Waar kraampakket bestellen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maud85, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik heb alleen de basisverzekering en krijg dus geen kraampakket van mijn zorgverzekeraar.

Waar hebben jullie je kraampakket besteld?

2. Linana

Linana Niet meer actief

Babydump heeft een kraampakket van 30,- :)

3. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Ik krijg hem zelf wel van de zorgverzekeraar, maar ik kon hem ook bestellen bij de kraamzorg. De producten zijn ook los verkrijgbaar bij de drogist en apotheek.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
  5. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb ook alleen een basisverzekering, dus hier hetzelfde probleem. Ik weet wel dat ik het pakket ook bij mijn ziektekostenverzekeraar kan bestellen. Dus het wordt nu even vergelijken wat erin zit en wat de kosten ervan zijn.
    Maar als iemand nog een goede tip heeft ...

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik krijg hem ook niet bij mijn basisverzekering maar kreeg van de verzekering deze link: https://www.kraampakket.nl/medisch/
    Daar kost ie €20 dus ik bestel hem daar :) volgens mij is ie nergens goedkoper en als ik alles los moet halen ben ik volgens mij hetzelfde of meer kwijt, plus dat deze gratis bezorgd wordt! Daar ga ik niet voor tobben :)

7. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    #7 Maud85, 27 okt 2013
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
    @Ientje, dat is echt goedkoop inderdaad. Als je trouwens naar www.kraampakket.nl gaat staat er dat hij ruim 23 euro kost excl. verzendkosten. Maar als je /medisch achter de link zet beloven ze inderdaad 20 euro incl. verzendkosten.

Waar heb je deze link vandaan? Haha oh lees net dat je hem van de verzekering hebt! Bij welke verzekering zit je? Zou ik ook als ik bij een andere verzekering zit, gebruik kunnen maken van die link?

8. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Deze heb ik ook besteld. Prima pakket hoor! En als je in het ziekenhuis gaat bevallen, poliklinisch of medisch, hoef je helemaal niks mee te nemen naar het ziekenhuis en heb je alleen de dingen voor daarna nodig..

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben hem deze keer bij Babydump gehaald voor iets minder dan 30 euro. Dat is omdat ik deze keer eventueel thuis zou willen bevallen, dus moet alles er zijn. Dat pakket van de link hoerboven ziet er ook heel compleet uit en is dus een stuk goedkoper!

Vorige keer wilde ik poliklinisch bevallen en heb ik een aantal dingen uit het pakket los aangeschaft. Je hebt dan niet alles nodig en dan is los kopen goedkoper. Bovendien kun je dan een matrasbeschermer kopen die niet kraakt in plaats van zo'n akelig zeiltje.

Maar als je thuis wilt bevallen, is een kraampakket goedkoper dan alles los kopen.

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Deze is inderdaad goedkoper en volgens mij hetzelfde wanneer ik hem bij Zilveren Kruis zou bestellen (is mijn zorgverzekeraar). Scheelt € 4,-
    Heb de link opgeslagen. Als mijn tweede echo goed uitvalt, ga ik hem bestellen.

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wat raar zeg dat t zonder medisch duurder is. Zal wel een foutje zijn!
    Heb het linkje al tijden in m'n favorieten staan, weet eigenlijk niet meer precies hoe ik die kreeg, dacht via de mail van vgz (daar ben ik dus verzekerd).
    Ik ga hem deze week bestellen :)

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh en ik denk wel dat je hem ook kunt bestellen als je niet bij vgz verzekerd bent hoor! Gewoon proberen :)

13. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Ik ben verzekerd bij IZZ en heb de link ook via hun gekregen. Ik denk ook dat het niet uitmaakt waar je verzekerd bent

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Voor degene met basisverzekering, zouden jullie niet ophogen dan? Heb ik wel gedaan.... Ziekenhuiskosten, verloskundige, echos, kraamzorg etc zijn grote kostenposten hoor! Mijn kraazmorg van 10 dgn was 2600 euro en werd door de basis niet vergoed. Ziekenhuisrekening moet nog komen... Echo 20 weken 150 euro bezoeken vk 30 euro per keer

15. proudmommy2013

Ohw en wij hebben na bevalling 20 weken fysio gehad voor siem dat wordt ook niet uit de basis vergoed, niet alles... Gelukkig nu geen helmpje, maar anders was die ook nog mooi vergoed

16. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Beertje, al die dingen die jij noemt worden toch gewoon door de basisverzekering vergoed???

Ik dacht dat je voor de kraamzorg maar 4 euro per uur moest bijbetalen, dat is nog wel te overzien. En ook de andere dingen die je noemt worden toch gewoon vergoed?

Wie weet hier meer van? Begin hem nu toch wel te knijpen! Ik dacht echt dat ik alleen voor de eigen bijdrage van de kraamzorg en het kraampakket evt. een aanvullende verzekering nodig zou hebben?

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @ beertje
    Volgens mij worden die dingen die jij noemt ook gewoon vergoed hoor vanuit het basispakket. Beetje vreemd dat je dat allemaal zelf moet betalen.
    Voor zover ik weet hoef je alleen €4 per uir aan kraamzorg betalen en kosten voor als je in het ziekenhuis bevalt. Dat is iets van €250 dacht ik. Boj aanvullende verzekering krijg je een deel van de kosten voor kraamzorg vergoed en hoef je geen eigen bijdrage te betalen voor bevalling in het ZH. En als je medisch bevalt hoef je ook geen eigen bijdrage te betalen.

18. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Normaal krijg je echo's en verloskundigenbezoek wel vergoed vanuit je basisverzekering hoor! Maar het is wel verstandig om te kijken of het niet goedkoper is een aanvullende verzekering te nemen. Ik heb mijn aanvullende verzekering geupgrade vanwege de zwangerschap. Kraamzorg is idd 4 euro per uur anders zelf betalen (met bijna 50 uur recht bij geven borstvoeding wel 200 euro). Eigen bijdrage ziekenhuisbevalling (zonder medische indicatie) zou volgens mijn verzekeraar komen op 312 euro. Als je in het ziekenhuis wil bevallen kan een goede aanvullende verzekering dus al 500 euro schelen (plus dus nog 20 euro voor t kraampakket). Dan is het goed te kijken wat die verzekering kost, zeker als je nog eventuele andere ziektekosten vergoed krijgt dmv die verzekering (tandartskosten, fysio etc.)

Bij mijn aanvullende verzekering wordt ook de combinatietest vergoed, kun je een lactatiedeskundige raadplegen en krijg kun je een zwangerschapscursus vergoed krijgen. Kan dus zeker de moeite waard zijn!

19. proudmommy2013

Sommige zaken basis vergoed ja, maar loont zich echt om grotere verzekering te nemen.... Vele extraas vallen buiten de basis. Ook verzekerin afhankelijk. Maar ook de zorg na de bevalling en kraam...

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb bij mijn zorgverzekeraar aanvullend pakket 1, maar daar zit bijv. geen kraampakket in. Dus ook met een aanvulling ben je niet altijd beter uit. Ook de eigen bijdragen voor eepoliklinische bevalling wordt niet vergoed.
    Verloskundige zorg (incl. echo's, excl. bloedonderzoek) wordt gewoon vergoed door de basisverzekering. Dus die bedragen die jij noemt hoeft sowieso geen enkele vrouw met basisverzekering te betalen. (En als het goed is, heeft iedereen die!)

Wij kregen met aanvullend 1 wat betreft zwangerschap alleen een stukje van de eigen bijdrage van de kraamzorg terug. Verder heeft het ons dus tijdens de zwangerschap niks opgeleverd.
    Het is verstandig om echt even goed te kijken of het wek de moeite loont. Jarenlang een aanvullende verzekering betalen, zou best wel eens duurder uit kunnen vallen dan dit soort kosten gewoon zelf betalen.

Deel Deze Pagina