20 maanden en hele harde ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roodkapje1979, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    #1 Roodkapje1979, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    Toch maar even een topic openen want ik kan het niet vinden....

Onze dochter is 20 maanden en heeft vanaf woensdag nog niet echt gepoept. Het enige wat er vandaag uit is gekomen is 1 hele harde keutel. Leek wel een steen! En ze moest er heel veel moeite voor doen. Nou is mijn vraag dus wat kan ik dr te eten/drinken geven om het wat makkelijker te maken? (tenminste ik hoop dat dt gaat helpen) Ze krijgt vanaf gister vers geperste sinasappelsap maar lijkt dus niet te helpen. Toen ze baby was deed een theelepel al wonderen......
    Heb gezocht op internet maar kom alleen uit bij eten voor kinderen van een maand of 7, daarom mn vraag En ze eet alles natuurlijk al. Ook drinkt ze genoeg....

Moet er bij zeggen dat ze altijd iedere dag poepte (soms wel 3x) en dat waren ook altijd flinke poepluiers!

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dit vond ik in ieder geval onder obstipatie. Misschien heb je er wat aan:

Voor een goede ontlasting moeten de dagelijkse maaltijden voldoende onverteerbare stoffen bevatten. Onverteerbare stoffen zijn de vezels in groenten en fruit en zemelen in bruin brood. Ze houden water vast in de darm en maken de darminhoud groter. Het is daarom ook belangrijk dat u voldoende drinkt. De darm wordt op deze wijze voldoende gevuld en geprikkeld en "werkt" daardoor beter. Bij verstopping moet u dus eerst uw voedingsgewoonten eens bekijken. Tot de goede gewoonten behoren het eten van bruin brood, zilvervliesrijst en verse groenten en fruit.

3. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Tja ze eet gewoon wat wij eten en dus vers. En iedere dag aardbeien uit eigen tuin. Dacht eerst dat het daar aan lag maar die eet ze nu al maanden en zou vreemd zijn als daar opeens verstopping van zou komen. Daarom vind ik het zo raar, er is niks veranderd aan dr eetpatroon.....

Ik vond dit nog wel: Kindicol druppels | Pure Lijfkracht van VSM Iemand hier ervaring mee?

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Lust je kindje pruimen? Ontbijtkoek en roosvicee laxo (te koop bij drogist). en voldoende drinken, maar dat doet ze al.
    Hoop dat het snel weer over is.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    peijnenburg ontbijtkoek met extra vezels, ik heb zelf ervaren dat het echt werkt en heb nogal wat geprobeerd... (bij mezelf he ;))

6. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    pruimen eet ze ook al regelmatig.

Oh ja roosvice laxo!
    Die ontbijtkoek van peijnenburg ken ik niet maar we gaan zo boodschappen doen dus ik neem een boodschappen lijstje mee ;)

7. Lin

Lin Actief lid

19 mrt 2007
    243
    1
    18
    Hier hetzelfde probleem, als baby had ze er ook af en toe last van. Toen heb ik Kindicol druppels gebruikt en nu heb ik ze weer gehaald.
    Werkt hier als een tierelier. Na ruim twee dagen niet poepen en daarvoor een paar dagen hele harde keuteltjes, had ze zonet een poepluier om U tegen te zeggen. Dus wij gaan hier weer een poosje door met de Kindicol drupjes.

8. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier als baby ook en toen hielp dus het theelepeltje sinasappelsap (advies CB en huisarts) en toen poepte ze een paar uur later al flink! maar nu werkt een beker al niet!

Aangezien tot nu toe alles wat ze vsm heeft gebruikt (krampjes, tandjes,waterpokken,hoesten we hebben alles haha) erg goed zn werk doet denk ik dat we die dan ook maar halen.

9. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nou de roosvice laxo zit er in! Smaakte goed geloof ik ;) De ontbijtkoek moet ze niet maar ik gaf het na dr boterham dus zal het straks na dr slaapje nog eens geven.

Die roosvice hebben ze trouwens niet bij Etos, erg vreemd. Moet er voor naar de supermarkt! (ah)

Deel Deze Pagina