Geen idee hoe lang je bent maar ik ben slechts 158 en Zalando heeft sinds een paar jaar dat je op petite kan zoeken en dan krijg je dus alles voor kleine mensjes… ook de petite lijn van only etc. Alles is dan is niet veel te lang in broeken mouwen etc.
@Havermout: Bij mij speelt mijn leeftijd zeker wel een rol. Al speelt het vooral een rol in wat ik leuk vind: mijn smaak en ook mijn lijf is nu gewoon anders dan toen ik jonger was. En dingen die ik voor bv. mijn dochter leuk vind, hoef ik zelf meestal niet. En andersom (gelukkig) ook niet (enkele uitzonderingen daargelaten ).
Leeftijd speelt wel een rol in die zin dat je waarschijnlijk een andere smaak krijgt. En dus gaat het om je persoonlijke smaak. Maar ik vind het onzin om te zeggen dat als je 40 plus bent je geen veromoda of Vila meer kan komen omdat dit over het algemeen meer voor 25 plus is.
Ja goed op maat dus! Ik ben best wel smal en lang (lengtemaat 34) en alles zakt altijd af of is te groot, loopt uit. Doet deze helemaal niet. En mooie dikke doch soepele stof.
Dat vind ik dus ook. Het gaat bij mij sowieso om kledingstukken, niet om een merk. Ik ken geen enkel merk waar ik alles van zou dragen.
Dit dus. En hoewel ik ook veel tijdloze items heb. Of ik winkelde 16 jaar geleden gewoon 'oud' want mijn bloemetjesjurk is ongeveer die leeftijd. En nog steeds leuk. En het mooiste. Die kocht ik toen ik jong en redelijk dank was. En kon hem de hele zwangerschap waarbij ik de 100 kilo aantikte doordragen. En daarna, afgevallen tot 68 kilo, zat ie nog steeds goed. Items waarbij een deel buik zichtbaar kan worden zijn echter sinds zwangerschap niet meer te doen.
Merk en maat zijn twee dingen waar je niet teveel op moet focusten. Dan beperk je jezelf echt hoor. Als ik iets leuks zie wat ook nog eens goed past, dan interesseren merk en maat me totaal niet En natuurlijk zijn er altijd merken die je qua stijl meer liggen dan andere merken. Tof toch?
Enkele wel ja. Maar de meerderheid toch niet. Tenminste niet van de plaatjes die ik zie. Dat is maat 40-42-44 wat ik zo inschat.
Ik stel me bij midsize 38-40-42 voor. Maar de helft schat ik echt wel 42+. Ik zou me bij midsize eerder focussen op 38 en 40 omdat 42 en 44 vaak bij plus-size terecht kan. Maar goed, verder geen big deal of zo hoor, haha.