voor traject

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tanja mv 2, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Hallo.

We zijn in het voor traject van IVF of ICSI.
    We hebben twee afspraken met de fertility arts gehad en hebben 1 keer een zaadonderzoek laten doen.
    Verder is er bij mij een echo gemaakt en heb bloed laten prikken ,maar nu de vraag we hebben vandaag een rekening van de zorgverzekering gekregen dat we een bedrag van rond de 400 euro moeten gaan betalen.
    Weten jullie misschien wat er niet vergoed wordt en waarom we dit moeten betalen.
    Ik heb nog nooit een rekening van het ziekenhuis gekregen.
    Wie kan me helpen.
    We zijn bij FBTO verzekert

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat staat erop, en welk pakket heb je?

3. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Voor zo ver ik weet basispakket.
    En aanvullende tandarts en sinds vorige maand gezinsplanning.

We kunnen geen verder info vinden waar dit bedrag over gaat ook de datum kunnen we zelf niet terug vinden.

En het fijnste is nog mijn man is hoofdverzekerde en als ik bel hier over krijg ik standaard te horen deze info mogen we u niet geven alleen aan meneer zelf maar die mag onder werktijd geen telefoon aan hebben en voor hij thuis is zijn hun al naar huis

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Vreemd, ik weet het niet. Heb zelf nog geen rekeningen ontvangen, maar ik zit ook bij een andere verzekeraar (en ongetwijfeld een ander ziekenhuis). Misschien kan hij morgen tijdens zijn pauze bellen?

5. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Tanja: bel morgen met je verzekering. Ik heb gehoord dat er momenteel spooknotas worden verstuurd zgn door de verzekeraars, maar dat zijn de oplichters die het versturen. Net als die valse brieven van je zgn bank! Dus niet meteen betalen, eerst bellen!

6. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    We hebben net via whats app een berichtje naar ze gestuurd eens kijken wat we terug krijgen en spooknota is het helaas niet staat ook bij onze pagina bij de verzekering alleen kunnen we er niet achter komen waar en van wie het is .

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wat gek! Vaak hoort er wel op te staan waar het voor is

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Eigen risico?

9. Idd ! Je moet altijd eerst je eigen risico betalen, de verzekering vergoed de rest.

Ik moest altijd de volle mep betalen. Bij mijn vriend was het niet het volledige eigen risico, omdat er niet zo veel rekeningen op zijn naam binnen komen. Alleen het bloed prikken, bloed onderzoek en sperma onderzoek.

Maar dan zijn ze misschien wel snel met declareren? Wij zijn dit jaar in februari in behandeling geweest en heb hier nog geen rekening van ontvangen.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt coor allebei een factuur gekregen ofniet?

Dat klopt namelijk. Het vruchtbaarheids traject heeft twee codes. Een voor de man en een voor de vrouw. Je betaald dus beide een deel eigen risico. En als je verder in her traject komt maak je beide het hele eigen risico op.

11. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik moet rond de 277 betalen en mijn man iets van 177 .
    Dan zal het toch die echo en alles zijn.
    Balen is dit en weer net laatst van het jaar.
    Het gaat over maart

12. Car79

Car79 Lid

18 aug 2015
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Hi, dit lijkt op het eigen risico. Let even op dat het ziekenhuis zo veel mogelijk bij dezelfde persoon plaatst, want anders ben je twee keer het eigen risico kwijt (net als wij, grrrr). Dus alles bij jou boeken, en alleen de bloedtesten (die je ook nog wel zal moeten doen als je verder in het traject gaat) die bij je partner horen op zijn naam laten zetten. Mocht je zwanger raken dit jaar, pas dan je verzekering aan, waardoor je volgend jaar ook je kosten mbt zwangerschap vergoed krijgt (materialen, a la bedverhogers), kraamzorg etc.

Deel Deze Pagina