Vaak ziek

Discussie in 'De lounge' gestart door Only me, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

Only me Niet meer actief

Hi allemaal,

Het valt ons op dat sinds ons dochtertje naar het KDV gaat (1 dag per week), dat ze om de haverklap verkouden of ziekjes is!
    En dan met name flinke snotneuzen, hoesten en soms verhoging en hangerig!

Ben er al diverse malen voor naar de HA geweest, maar telkens krijg ik te horen dat haar longen schoon zijn en dat het komt door het KDV. Daar schijnen ze elkaar steeds aan te steken!

Mijn vraag is, hebben jullie dit nu ook met je kindjes en hoe lossen jullie dit op. Extra vitaminen of zo?

Thanks anyway!

2. Female

Female Niet meer actief

Tja, het hoort er gewoon bij, niks aan te doen.
    Ze bouwen er ook extra weer stand door op.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter is de eerste tijd op het kdv ook veel ziek geweest.
    Ze komen in aanraking met meer bacteriën en virussen.
    Op dit moment is ze ook ontzettend ziek.

Het hoort er allemaal een beetje bij, nu krijgen ze het op het kdv.
    Anders krijgen ze het op de psz of basisschool.
    Ze bouwen er wel weerstand van op.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja hoor sinds kdv vanaf dat ze 4 mnd is ook vaak verkouden en hoesten fijn he! Wij zelf zijn nu ook veeeel vaker ziek bah bah.
    Maar ja ze hebben me gezegt eerste 2 jaar en dan vaak een hele goeie weestand

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Helaas herkenbaar, allebei de kids en wij moesten er ook aan geloven.
    Wat we nu doen is meer weerstand opbouwen, gezond eten, bewegen, dat soort dingen.
    En zelf nemen we vitamine c tabletjes.

6. Only me

Only me Niet meer actief

Ja inderdaad, ik was nooit verkouden o.i.d. En nu, ik snotter maar raak :)
    Vindt het alleen zo zielig voor de kleine, telkens is ze er nét vanaf en dan beginnen we weer van voren af aan!

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Heel herkenbaar sinds Angela naar de psz gaat is ze om de haverklap ziek, en dan ook echt Goed ziek...koorts hoesten snotneuzen benauwd zijn, het is zo uit de hand gelopen dat ze een longonsteking eraan overgehouden had. ze heeft toen 3soorten medicijnen tegelijk van de HA gehad, en is er nu gelukkig boven!
    Maar sinds zijn ook zo vaak ziek is snotteren wij ook beduidend meer, heel leuk als je ook nog een kleine baby in huis hebt!

8. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Moet zeggen dat het na een jaartje of 2½ wel minder gaat worden. Emiel was ook heel vaak ziek maar dat is nu een stuk minder. Zo af en toe nog snotterig maar niet meer koorts en thuis hoeven te blijven.

En Ymke .... die is chronisch verkouden. De snottebellen zijn een halve dag weg of de volgende komen er weer aan. Ze heeft vanaf april al oorontstekingen aan de lopende band. Nu eindelijk vorige week buisjes gekregen. Ben benieuwd hoe het verder gaat met haar.

En inderdaad, zelf ook vaak verkouden door ieder virusje dat mee komt naar huis.

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Weet er alles van en ook vaker buikgriep en andere kwalen :(. Maar ja we doen er niks aan
    gezond eten etc doen we allemaal dus daar ligt het niet aan

10. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Heel herkenbaar! zijn ze op vrijdag geweest, natuurlijk het hele weekend verkouden/ziekjes en tegen de tijd dat het weer zowat over is gaan ze er al weer heen. ach ja goed voor de weerstand he....

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is wel normaal. Tegenwoordig pikken ze dit op het KDV al op. Vroeger kregen kindjes al die dingen van oudere broertjes/zusje, de psz of in de kleuterklas. Dus ze bouwen nu gewoon eerder een basis-weerstand op tegen de huis-tuin-en-keuken-virusjes.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Mee eens.
    Vaak zie je bij kindjes die nooit naar kdv/psz zijn geweest dat ze deze fase krijgen zodra ze naar de basisschool gaan

Deel Deze Pagina