Ik voel me koud en zonet getemperatuurd en het is 38,8 graden. Mijn linker borst doet een beetje pijn. Heb ik borst ontsteking? Kan ik nog kolven vanavond? Wat moet ik doen? Help vanochtend had ik nog getempt en het was 37,2 graden. Pff nu dat de kraamhulp net weg is.
Oei, wat balen. Je hebt zeker kans op een borstontsteking. Je kan proberen om onder een warme douche je borst te masseren. Heb je een harde plek in je borst? Dan is het effectief om je baby te laten drinken met het kinnetje naar de harde plek toe. Dus even zoeken naar een handige houding! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstontsteking - Hoe kom je van een borstontsteking af? Onder deze link vind je ook tips en info!
Het probleem is dat mijn zoontje niet wilt happen, tis ook nog niet zn voedingstijd. Ik kolf regelmatig omdat er nog niet genoeg melk uit komt. Zonet heb ik de vk gebeld en ze zegt waarschijnlik heb last van stuwing. Dus paracetamol genomen en vanacht goed leeg kolven. Als ik morgen nog veel last hebt moet ik mijn ha bellen. Ik ben een beetje bang wang ik heb hier geen ervaring mee. Ik moet mijn borst goed massereen tijdens kolven, maar de linker kant doet al pijn, hoe doe ik dat dan? En ja ik heb een harde plek, die doet echt zeer zeg.
HA zei idd dat dit een borstontsteking is of een beginnende. Zonet deed mijn borst echt zeer (huilen). En toevallig geef de kraan hier boven geen warm water sinds vanochtend. Wat een ellende. Ik slik ab kuur sinds gister avond. Gaat dit echt over? De koorts geeft mij hoofdpijn (weer huilen). Gaat de harde rode plek weg? Sorry dat ik zielig doe.
Goed warm maken voor de voeding of het kolven en dan meemasseren tijdens t voeden of kolven idd. Verder veel rust nemen en evt paracetamol... En zielig voelen mag.. Ik dacht ook altijd dat de wereld verging met BO! Je kan ook een lactatiekundige mee laten kijken als je zoontje niet goed hapt!!! Beterschap!
Ik kreeg sinds gisteren ab kuur. Zonet aardappelschijfjes op de harde plek gelegd, en het helpt echt. Ik kan niet geloven. De pijn is minder geworden.
als je goed masseert, warm maakt voor de voeding, laat leeg drinken en voldoende rust gaat het redelijk snel weg. Zeker niet laten aanslepen! Maar je bent zo te zien goed bezig. Bij mij hielp een doek bedekt met platte kaas en dat erop leggen. Op het einde van de dag voelde ik me al een pak beter.