Ik ben het met tupp eens. Het loont niet altijd om een aanvulling te nemen. Ik heb gekozen voor een thuisbevalling -als mogelijk- dus het zou voor mij alleen gaan om de eigen bijdrage voor kraamhulp en het kraampakket. Ik moest volgens mij flink upgraden wilde ik die beide vergoed krijgen, en dan was het nog maar de vraag of ik wel zwanger zou worden dit jaar! Voor mij dus een weloverwogen keuze om niet aanvullend te verzekeren. Weten jullie trouwens hoe dat precies zit als je helemaal aan het eif van dit jaar bevalt, en nog (een gedeelte) kraamhulp in het nieuwe jaar krijgt, onder welk verzekeringsjaar dat valt? Stel dat ik ervoor kies om volgend jaar wel aanvullende verzekering te nemen waarbij de eigen bijdrage wel wordt vergoed, zou het dan dus gedeeltelijk vergoed worden? (Snappen jullie me nog? )
@Ientje, nee helaas ik zou niet weten hoe dat werkt. Kun je het beste even bij je verzekering informeren denk ik. Zou wel handig zijn als je kraam net in het nieuwe jaar valt en je het toch vergoed krijgt
Ik heb nog een ongebruikt kraampakket staan. Mocht iemand deze (uiteraard gratis) willen hebben, pb me maar!