Moederfiets: Batavus of Sparta

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Caatjeh, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een moederfiets. Ik twijfel tussen de batavus Mambo Deluxe of de Sparta Amazone/Trendy.

    Reden waarom ik de Batavus overweeg is dat er een parkeerbeveiliging opzit (stuur klemt vast bij afstappen) en dat het stuur minder breed is zodat het waarschijnlijk ook goed bruikbaar is als er geen kinderzitjes meer op gemonteerd zitten, en het als een gewone fiets gebruikt kan worden (althans dat heb ik gehoord).
    Tevens liever graag 7 versnellingen dan drie. Maar heb je aan drie versnellingen ook niet genoeg?

    Graag jullie ervaringen.
     
  2. roosje1977

    29 apr 2008
    11
    0
    0
    hoi
    ik heb gekozen voor de gazelle bloom.
    heb ook proefgereden op de sparta, maar vond hem erg zwaar fietsen.
    ik vond de fiets wel mooi, maar hij fietste niet lekker.
    dit is natuurlijk ook wel een prijzige fiets, de gazelle, maar hij fietst echt heerlijk!
     
  3. daantje628

    17 mrt 2008
    38
    0
    0
    Ik heb de mambo deluxe. En het is echt een heerlijke fiets. Ik heb hem ook gekozen om de redenen die je op noemt (stuur niet zo breed en beveiliging voor het omslaan) Ik vind het echt een aanrader. Ik heb ook de sparta getest maar ik had echt het gevoel dat ik op een harley qua breedte van het stuur. Dus ik zou je de batavus echt aanraden!
     
  4. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hoi Daantje,

    Is de Batavus ook een fiets om te blijven gebruiken wanneer je geen kinderzitjes meer aan je fiets gemonteerd hebt?
     
  5. Amy82

    Amy82 Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Hoi Caatjeh,

    ik heb sinds een paar weken ook de Mambo Delux, werkelijk een heerlijke fiets! Omdat je het stuur in alle posities kan zetten, is hij straks ook heerlijk om te gebruiken als er geen kinderzitje meer aan je fiets zit, lijkt mij :) Bedoel, ik fiets er nu wel al op, maar heb nog geen zitje eraan zitten.. maar hij fietst dus nu ook al heerlijk!

    enne die 7 versnellingen is ook ideaal, dan kan je lekker optrekken straks als het kindje ook nog voorop zit :)
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ik heb de sparta en vind hem super, ik heb 7 versnellingen en dat is wel ideaal hoor. Als je afstapt blijft het stuur echt heel stabiel, geen enkel probleem mee.
     
  7. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb ook de Batavus, om de redenen die jij noemt. Verder zijn de wielen van de Batavus groter. En ik vind hem veel mooier dan de Sparta.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De wielen van de Batavus mamafietsen zijn groter. Ik vind dat er mooier uitzien dan die van Sparta. Zo gebruik ik de fiets daarna ook zonder kindjes langer.

    Pim
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Hier geen batavus of Sparta, maar een Union.

    wel met breed stuur, maar dat vind ik ook zonder kinderzitje erg lekker fietsen, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het te laten.
    mijn fiets heeft zeven versnellingen en dit vind ik zelf erg lekker als ik de uk voorop heb, een luiertas achterop en een buggy mee. de beveiliging op het stuur zorgt er dan voor dat het wiel niet omslaat.
     
  10. Annemarie21

    Annemarie21 Actief lid

    27 jun 2008
    395
    0
    0
    Verzorgende
    Winkel
    Ik ben geintresseerd in een Union mama fiets welk frame maat is de beste 49 cm of 53 cm?
     
  11. daantje628

    17 mrt 2008
    38
    0
    0
    Hoi Caatje

    Mambo is wel een fiets om te blijven gebruiken na de kinderzitjes omdat het stuur dus niet zo breeed is en de brede dikke banden zijn ook wel lekker als je zware boodschappen en dergelijke erop moet vervoeren. Ik heb momenteel ook alleen maar een zitje achterop en hij bevalt echt super!

    groetjes Daantje
     
  12. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    dank voor jullie reakties!
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Dat kan alleen de fietsenverkoper je vertellen. Framemaat hangt samen met je lengte..
     
  14. guusje2001

    22 apr 2008
    56
    0
    0
    Valkenswaard
    ik heb een Sparta Amazone. Ik gebruik hem nu nog zonder stoeltjes, en dat gaat heel erg goed. Er mag dan wel geen stuurslot o.i.d opzitten, er zit wel een veer op die het stuur tegenhoud als hij wil omslaan.

    Net als elke andere fiets is het even wennen. Maar ik zou echt geen andere willen

    groetjes wendy
     
  15. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb de Mambo Deluxe! Geweldige fiets en hip kleurtje. Hij bevalt mij heel erg goed. Kleintje van bijna 2 jaar voorop en mijn zoontje van 6 achterop. Gaat hartstikke goed.
     
  16. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Heb ook sinds kort de Mambo Deluxe. Ik vindt het (zelfs nu nog zonder kinderzitje) een geweldige fiets!
    Vanwege het toch niet te brede stuur ben ik voor deze fiets gegaan.
    Een mammafiets met toch nog een stoer tintje!.
     
  17. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben op zoek naar een 2dehands fiets waar een kinderzitje voorop kan. Iemand een tip waar ik op moet letten?

    Liefs Mickey
     

Deel Deze Pagina