konden omdat de zool doorgesleten was of de rits bleef niet meer zitten of wilde juist niet meer open... Dan is goedkoop uiteindelijk duurkoop en zijn dure schoenen ineens een stuk minder duur, als je daar tenminste wel het najaar en de winter mee doorkomt natuurlijk. ;) Ik koop nu dus altijd een duurder paar (ook ivm pasvorm - de oudste heeft brede voeten, de jongste smalle) en dan nog een paar van bv. Scapino erbij, dat laatste paar dragen ze dan een of twee dagen in de week oid en dan houden ze het wel ietsje langer uit. Bij de Bristol koop ik geen schoenen meer. :eek:

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hier brede voeten met een hoge wreef. Ben eigenlijk nooit klaar voor onder de 100 per pasr, al had ik laatst een keer mazzel, paar van 60 euro korring van 50%. Maar koop ook altijd minimaal 2 paar, afwisseling is ook erg belangrijk.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ga je met je kapotte schoenen dan langs de winkel? Want zou niet moeten kunnen zo snel stuk, zeker de rits niet.
    Ik durf nu de kinderen ouder zijn wel goedkopere schoenen aan, aangezien ze niet zo snel meer over de grond kruipen enzo. Maar goed, de kans dat het goed past is klein.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    (redelijk) goedkope of dure schoenen maakt hier weinig uit- met buitenspelen slijten ze hard bij de jongste. Ik probeer dus meestal in de uitverkoop te slagen en anders bij Van Haren.
    Voor de oudste is het moeilijker.. Die heeft een moeilijkere voet. Soms bij van Haren, maar ook bij Nelson in de uitverkoop of bij Schuurmans.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Van de goedkopere winkels vind ik overigens van Haren de beste. Bristol en scapino vind ik niet. De dr Vissers zijn te breed voor mijn kinderen, en de woeffies is hier net als bij niekekris.

Van Haren heeft echt betaalbare stevige schoenen die een stootje kunnen hebben en zeker ook voor verschillende soorten voeten.
    Iig de laatste jaren ben ik er erg over te spreken. Voor komende winter heeft dochter een paar van keq en zoon van develab. Maar voor beiden ook al een tweede paar (want afwisselen vind ik erg belangrijk) van van Haren en die zitten ook echt super.

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Bij ons dat heet links en rechts. Altijd met korting anders vind ik het veel te duur. En dan nog een paar om te 'spelen' bij van haren, bristol,of scapino.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Na twee maanden niet meer, veel te veel gedoe (en is hier betaald parkeren ed) en soms had ik ze ook al twee maanden in huis ofzo, maar dat ze ze nog niet gedragen hadden, dus dan zien ze je aankomen... Ik heb het zelf btw ook met goedkopere schoenen, dat de zool snel door is. Kennelijk lopen we gewoon verkeerd ofzo? ;) De jongste heeft dat minder, maar daarbij was het twee keer de rits...

16. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ziengs heeft een mooi merk, Muyters. Daar koop ik de stevige schoenen, is allemaal leer. Ik was voor de oudste voor deze winter 40 euro kwijt online. Verder krijgen ze nog een paar sneakers (meestal adidas) en een paar regenlaarzen. In totaal geef ik dan 100 euro max uit voor 1 seizoen, lijkt me genoeg.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Oh, mocht je nog op zoek zijn naar goedkope gymschoenen (met klittenband), die van de Action vallen heel breed.

Hier maakt het bij mijn zoon geen zak uit hoeveel ze gekost hebben, merkschoenen of van die Scapino/Van Harendingen etc., het gaat allemaal halverwege het seizoen kapot. Hetzelfde met zijn spijkerbroeken.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik koop altijd de schoenen bij een winkeltje hier met alleen merk schoenen, 2 keer per jaar is er grote sale waarin ze veel schoenen verkopen voor 25 of 39 euro.

Zo haal ik vaak voor elk kind minimaal 2 paar schoenen 2
    Keer per jaar. Hier is het meestal hip shoes me of develab,

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn oudste liep heel erg naar binnen toen hij jonger was, de enige schoenen waar hij niet op struikelde waren van Dr Visser. Ik heb alles geprobeerd (nouja, bijna alles), hele dure merken, dure merken, minder dure merken, maar alleen die werkten.
    De jongste heeft ook meestal Dr. Visser, die heeft net van die bijzondere voetjes :)
    Nu staan de voeten van de oudste prima, en koop ik ze altijd in de uitverkoop, meestal bij duurdere winkels, maar dan voor max 40 euro. Of als dat niet is gelukt toch weer van Scapino.

Dochter past Dr Visser niet, die heeft hele smalle voeten, en krijgt blaren in te brede schoenen, dus die moet wel naar een duurdere winkel meestal, maar ook die koop ik vaak in de uitverkoop, dus ben dan nog niet al te veel kwijt.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Waar en wanneer is die uitverkoop?
    Ik kom altijd alleen maar uitverkoopjes tegen in de categorie 'van 90 voor 70 euro' dat schiet niet erg op voor mijn gevoel.
    Ik heb ook nooit zoveel idee van wanneer de uitverkoop precies is. Weet iemand wanneer er uitverkoop van de herfst-/wintercollectie is?

Deel Deze Pagina