Baby beweegt echt vlak onder mijn huid, herkenbaar?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nescio, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, misschien een beetje raar omschreven, maar als mijn dochter beweegt (en ze is een beweeglijke, gelukkig) voel ik dat heel intens. Alsof ze echt letterlijk onder mijn huid zit. Ik heb het idee dat ik bij mijn eerste veel meer 'weerstand' had (placenta? vruchtwater?) en ik heb die bewegingen niet zo intens ervaren.

Ik ben nu 35 weken zwanger.

Omdat haar bewegingen zo 'strak' voelen onder mijn huid maak ik me nu een beetje zorgen. Kan het zijn dat ik minder vruchtwater heb? Vanmiddag heb ik controle en dan ga ik het sowieso vragen, maar ze zien toch op de echo als er minder vruchtwater is?

Het is net alsof ze heel 'harde' beenderen heeft en die voel ik echt letterlijk door mijn huid prikken. Het doet geen pijn, maar is wel een intens gevoel en omdat het zo anders is, maak ik me toch een beetje zorgen.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Mss is dit kindje groter en sterker.
    Ik voelde en voel de kleine erg goed, je ziet ook als ze beweegt waar wat zit en idd vlak onder de huid. Kun je ook goed pesten :D steekt ze.pootje in mn navel kan ik t bijna pakken hihi

Vermindert vruchtwater kunnen ze idd meten met een echo. Zelf heb ik altijd ruim voldoende vruchtwater maar voel haar dus ook heel.duidelijk.

Toevallig laatst op kraamvisite geweest, zij schrok van de buikbewegingen en hoe goed je dingen zag. Dat had zij nooit zo gehad.
    Toen ik haar kindje op de arm.kreeg snapte ik dat wel. Een heel klein slap popje, waar je echt t hoofdje en alles goed moest ondersteunen.
    Terwijl mijn 2 dochters echt sterk waren en al meteen hoofd recht hielden.

Dus kan wel met de sterkte en grootte van je kleintje te.maken hebben lijkt.me

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik voelde Ediz ook precies zo, je zag ook hele voetjes en billen voorbij komen als hij bewoog :D heb altijd ruim voldoende vruchtwater gehad.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Heb ik ook. Steekt ook vaak een bibs uit en dat staat suuuuuper strak!

5. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Dat heb ik ook! Nu zie ik ook nog af en toe een heel beentje voorbij schuiven :D

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook zo en ik heb teveel vruchtwater.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ooohhh wat ben ik jaloers!! Wat lijkt me dat helemaal geweldig als je de kleine ziet bewegen en werkelijk lichaamsdelen ziet onder je huid! Pfff dan moeten wij nog heel wat weekjes geduld gaan hebben :D

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt meiden, ik ben weer wat gerustgesteld! Denk ook dat ze heel sterk is en dat er echt een 'kop op zit',om het zo maar te zeggen. Inderdaad, een hieltje dat uitsteekt aan de rechterzijde van mijn buik. Ook ligt ze al een tijdje met haar hoofdje naar beneden, maar schuift haar kontje continu van links naar rechts :D dus dan voel ik haar rug weer aan de linkerkant uitsteken, en dan weer aan de rechterkant.

Met de echo (heb 3 uitgebreide echo's gehad) verstopt ze zich ook continu. De dokter had echt moeite om al haar lichaamsdelen te meten omdat ze steeds wegdook. En na de echo was ze me echt aan het schoppen, zo van, ik zal je het betaald zetten :D

Leuk hoor, zo'n trappelaartje. Mijn eerste was echt rustig.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dat lijkt me niet meer als normaal aangezien je tegen het einde op loopt en de baby dus steeds minder plaats heeft;)

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Herkenbaar. Hier ook echt een golf als de kleine beweegt. Is ook erg onprettig.
    Vorige week bij de 3D echo werd ook al gezegd dat hij erg met zijn koppie tegen mijn buikwand aanligt. Ze kreeg de camera er bijna niet tussen om het zichtbaar te krijgen.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    heel herkenbaar!
    ik heb bij mn dochter vanaf 36 weken bijna dagelijkse ctg's en echo's gehad omdat ze niet bewoog.
    ze kon ook niet geboren worden via de normale weg. voor mijn gevoel was ze heel klein, tenger, slapjes ook wel. groeien ging niet goed.. hoop stress dus.

deeeze baby daarentegen laat zichzelf al weken flink voelen, soms is het zelfs van buiten te zien hoe hard hij schopt! ik hoop dat hij de ellende die we bij dochter gehad hebben over slaat! hij voelt veel sterker en groter dan zn zus iig!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, maar zoals gezegd herken ik deze sterke bewegingen en dat 'strak staan' niet van mijn eerste zwangerschap.

Heb ook echt veel meer harde buiken, dit al sinds een week of 32.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Annabel274, ik hoop het ook! Hoe meer beweging, hoe beter he.

14. Bilie

Bilie Actief lid

Mar 9, 2012
    223
    0
    0
    Hier ook bij eerste zwangerschap en het was idd een sterk dametje en nog steeds! :)

15. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik herken het verhaal van TS helemaal. Heb precies hetzelfde, soms zelfs alsof ik uit m'n vel knap. Vorige week bij de vk echo gehad en had nog enorm veel vruchtwater. Bijzonder dat je dan je kleintje toch zo goed kunt voelen. En ons ukkie was best aan de kleine kant..

Share This Page