Problemen met betalenbij AliExpress

Discussie in 'De lounge' gestart door Lizzie0110, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzie0110

Lizzie0110 Actief lid

21 mei 2013
    121
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben voor de babykamer aan het kijken en heb nu een paar leuke artikelen gezien, maar toen ik het wilde afrekenen met mijn creditkaart kreeg ik een foutmelding dat de betaling niet geaccepteerd wordt:(. Bij 1 aanbieder is het wel gelukt, bij zes anderen kreeg ik dezelfde foutmelding. Ik heb de bank al gebeld, maar die geeft aan dat het niet aan de kaart ligt - zit bij lange na ook niet tegen mijn limiet aan. Ik heb ook al gekeken op internetbankieren, en zie de kosten inderdaad niet zijn afgeschreven, dus dat is wel fijn.

Maar goed, zijn er meerdere hier op het forum die hier recent problemen mee hebben gehad? Laatst was er een heel topic over AliExpress, dus er zijn vast mensen die hier kopen.

Ik vind het erg jammer, ze bieden erg leuk spul aan, maar om nu met IDEAL te betalen vind ik, zelfs voor een paar euro, te risicovol omdat ik dan echt van de verkoper afhankelijk ben als ik het bestelde niet ontvang :(.

2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je kunt gewoon met iDEAL betalen hoor! Doe ik al 2 jaar lang, gaat nooit mis. Als je niet tevreden bent komen verkopers je tegemoet, en anders ali wel. Gewoon zorgen dat je purchase protection niet verloopt.

Be Happy vindt dit leuk.
  3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon met iDeal betalen idd !

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook al 2 jaar via Ali besteld, al zeker meer dan 150 artikelen en nog nooit een geschil (dispute) hoeven openen. Altijd alles ontvangen gelukkig. En betaal altijd via Ideal.

Wel inderdaad je purchase protection in de gaten houden. Ali betaalt trouwens pas aan verkopers uit als jij meldt dat je het ontvangen hebt.

5. Lizzie0110

Lizzie0110 Actief lid

21 mei 2013
    121
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oke, dat wist ik niet. Ik lees helaas zoveel negatieve berichten op internet over Ali, vandaar dat ik in eerste instantie voor de creditcard koos... mocht het dan fout gaan, dan is het i.i.g. verzekerd. Is ook wat wordt aangeraden.

Ik ga er eentje met IDEAL proberen. Hoe lang duurt de purchase protection? Want ik neem aan dat je de spullen ook niet binnen een paar dagen op de mat mag verwachten?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ali gaat heel snel heb t vaak binnen 2 weken!

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik bestel al vanaf dag 1 dat het kan met IDEAL. Werkelijk nog nooit problemen mee gehad. En ik bestel er al een aantal jaartjes. (Alie verslaafd? Nee joh, kom ie dr bij ;) )

8. Lizzie0110

Lizzie0110 Actief lid

21 mei 2013
    121
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ehh, snap jij snap ik.... net eerst betaling via IDEAL gedaan (was maar 5 euro) en een ander product van in totaal 11 euro toch nogmaals via creditcard geprobeerd (ja ik weet het, ik ben die gek die steeds hetzelfde probeert en dan een andere uitkomst verwacht)... uiteraard weer foutmelding. Voor andere manier van betalen gekozen, weer dezelfde creditcard geprobeerd... wordt het nu opeens wel geaccepteerdo_O.

Nou ja, i.i.g. is het opgelost:roflmao:. Bedankt voor de reacties en het meedenken:thumup:.

Deel Deze Pagina