Waar kopen jullie schoenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar kopen jullie je schoenen voor de kids?

1. Schoenen bij de goedkopere winkels (bijv. Scapino)

2. dure stevige merkschoenen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Deze week nog een paar laarsjes voor het najaar/winter gekocht, bij de 'betere' schoenenzaak... ze waren 74,95, dus flink aan de prijs... ik vind schoenen ook heel belangrijk, dus vind iets meer uitgeven dan ook geen probleem...

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik heb drie kinderen en ben er achter gekomen dat je ik toch bij een betere schoenenzaak kan kopen. Omdat de schoenen veel langer mee gaan, ze geen last van blaren krijgen en een goed voetbed hebben. Je moet gewoon met een smalllere beurs goed de opruimings tijd in de gaten houden. Ik heb nou twee paar laarzen voor mijn meiden van vorig jaar van petit shoes gekocht. Scheelt een hoop geld en mij maak het niet uit dat ze van het afgelopen seizoen zijn. En voor mijn zoon hoge schoenen van compagnucci waren van 99 voor 60 euro, scheelt mooi weer zijn toch nog duur zat.

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Toevallig werkt mijn man bij Scapino op het hoofdkantoor in Assen en van hem weet ik, dat Scapino veel zorg besteed aan de inkoop van goede kinderschoenen. Er zijn natuurlijk ook wel slechtere (vrij goedkope) kinderschoenen bij Scapino te koop, maar de kinderschoen met het label van Dr. Visser eraan (beoordeelt door orthopeed Dr. Visser) zijn goede kinderschoenen, die ook wel wat duurder zijn vaak.

Op internet kwam ik over het kopen van kinderschoenen ook nog het volgende artikel op de website van het programma Kassa tegen:

Je wilt natuurlijk het beste voor je kind. Dus goede kinderschoenen koop je bij een kinderspeciaalzaak en mogen best wat kosten. Maar is het eigenlijk wel nodig veel geld uit te geven aan kinderschoenen? Bieden goedkopere schoenenwinkels als Bristol, Scapino of Schoenenreus niet dezelfde kwaliteit als dure speciaalzaken?

Ed van Laar, orthopedisch schoenmaker vindt van wel. Allereerst stelt hij dat een keurmerk, (bijvoorbeeld het keurmerk ‘Dr. Visser’) je hierbij kan helpen. Verder is het volgens van Laar zo dat je - zonder de hulp van medewerkers van een speciaalzaak - aan de hand van een aantal aandachtspunten prima schoenen zou moeten kunnen kopen in een goedkope schoenenwinkel. Waar het in de eerste plaats om gaat, is dat je als ouder goed naar je kind kijkt, naar hoe je kind loopt. Verder is het zaak niet alleen bij aankoop van de kinderschoenen op de manier van lopen van je kind te letten, ook tijdens het gebruik is het belangrijk je kind goed in de gaten houden.
    Waar moet je op letten als je in de winkel staat om schoenen voor je kind te kopen?
    - Kijk of de zool dik genoeg is. Kan hier met gemak een spijker door?
    - Is de hiel voldoende verstevigd? Zo niet, dan kan het kind naast de schoenen gaan lopen.
    - Om te weten of een schoen goed past is het handig een tekening van de voet van je kind te maken en uit te knippen. Deze kun je in de winkel in de schoen leggen.
    - Let op het gedeelte tussen de voorvoet en de hak; is dit stevig genoeg of kun je dit gedeelte met je duim naar de grond brengen?
    - Let op het materiaal. Kan dit voldoende ademen?
    - Heeft de schoen een comfortabele binnenzool of is van binnenuit de ‘buitenzool’ te voelen?
    Mocht het toch steeds niet lukken geschikte schoenen te vinden voor uw kind en u denkt dat er iets aan de hand is met zijn of haar voeten, ga dan naar de dokter. Deze kan u een objectief advies geven.

Ik moet echter bekennen, dat wij zelf eigenlijk bijna nooit schoenen kopen bij Scapino, maar dat komt meer omdat we er niet kunnen vinden wat we leuk vinden of omdat mijn oudste dochter ze niet goed vindt zitten. Dus meestal is het niet geschikt voor haar voeten wat wij er tegen komen.

4. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nu we het toch over kinderschoenen hebben. Mijn stiefdochter van bijna 2 heeft al vanaf dat ze loopt alleen maar sportschoenen aan. De eerste 4 weken heeft ze wel op normale schoenen gelopen, maar nu koopt haar moeder alleen nog maar sportschoentjes voor haar.
    Is dit wel goed voor de voetjes? Het zijn van die goedkope schoentjes van de scapino, van een tientje geloof ik.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Lijkt me niet, het geld dat ze nu bespaard, kan haar dochter waarschijnlijk later weer uitgeven bij de pedicure en de podotherapeut.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Het lijkt mij dat dat weinig stevigheid biedt.
    In het artikel dat ik heb geplaatst staan wat tips om bij de koop van schoenen op te letten, zoals bijvoorbeeld een stevige zool en een stevige hiel. Veel van die tips komen dan ook niet overeen met de stevigheid die een sportschoen biedt.

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Bedankt voor jullie reacties. Het leek me zelf ook al niet goed. Ze heeft nu al kalknagels (tenminste het lijkt er heel veel op) en afgeknapte/afgebrokkelde nagels. En een zweetvoeten...daar wordt je gewoon naar van;)
    Zal moeders er toch maar op aandringen om fatsoenlijke schoenen te kopen. Had al aangeboden dat ik ze dan wel koop, maar ze wil niet hebben dat haar dochter op normale schoenen loopt. Sportschoentjes staan veel leuker volgens haar;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij kopen altijd bij de 'duurdere' schoenenwinkels en zijn altijd tussen de 40 en 70 euro kwijt, meestal rond de 40 euro. Eva heeft nu haar 3e paar schoenen (na de oefenschoentjes van shoesme). Elke 3 maanden nieuwe schoenen hier... Je betaalt bij een 'duurdere' winkel wel iets meer (al vind ik het niet zo heel veel schelen), maar de voeten worden wel goed opgemeten en er wordt goed naar de schoenen gekeken of ze goed zitten.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook elke keer weer mega bedragen voor schoenen! We willen daar niet op bezuinigen. We kunnen het dan ook missen, dat scheelt, maar schoenen vind ik enorm belangrijk. Maar ik heb bij van Haren ook prima schoenen gezien, althans ze leken ook stevig en goed. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar het verschil tussen beide. Of het echt heel veel uitmaakt.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @Frieda: Bedankt voor je reactie. Ik kon er namelijk niks van vinden op het internet. Het zijn handige tips en wie weet dat ik in de toekomst dan toch eens ga kijken bij Scapino. Maar voorlopig nu Jasmijn nog zo klein is voor mij de speciaalzaak, gelukkig dat die ook altijd iets in de aanbiding hebben.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfoe, ik schrik wel van de bedragen hoor! De schoenen zijn net zo duur als mijn eigen schoenen :(

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja alleen jij doet er 1 jaar mee en je kindje heeft er straks 3 tot 4 paar in een jaar nodig de eerste tijd... Ik geef zelf overigens nog geen 100 euro uit aan een paar schoenen eerlijk gezegd... Voor 50 euro ben ik meestal echt wel klaar. Maarja, das ook bij de scapino en bristol etc ;)

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Ik las net in "Wij Jonge ouders" dat sportschoenen niet aan te bevelen is, slechts voor een paar uur, maar niet om altijd op te lopen.

En ja de schoenen zijn net zo duur, of zelfs duurder als de schoenen die ik voor mezelf koop ;) Fijne gedachte dat zij er alleen slechts een paar maanden mee doen en dan alweer toe zijn aan een volgend duur paar.... :$

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier altijd dure schoenen van de schoenenwinkel voor de gros van de tijd maar ook goedkopere schoenen om even lekker mee door de tuin te balgen en de peuterspeelzaal.

Wat betreft de kosten van de dure schoenen, wij halen ze altijd in de opruiming, de laatst gekochte schoenen ging 60% van de prijs af en dan zit je ook zo rond de € 20,-.
    Oke je hebt dan niet de nieuwste 'mode' schoenen maar dat maakt mij niet zoveel uit.

Groetjes anita

15. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    vanaf waneer hebben jullie voor het eerst schoentjes voor je kindje gekocht? mijn zoontje word over 5 weken een jaar maar hij heeft nog geen schoenen maar hij loop ook nog niet (hij kruipt ook nog niet alleen tijgeren)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben de eerste schoentjes gekocht toen Kylian begon met lopen (eerste stapjes).
    Maar je moet dan wel zorgen dat het schoenen zijn met zachte zolen (je kunt dan heel makkelijk de neus van de schoen richting hak buigen).
    Die had hij overwegend buiten aan omdat ik bang was dat hij anders misschien wel op iets scherps zou kunnen stappen, thuis liep hij gewoon op blote voeten.

Groetjes Anita

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier is Jasmijn pas bezig met haar 2e paar schoenen, aangezien ze pas bij de 20 maanden liep. Daarvoor had ik of slofjes of gewoon op blote voeten. Ze loopt nu overigens ook nog steeds veel op blote voeten. Vind ikzelf ook heerlijk, dus doe het bij haar ook. Blijkbaar is dat ook nog eens goed voor haar voeten.

18. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Zij loopt er 7 dagen per week, 12 uur per dag op. Nu weet ik ook waar ze die zweetvoeten en kapotte nagels van heeft;)

19. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mischien moet je dr aanbieden om gewoon betere sportschoentjes te kopen....meestal zijn die goedkope vanmplastic en heel slecht ademend enzo....als je dan een beter merk sportschoentjes koopt heb je iig een iets betere schoen...en toch gympies

20. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Mevrouw heeft naar eigen zeggen geen geld. Dacht dat de kinderbijslag voor de kinderen was;) Maar ik wil ook wel schoenen voor dr kopen, maar dat wil ze niet tenzij ik sportschoentjes koop. Ik vind het alleen geen porem om de hele winter leuke jurkjes en rokjes aan te hebben en dan van die oerlelijke sportschoenen eronder. En goeie schoenen kopen, die ze maar 1 keer in de 2 weken aan heeft (en hier blijven) vind ik een beetje zonde van mn geld.

Deel Deze Pagina