hoi hoi is er iemand uit de omgeving van maastricht en zo ja waar kopen jullie de schoentjes voor jullie kindje ? Wij wonen namelijk in maastricht en tot nu toe heb ik ze altijd gekocht bij van haren vanaf het moment dat ons zoontje kon lopen het was een hele fijne schoen die goed om zijn voetjes zat en met buigbare zool hy heeft er vanaf januari tot aan met mei mee gedaan daarna kwam het mooie weer eraan en liep hy op sandaaltjes van de bristol en soms op croks maar van de croks kreeg hy open voetjes in juni hebben we hem een paar nike schoentjes gekocht bij do it in maastricht maar hier heeft hy maar 8 weekjes mee gedaan en toen waren ze al te klein tussensdoor zijn sandaaltjes aan want het weer was er goed voor maar toen het pas geleden minder goed weer werd zijn we dus nieuwe schoentjes gaan kopen voor hem en dit hebben we weer gedaan bij van haren omdat we erg te spreken waren over de vorige schoentjes en ons zoontje er super op liep maar helaas hadden ze niet meer deze schoentjes voor ons zoontje inmiddels zijn de voetjes van hem dan ook heel wat maten gegroeid tegenover de 1e keer dat we schoentjes bij van haren kochten en hebben dan een soort gelijk paar schoentjes gekocht deze zijn ook met buigbare zool niet zo buigbaar maar wel een beetje buigbaar want het vielons op en ook andere mensen dat ons zoontje vanaf het moment dat het goede weer eraan kwam en hy sandaaltjes droeg inplaats van gewoon liep met zijn voetjes op de grond stampte zeg maar net zoals iemand met een klapvoet en dit werd steeds erger gelukkig is het nu een heel stuk minder maar hy doet het nog wel herkent iemand dit en weten jullie waardoor dit kan komen ? hebben we soms verkeerde schoentjes ofzo ? een vriendin zei tegen me dat haar zoontje dit ook heeft gehad en dat ze toen zeiden bij het consultatieburo dat het kwam doordat de schoentjes te zwaar zouden zijn voor haar zoontje ??? We hoeven pas in november terug naar het consultatieburo maar het is nu weer tijd voor nieuwe schoentjes zijn voetjes groeien namelijk erg hard hy word volgende maand 2 en heeft maat 25 in zijn schoentjes en vanaf deze maat vind je niks meer van schoentjes met buigbare zool bij van haren heb ook gekeken bij schoenenreus piet kerkhofs maar ook hier was dit het geval wat nu ??? waar kopen jullie de schoentjes in maastricht of in de buurt van maastricht en waar worden ze goed aangemeten want de laatste tijd krijg ik bij iedere schoenenzaak waar we geweest zijn een andere maat te horen en wie heeft ervaring met het klappen van de voetjes op de grond net alsof hy heel hard stampt op de grond zeg maar met lopen
Je zou eens in Maasmechelen kunnen kijken bij Brantano. schoenen en accessoires bij Brantano En ik ben voor de zomerschoentjes van Jelina in bij Shoebiedoe Heer geslaagd. Schoenen - Shoebidoe in Gouden Gids Bedrijvengids
Hoi! Ik koop voor Fenneke echte goede schoenen bij Maxime,ligt Achter het vleeshuis. Is wel heel duur,maar voor goede schoenen vind ik dat niet erg. Voor in de tuin koop ik gewoon schoenen bij de Schoenenreus.
Ik koop de schoentjes bij Schols, in Heer. Ze helpen je daar heel netjes en kundig. Ook haal ik ze wel eens bij Shoebidoe in Heer.
Ik heb wel eens schoenen bij Habets gekocht in wijck. Maar daar is de keuze erg beperkt, maar ze meten wel de lengte en breedte op. Ben nu al een paar keer in schinnen geweest. Deze meet ook lengte en breedte, maar heeft meer keuzes. Merk dat veel andere zaken, zoals in het heggestraatje en ik denk maxime ook, alleen maar lengte maten hebben en dat je naar de schoen moet kijken of hij smal of breed uit valt. Mijn zoontje heeft best brede voeten en een hoge wreef, dus veel schoenen vallen al af. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of de zool stug is. Had laatst ook zo'n paar stevige stugge schoenen waaruit we konden kiezen, maar ik vond het niets voor de zomer. Het gaat er om dat ze goede steun hebben aan de binnenzijde van de voet en dat de zool goed ademt en er leer in zit. Te soepele schoenen zijn dus niet zo goed. We hadden geox gekocht voor erbij, maar gaven niet zo heel veel steun. Dus zoiets kopen we ook niet meer.
Hier je antwoord op de vraag Over het klappen van de voetjes (ff leeswerk): Kinderen die net gaan staan doen dit in de regel met knik-platvoeten en O beentjes. (duurt tot ongeveer het derde levensjaar) De knik-platvoet (pes valgus) wordt veroorzaakt door dat tijdens de belasting van de voet het hielbeen naar binnen knikt waardoor het sprongbeen enigszins van het hielbeen afglijdt. Het sprongbeen wordt nu nog gedeeltelijk op zijn plaats gehouden door de banden. Door het naar binnen knikken van het hielbeen daalt de middenvoet tot op de grond. Dit levert op deze jonge leeftijd een voordeel op. Als het kind slechts op voor en achtervoet gaat staan worden de voeten instabiel. Een groot oppervlak vormt nou eenmaal een beter fundament dan een kleine basis. Daarom staat het kind steviger op een platte voet. De voetvorm ontstaat dus mede door dat de peuter nog niet in staat is om het evenwicht goed te bewaren (evenwichtzin). Ook het evenwichtzin zal het eerst moeten ontwikkelen en trainen. Steunzolen ter correctie van platvoeten voor kinderen tot 9 jaar is geen goed plan. Uit bovenstaand mag blijken dat de kindervoet een ontwikkeling doormaakt waarbij de (knik-/platvoet) noodzakelijk is. Het rechtzetten van het hielbeen of het optillen van de bogen van deze voet maakt voeten instabiel. Kinderen worden hierdoor blessure gevoeliger doordat ze vaker vallen. Maar ook de nog steeds broze botten kunnen door het toenemen van druk makkelijk beschadigd worden. Het belangrijkste: de kinderschoen Gezien bovenstaande uitleg is het logisch dat schoenen goed op lengte en ook breedte worden aangemeten. Te smalle of te kleine schoenen veroorzaken schade aan de nog kwetsbare kindervoet. De schoen moet flexibel (de zool goed buigzaam) en het bovenleer niet te hard en comfortabel zijn. Kindervoeten hebben een overmaat nodig van 1,2 tot 1,5 cm. Dit is de ruimte die overblijft tussen het einde van de voet en de voorkant (neus) van de schoen. Laat uw schoenwinkelier regelmatig controleren of de schoenen van uw kind nog goed passen. Maar U kunt dit ook zelf doen. Sommige kinderschoenen zijn tegenwoordig voorzien van een los inlegzooltje. Als schoenen gedragen zijn ziet U vaak een duidelijk afdruk van de voet op het zooltje. Is dit niet duidelijk zichtbaar plaats dan de voet van het kind op het uit de schoen genomen zooltje. En controleer of er voldoende ruimte bij de voorvoet overblijft. Indien er geen zooltje uit de schoen verwijderd kan worden is er ook andere methode om te controleren of de schoen nog groot genoeg is. Plaats de voet op een stukje papier. Zet een streepje achter de hiel en een bij het verst uitstekende punt van de tenen. Jonge kinderen beginnen ook met o benen dan x benen en later lopen ze pas recht, is ook heel normaal.