Ziengs, Bristol, Schuurman, Scapino, sportwinkel, Zalando, Puma, Dolcis, H&M, van Haren, Nou ja...gewoon waar ik leuke schoenen vind... Geen vaste winkel en ook geen vast budget.
meestal bij scapino, zalando of van haren. En nooit schoenen a 50-60-70 euro of hoger. Ook nooit in een "speciaalzaak" . Veel mensen gaan naar een speciaalzaak omdat ze "goede" schoenen voor hun kind willen hebben. Dat is dus echt dikke onzin en iets van vroeger. tegenwoordig zijn er geen slechte schoenen meer. Een speciaalzaak is alleen noodzakelijk als je moeilijke voeten heb. schoenen van zaken als scapino voldoen prima. zelfs orthopeden zeggen dat je prima scapino/van haren schoenen kan kopen. daarvoor hoef je niet naar een speciaal zaak en al helemaal geen schoenen a 80 euro. Voor mezelf koop ik ook geen schoenen a 80 euro. ik heb liever een paar paar van 30 euro die ik kan afwisselen. Hetzelfde voor de kinderen. veel kinderen met "speciaalzaak-schoenen" hebben vaak ook maar 1 of 2 paar. tenminste, hier op school wel. als er iets slecht is dan is het elke dag dezelfde schoenen aan....
Ik koop zelf overal waar ze mijn voetbreedte hebben (en dat is flink zoeken). Voor dl kopen we bij een lokale kinderschoenenwinkel (Meys & Co - winkel voor kinderschoenen in Amsterdam-Zuid). Omdat ze daar altijd wel een leuk paar hebben dat goed zit bij dl. En met haar zweetpootjes is lederen voering ook geen luxe. Mbt wat damay hierboven zegt: Er bestaan nog steeds slecht passende schoenen hoor, met rare modellen of zolen die loslaten na 2x door de plassen.
O daar ben ik het echt niet mee eens. En onze podoloog ook niet trouwens. Er bestaan echt nog wel slechte schoenen. Wanneer orthopeden zeggen dat je bij bristol en scapino kunt kopen bedoelen ze niet die goedkope plastic schoentjes maar de dr vissers en woeffies, de leren schoenen daar. En dan zit je ook al aan 50/60 euro. Elke dag op dezelfde is niet goed,maar beter 2 goede paar dan 4 slechte.
Online voor mezelf. Ik weet meestal precies wat ik wil en welke maat ik nodig heb. Webshop die het goedkoopste en betrouwbaar is, wordt m dan Voor de kids, zowel online als hier in t dorp.
Voor onze zoon vrijwel altijd bij VanHaren, voor m'n man daar waar er een aanbieding is (nadat z'n VanHaren-schoenen elke keer na 6 weken stuk waren :x ) en voor mezelf op de Etnies-website (en dan doe ik vervolgens een jaar of 5 met een paar)..
Van de Assem denk ik Daar koop ik ook vaak mijn schoenen! En bij Dungelmann of Manfield slaag ik ook wel regelmatig