maat feestjurk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijntje11, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik wil graag jullie advies.
    Ik wil voor mijn meisje voor kerst een feestjurk van prenatal bestellen. Ze is 30/9 geboren en is een flinke dame, 4150 gram en 53 cm bij geboorte. Ik wil de jurk voor haar als sintcadeau geven.
    Mijn dilemma: maat 62 of 68?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    56 zou ik zeggen of 62 maar zeker geen 68
    Beter zoiezo passen ze zal echt niet begrijpen dat wat ze gepast heeft ook ala cadeau is. Bestel desnoods 2 maten en kan je 1 terugbrengen na 2 weken.
    Maar waarom zo grote maat 62 of 68 als ze maar 53 cm is?
    Of is ze nu wat langer?
    Mijn dochter 54/4040 geboren en pas met 6 mnd droeg ze 62 maat

Naar mijn mening grote kleren aandoen is armmoeding. Als je perse feestjurk wil voor kerst/oud nieuw koop maat wat ze nu draagt en niet wat ze over halfjaar pas aan kan.
    Maat zit verschil in lengte en mouw lengte en niet in of kindje slank is of niet daar moet je dan op model kijken.
    Maar ik vind persoonlijk bij juist wat volle kindjes iets wat smal loopt beter staat dan wijd.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Tja, dat hangt er echt vanaf hoe ze groeit ;) Zou zelf denk ik pas de week van de feestdagen het durven te kopen en dan met sinterklaas kleertjes geven die gewoon zo kunnen.
    L is van 21/8 (3800gr/51cm), E van 2/9( 4030gr/50cm). Dacht: handig, kan ze alle kleertjes van L aan, maar ze groeit veel harder. De kleren die L voor de kerst kreeg past E nu en 1 jurkje is zelfs al te kort. Ondanks dat ze dus maar 2 kalenderweken verschillen hebben ze met de kerst wel een goeie maat verschil.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja, dat is onduidelijk natuurlijk.. ze is 30/9 geboren en dus inmiddels al een stuk groter.

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Weet je niet hoeveel ze nu weegt en hoelang ze nu is?
    Of moet je voor de kerst nog naar het cb?

Hangt er echt vanaf welke maat ze nu heeft, en dan is het nog steeds gokken helaas ;)

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Niemand heeft een idee hoeveel je dochter de afgelopen 2 maanden gegroeid is. ;) Welke maat draagt ze nu? Zit ze al in 62 of nog in 56?

Ik zou haar lengte even zelf opmeten. Dochter op de grond (eventueel dun dekentje eronder), hoofdje tegen de muur, voetjes kort even strekken en snel een boek erachter neerleggen op die plek. Dan de lengte meten tussen muur en boek en je hebt een indicatie.

Als ze nu 56 draagt zou ik 62 kopen.
    Als ze net aan maat 62 begonnen is zou ik ook maat 62 kopen.
    Als ze al langer dan een maand in maat 62 zit, dan zou ik maat 68 kopen.

Vervolgens als je hem thuis hebt even aantrekken en kijken of de maat ongeveer klopt (dat hij nu ietsjes te groot valt), en anders ruilen.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dank voor de tips dames. Ik kan er mee vooruit.
    Maandag naar het cb, dus eerst maar eens meten en wegen en dan verder kijken.
    Ze zot nu nog in 56 trouwens. Maar sommige dingen worden al wel wat krap.

Deel Deze Pagina