Gebruikt iemand van jullie een soort huishoudboekjes app? Ik heb prima in zicht wat mijn vaste lasten zijn, dat heb ik op papier gezet. Mij gaat het om inzichtelijk te maken wat ik uitgeef aan een broodje hier, Appie daar. Wat is daar een handige app voor?
Ik gebruik sinds kort een sheet in de Numbers app (iPhone). Op m'n laptop een sheet aangemaakt en die synct op m'n telefoon. Iedere keer als ik wat gepind heb zet ik het erin. Numbers is de iOS/ MacOS versie van Excell.
Ik heb ook grip maar toch vind ik het ouderwetse huishoudboekje nog het handigst! Misschien gebruik ik grip wel niet helemaal hoe het hoort. Maar goed, ik pak elke paar dagen even m'n boekje en pen erbij en categoriseer dan even m'n uitgaven die ik tot nu toe gedaan heb. Eind van de maand dan even wat optellen en je wordt goed geconfronteerd met al je uitgavenpatroon! Best handig en verstandig merk ik voor mezelf
Oh ja een app zou handig zijn! Toevallig houd ik het vanaf deze maand bij. En moet zeggen, had verwacht veel minder uit te geven! Al die kleine bedragen lopen aardig op. Ik pak gewoon eens in de zoveel dagen mijn bankieren app erbij en dan schrijf ik het op in een schrift.