Onze zoon(s) hebben echt bijna dagelijks natte onderbroeken…. Gewoon omdat ze veel te druk met spelen zijn of bang zijn iets te missen. Hebben als eens plashorloges geprobeerd, stickerkaarten etc. Begin ondertussen echt wanhopig te worden… hij is verdorie 7 (en de ander 5) Is dit herkenbaar? En heeft iemand nog andere tips? hij voelt normaliter gewoon goed aan wanneer hij plassen moet
Herkenbaar, hier is het vanzelf over gegaan. Overal vond ik uitgetrapte en opgerolde onderbroeken ( hij gooide ze vaak ergens achter of onder een kast ) Ik heb het uiteindelijk maar gelaten want hij was zich er wel bewust van. Ineens was het over maar weet niet meer op welke leeftijd dat was en hoe lang deze fase uiteindelijk geduurd heeft. Soms waren het een paar druppels en soms zijn broek er nat bij. Het is dus helemaal goed gekomen
Dit had mijn zoon ook als kleine jongen. Die moest ik tussen de middag echt weleens wassen van onderen en schoon ondergoed aan doen etc want je rook het gewoon. Is uiteindelijk vanzelf overgegaan. Ik denk dat het ergens in groep 3 wel over was en anders heel incidenteel. Als ze zich er meer bewust van worden dat een ander het kan ruiken dan wordt het vaak wel beter en letten ze beter op.
Hier 2 meiden die er rond die leeftijd ook wel eens mee aan kwamen, inderdaad te druk met buiten spelen bijv. Hier hielp het goed om ze zelf de natte boel uit te laten trekken, schoonmaken, opruimen en droge kleren aantrekken. Dat duurde zo lang dat het toch handiger was om bij aandrang even naar binnen te lopen om naar de wc te gaan. Maar weet niet of dat bij jongens net zo werkt?
Mijn middelste (5,5) heeft ook regelmatig last van ongelukjes. (En blaasontstekingen en obstipatie) in het ziekenhuis gaven ze aan dat de natte onderbroeken vanzelf beter moet gaan zodra naar de wc gaan een prioriteit gaat worden. Nu zijn ze nog te druk met waar ze mee bezig zijn. Vindt hij het zelf ook vervelend?