kleintje ziek, mama werken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grietje, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn kleine ventje is nu al 14 dagen ziek. Hij heeft/ had het RS-virus, en afgelopen week kwam daar een dubbele oorontsteking en beginnende longontsteking bij. In deze 2 weken zijn we al 3x naar het ziekenhuis gestuurd door de huisarts, waar hij even werd opgelapt met de vernevelaar en weer mee naar huis mocht.
    Morgen is de laatste dag antibiotica, maar hij is nog steeds helemaal niet lekker. Heel slecht drinken en veel diaree. Morgen weer op controle bij de kinderarts.

Eind oktober ben ik begonnen aan een nieuwe baan nadat ik vlak voor mijn zwangerschapsverlof was ontslagen.

Na 3 weken werken was mijn kleintje ook ineens heel ziek, hij had de Mexicaanse griep, en heeft zelfs even in het ziekenhuis gelegen.

Rond de mexicaanse griep heb ik 2 weken niet gewerkt, afgelopen week moest ik ook een halve dag afbellen.

Nu moet ik dus woensdag weer werken, en ik zie er als een berg tegenop! Ookal heb ik een super oppas, mama zorgt toch het beste voor hem?

Kennen jullie dat schuldgevoel? En hoe ga je daar mee om? Niet werken is geen optie, als ik ontslag neem krijg ik geen uitkering, en dat gaat financieel niet.

Bahbahbah!!! Heb er even helemaal de balen van, maar dit lucht wel even op!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh meid allereerst wat verschrikkelijk dat je kindje al zoveel ziek is geweest:(. En dan te bedenken dat hij nog zo jong is. Maar aangezien je geen keuze hebt moet je gewoon niet schuldig voelen hoor. Je moeder zal inderdaad net zo goed als jij voor je kindje zorgen en zolang je kindje lekker zijn flesjes/voeding etc. krijgt en lekker kan slapen vindt hij het denk ik al lang prima en voordat je het weet ben je lekker thuis.

Ik snap dat je het liefste thuis bent als je kindje ziek is. Ik neem dan ook vrij van het werk, maar het houdt een keer op natuurlijk!

3. misa

misa Niet meer actief

He wat ontzettend balen zeg! Ik kan me indenken dat niet werken of nog weer eens thuis blijven geen optie is. Toen ik je hele verhaal gelezen had dacht ik ook: volgens mij moet je oppassen om nog langer thuis te blijven voor je kleine, gezien je nieuwe baan en het vele eerdere ziek zijn.

Tuurlijk ben jij degene die het beste voor je kleintje kan zorgen, maar aangezien hij wel weer ietsje opgeknapt is, zou ik hem aan je oppas overlaten...!
    Ik weet niet hoe je thuis situatie is, maar kan je man niet wat met zijn werk regelen? Zorgverlof, vakantie..?

Beterschap!

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    dank je wel voor jullie lieve reacties!

mijn kleintje gaat 1 dag naar mijn schoonmoeder en 1 dag naar mijn zus, zelf heb ik geen moeder meer. daar had ik hem veel makkelijker heen gebracht denk ik!

mijn man heeft zijn dagen ook al bijna op, hij gaat altijd mee naar het ziekenhuis. wij vinden dat we dat samen moeten doen, zeker omdat het steeds niet om een simpele verkoudheid gaat, maar toch vrij ernstig is steeds.

over 10 dagen loopt mijn contract af, het zal mij benieuwen of ik mag blijven....
    weet je wat het lullige is? ik vind het werk echt zo niks aan! maar het is heel dicht bij huis en oppas, en het verdient best goed.

vanmiddag moeten we weer naar het ziekenhuis, dan wordt hij even helemaal nagekeken. volgens de kinderarts gaat dit een hele tijd duren voor hij weer helemaal bij is.

stiekem hoop ik dat ik geen nieuw contract krijg, dan krijg ik tenminste een uitkering en kan ik nog even een paar weekjes bij mijn mannetje blijven....

Deel Deze Pagina