De Titel zegt het al....Dus hierbij nog een keer mijn vraag, Wat zouden jullie doen of evt. ervaringen. We willen pas in September op vakantie gaan maar zit even met het volgende...Waar zouden jullie voor kiezen een appartement op logies of ontbijt basis of geheel all inclusieve in een hotel? Onze zoontjes zijn dan 3,5 jaar en 10 maanden. Moet er wel bij zeggen dat mijn oudste een druk actief knulletje is. Graag hoor ik jullie advies of tips! Groetjes Char
Als je veel in de omgeving gaat doen is logies misschien handiger Dan zit je niet gebonden aan hotel etens tijden Zelf gaan wij alleen van het resort af om in de avond een wandeling te maken of overdag naar het strand en ook op het strand is vaak dan een stukje van het hotel waar het all in is dus wij kiezen altijd all in omdat er vaak van 07.00 tot 09.00 ontbijt is van 09.30 tot 11.00 laat ontbijt van 12.00 tot 14.00 lunch van 15.00 tot 18.00 Turkse hapjes en ijsjes en koekjes en vanaf 19.00 uur avond eten tot een uur of 21.30 Gehele dag door wel dat je kunt eten, en drinken doe je met het warme weer veel dus dat kun je dan ook te pas en te onpas pakken Wij vinden all in zelf altijd ideaal maar zou niet handig wezen als wij overdag dingen zouden doen en of bezichtigingen omdat je dan qua eten toch optijd terug zou moeten zijn of als je het niet redt alsnog onderweg kopen en dus eigen dubbel betaald
Ik zag indd bij een aantal all in hotels ook een kids club vanaf 3 jaar dat is wel erg fijn...En ik denk dat we niet veel uitstapjes zullen doen met twee kids behalve het strand natuurlijk...en winkeltjes in de buurt.
Hangt er van af wat je van je vakantie wilt. Wij gaan altijd erop uit, dus dan heb je niet veel aan all-in. Bovendien hou ik er van om elke avond ergens anders uit eten te gaan en dan lekker over een boulevard te slenteren. Sinds de kinderen gaan we trouwens meestal 's middags al uitgebreid ergens lunchen en dan maken we 's avonds even simpel iets in ons huisje of appartement klaar. Daarom kiezen wij altijd voor self-catering en dan het liefst een huisje met een tuin, dat je maximale vrijheid hebt. Maar het lijkt me ook wel eens heerlijk om all-in te zitten en helemaal niets te hoeven regelen. Dan heeft mama ook eens echt vakantie, haha.
Zo waren wij ook altijd Luppy dus wij gingen zelf nooit all in maar nu met twee kids zat ik nu te twijfelen.
Wij kiezen hier altijd óf all inclusive (hotel), óf een acommodatie waar je écht zelf kan koken. Dus een stacaravan of huisje. Uit eten is met zoontje nog redelijk onmogelijk. All inclusive is aanschuiven opscheppen, dus dat is prima. En zelf koken natuurlijk ook. Dus een appartement en dan uit eten...niet voor ons.
Manlief denkt dat nu de jongens nog klein zijn beter voor een all in hotel kunnen gaan met een kids club speeltuin en leuk kinder zwembad.
2 jaar geleden naar Turkije geweest met 2 kids van toen net 1 jaar en 3 jaar, 11 maanden. Vergelijkbare leeftijd dus. We hadden een all-in hotel. Voor de kids was het perfect. Elke dag lekker zwemmen. De kleine kon makkelijk een middagdutje doen en zijn grote broer ook een paar keer. De kinderen hebben zich geen moment verveeld. Ik vond het zelf minder. Ben je in het buitenland, zie je alleen het resort. Dat vind ik zonde want dan kun je net zo goed in Nederland blijven. Daarom dit jaar een particulier huis gehuurd ver van de bewoonde wereld. Moeten we iedere dag op pad. 40 minuten rijden naar het strand. 10 minuten naar het dichtbijzijndste dorp voor de boodschappen. Géén zwembad bij het huis, maar met een opblaasbadje en veel speeltjes vermaken ze zich ook. En op die manier moeten we er ook wel op uit. Volgend jaar denk ik weer een all-inclusive hotel en zo wisselen we het af.
Wij zijn afgelopen zomer naar een all in resort geweest. Alles was prima geregeld en voor de kinderen was het leuk, maar ik vond het niets. Het leukste was voor mij vooral weg gaan bij het resort en dus 'dubbel' betalen. Ik vind dat we altijd best lekker lui zijn op vakantie, maar dit ging me echt te ver. We zijn nu net terug van ergens waar we een huis met een keuken gehuurd hebben. Voor ons is het echt veel leuker zo en de kinderen hebben zich ook heel prima vermaakt. Af en toe een beetje meer werk zo (valt ook wel weer mee ), maar we hebben er een veel leukere vakantie voor terug gekregen.
Persoonlijk zou ik gaan voor all-in: alles bij de hand en een kwestie van ergens aanschuiven waarbij er keuze is voor iedereen (ja houd van lekker lui in de vakantie ). Huisje of appartement of iets wil ik eventueel ook wel overwegen, maar ik vind het gewoon niets om ook in de vakantie geregeld boodschappen te moeten halen, te moeten koken, afwassen etc. Kan het hele jaar al.. In de vakantie hoeft het van mij niet zo nodig
Wij gaan sinds we de kleine hebben ook all in, ideaal! Wij gaan ook half/eind september dus lees even mee
wij gaan naar griekenland hebben dit jaar gekozen voor half pension de hele dag rond het zwembad hangen is niks voor ons dus dan is all-in zonde
Wij hebben een appartement, zoontje van 2.5 en gekozen voor aleen ontbijt incl. We weten niet hoe het eten is en willen er veel op uit. Zonde van het geld om dan vast te zitten aan avondeten. mijn vriend is kookverslaafd dus misschien gaan we ook wel een paar keer in het appartement zelf eten maken. Ligt er ok een beetje aan hoe het humeur is van onze peuter
@ imrw, dan hebben we rond dezelfde periode vakantie! Jullie al enig idee waar je heen wilt? @ mzs , Griekenland is altijd leuk! Halfpension is ook een idee indd. Zag wel een aantal leuke vakantie eilanden menorca schijnt ook erg leuk te zijn met kleine kids. Zag ook meerdere leuke plaatsjes in Spanje maar weet niet pf het daar nog lekker weer is half/eind september.
Wij twijfelen ook enorm ivm het weer.. Denk dat Turkije het meest zon gegarandeerd is, alleen mijn vriend gaat liever naar Griekenland of Mallorca.. Alle opties liggen dus nog open haha. Jullie al enig idee dan?
Ja Turkije is dan zeker goed alleen is ook niet onze eerste keus zijn er een keer geweest toen we nog geen kids hadden en dat was niet zo goed bevallen. Wij neigen ook meer naar Griekenland of Spanje. Mij lijkt Menorca of Mallorca wel leuk met kids en niet zo lang vliegen.
Wij deden eerdere jaren met de kleine appartement met of zonder ontbijt. Vorig jaar ai turkije gedaan en dit jr ai egypte. Heerlijk! Waterpret voor de kinderen,kinderclub nl sprekend, ijsjes etc zo te halen en continue drinken voorhanden. Voor deze leeftijd (3,5jr) ideaal. Volgend jaar waarschijnlijk een glamping vakantie dus dit jaar nog even lui en luxe! Ai is echt goed in Turkije Dom republiek Egypte Canarische eilanden Ibiza/mallorca etc wel goed maar niet zo royaal als in bovengenoemde landen.