3 autostoeltjes op achterbank?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sassie1980, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een zoontje van 9 maanden, hij zit nu nog in een CabrioFix achter de bestuurder, maar binnenkort gaan we de opvolger (Tobi of Priori) halen.

Nu ben ik zwanger van een tweeling en zullen we dus over ongeveer 6 maanden 3 autostoeltjes in de auto hebben. Ik zag daar eigenlijk geen problemen in, want qua breedte passen er wel 3 autostoeltjes op de achterbank, alleen zag ik vandaag op de site van MaxiCosi dat er in onze auto (Renault Laguna II) geen autostoeltje in het middag van de achterbank mag/kan, omdat hier geen 3-puntsgordel zit. Nu hebben we dus een probleem...

Een medewerker van MaxiCosi stuurde per email dat er wel een autostoeltje op de bijrijdersstoel mag, dus zou 1 autostoeltje vooraan kunnen, maar dan moet ik dus in het midden van de achterbank gaan zitten? Dat lijkt me niet echt handig.

Een ander (dure) optie is een andere auto aanschaffen...
    Ik weet niet of iemand anders misschien nog een andere oplossing kan bedenken?

Groetjes Saskia

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk niet dat er verder n andere oplossing is...
    Denk je er wel aan dat als je eentje op de bij rijders stoel zet je je airbag uit zet daar? ;)

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Kan je in het midden van de achterbank geen easybase of zo'n ander ding kwijt? Dan heb je daar toch geen gordel nodig of denk ik nou te simpel?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    easybase zet je ook vast met o.a de autogordel...

5. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    hallo,

ik heb een mc priori die je met een heupgordel vast kunt zetten.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    kan er in op de midelste plek geen drie punt gordel gemaakt kunnen worden door de garage.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan laat je er door de dealer een 3puntsgordel in zetten of je koop een maxi cosi priori zoals hierboven gezegd wordt :)

http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=107

Is vanavaf 9 maanden en kan int midden! Doe je de tweeling links en rechts en je zoontje int midden!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een Renault Laguna station, en bij ons zitten er achter 3, 3punts gordels.

Dus misschien is er 1tje bij te maken?

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Op de site van MC staat dat de Priori ook met een 3-puntsgordel moet worden vastgemaakt. Vandaar dat ik me ging afvragen hoe we dat moeten gaan oplossen.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vreemd inderdaad, omdat op andere sites staat dat het ook met een 2 punts kan.

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    als je idd een easy base hebt kun je m gewoon met zon klein gordeltje vast maken dat hebben wij ook ik heb er ook 1 in t midden.. omdat ik nog naast mn zoontje izt die huilt veel in de auto...

maar past t eigenlijk wel 3 op de achterbank :)

hopelijk over 2 jaar hebben wij er ook 3 opd e achrebank maar dan geen maxicosis ;)

12. Nijlpaardje

22 jun 2008
    32
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je tweeling!
    Wij hebben 2 kids en we wilden graag de baby in het midden van de auto plaatsen zodat de oudste twee niet elke keer ruzie hebben (zijn 7 en 8) wij hebben een oude auto en de garage kon er wel een 3punts inzetten. In de meeste auto's kan dit wel. We doen het uiteindelijk niet ivm de kosten en we een oude auto hebben (uit '92) en de kids maar moeten leren naast elkaar te zitten.

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Zit ik gisteren in de auto, zie ik in mijn binnenspiegel dat er gewoon een 3-puntsgordel zit in het midden van de achterbank.
    Heb ik me voor niets zorgen zitten maken over dit probleem, haha.

Nu alleen even kijken of het qua breedte gaat passen, want zo te zien is het midden van de achterbank iets smaller als de buitenzijdes. We gaan voor ons zoontje binnenkort een nieuw autostoeltje halen, dus dan gaan we even kijken of er nog 2 maxicosi naast passen, al dan niet met easybase.

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vond het al zo vreemd, omdat onze Laguna wel allemaal 3 puntsgordels heeft. Maar dacht, misschien hebben ze een ander type ofzo.

Of het past is inderdaad nog even de vraag.

Deel Deze Pagina