Onze jongste is (bijna) 5 maanden en sinds hij 3,5 maand is ontzettend aan het spoken 's nachts... Gemiddeld moeten we er zo'n 6-8 keer per nacht uit en dat gaat nu aardig opbreken... Daarvoor sliep hij wel goed en was hooguit 2x wakker. Om 19.00 krijgt hij z'n laatste fles, tussen 19.30-20.00 uur gaat hij slapen. Vervolgens wordt hij zo'n beetje elke twee uur huilend wakker. Soms snel te troosten door knuffeltje bij m te leggen, in te stoppen en over zn bol te aaien (speentje pakt hij zelden), andere keer ben je een kwartier bezig met sussen, wiegen voordat hij slaapt. En de ene keer is het na het in slaap vallen weer 2 uurtjes stil, andere keer moeten we nog 4 pogingen doen voor hij echt weer diep in slaap valt. Een klein flesje geven helpt dan wel, maar twee uur later is hij weer wakker. Tegen een uur of 4 ben ik het beu en neem ik m bij me in bed. In eerste instantie ging hij daar wel heerlijk slapen en dacht ik aan 'mamahonger', maar sinds een week of twee is hij ook naast me veel wakker. En uiteindelijk wordt hij om 7 uur heel vrolijk wakker en wacht met gemak nog tot 8 uur voor hij zn ochtendfles krijgt... Dus honger lijkt het me niet... Met bijvoeding (groente) sinds twee weken begonnen, dus dat speelt ook geen rol aangezien hij daarvoor al spookte... Overdag waren zn slaapjes eerst ook rommelig en kort, maar dat gaat de laatste tijd wel beter en slaapt hij 3x 1-2 uur. Ook nog gedacht aan een sprongetje met 4 maanden, maar na anderhalve maand denk ik ook niet dat dat het is. Gezocht naar ervaringen, tips, ook al weet ik dat het waarschijnlijk een kwestie van uitzitten is...Laten huilen vind ik met deze leeftijd geen optie! Wie weet is er nog iets wat we kunnen proberen, tot die tijd maar luciferstokjes onder de ogen
Ik lees mee...,hier een knullie die 5 en een halve maand is.(4en half gecorrigeerd)en al weken om de twee uur wakker 's nachts. Hij slaapt in wiegje naast ons en ik geef borstvoeding, dus als hij herrie gaat maken 's nachts is het voor mij heel makkelijk om hem even aan te leggen. Soms drinkt ie veel, soms weinig, maar ik blijf wakker omdat ik hem terug wil leggen in zijn wiegje. Ik ben ergens ook bang dat het ligt aan het feit dat als ik werk (16uurp/w, onregelmatig) hij bij zijn papa zeer slecht de fles drinkt. (120 Ml in 8 uur) en het dan 's nachts in wilt halen. Nog geen tips voor jou dus (sorry) maar ik leef wel met je mee wbt de luciferstokjes. Sterkte meid!
Tja die van ons heeft van 3 tot 7 maanden snachts doorgeslapen en werd daarna om de 2 uur wakker, sinds 5 weken is dit over en slaapt ze 6 uurtjes door nadat ze om 10 uur 1 keer wakker word. Dat komt ws door dromen, want ze gaat na kort troosten gewoon weer lekker slapen. Ik dacht dat het nooit goed zou komen. Altijd heel consequent geweest met bedritueel
Herkenbaar.. Maand 4 en 5 was een slaapdrama, vanaf 6 maanden toen ze meer vast voedsel ging eten ging het beter. Ook een dooddoener, sorry. Nooit geweten wat het nou was...
Zeg ik ook constant: gaat vanzelf over... dus snap de reacties Vind het idd ook frustrerend dat ik niet weet wat het is... zal ik denk ik ook niet achter gaan komen. Herkenning wel fijn, zal het toch echt een fase zijn. Wat zou het toch fijn zijn als er bij die fase ook een handleiding+einddatum geleverd zou worden