weer kookvraagje;) bouillontablet vervangen in stoofschotel

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een aantal lekkere recepten gevonden met gestoofde runderlappen, nu wordt in bijna allemaal een bouillontablet toegevoegd...aangezien mijn man een heel hoge bloeddruk heeft en een verhoogd cholesterol kan ik deze niet gebruiken.
    Nu heb ik gelezen dat er natriumarme bouillontabletten bestaan, maar ik zou het graag door een huis-tuin en keuken iets vervangen.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je kan de boulliontablet ook wel weglaten hoor, ik doe ze nooit in stoofschotels.
    Ik doe er dan een extra laurierblaadje in, en 5 kruidnagels

3. tuc

tuc Niet meer actief

ah bedankt..op dit soort tips zit ik idd te wachten

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    om de kruidnagels niet kwijt te raken in de jus, prik ik ze in een klein uitje (die ik dan heel laat) welke ik meesudder in de jus.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    paprika poeder, chili poeder, cajunkruiden etc

6. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Wat ook een goede vervanger is, is een zakje instant jus, zijn dezelfde kruiden alleen niet geperst, weet niet of daar natriumarme varianten van zijn, maar dat zou je even moeten nakijken in de supermarkt.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    ik doe ook nooit een bouillon blokje er in.

Mijn recept is. Runderlappen aanbraden, dan lekker een flinke blok boter er in en aanvullen met warm water tot het vlees onder water ligt. Dan een laurierblad in het water en ook een scheut azijn. Dan blokjes ontbijt koek erbij en heerlijk een paar uur laten pruttelen. Mocht het water verdampen dan kun je er altijd warm water aan toevoegen tijdens het stoven.

Met zoveel smaken heb je dus geen bouillon blokje nodig ;)

8. minon

minon Niet meer actief

Klein blikje tomatenpurree en dikke plak ontbijtkoek erin. Bouilionblokje laat ik ook weg hoor. Zitten genoeg smaken in van de laurierblad, wijn, kruidkoek en tomatenpurree,

Deel Deze Pagina