Wat is er zo bijzonder aan een luieremmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door merah, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dat zou ik wel eens willen weten...
    Ik vind die plastic dingen van bebejou en die speciale 'anti-stank' dingen gewoon echt vreselijk lelijk.

Ik zou liever een mooie RVS prullen/vuilnisbak van Brabantia gebruiken of zo iets.
    Wat is nu echt het verschil?
    Als je de deksel optilt stinkt het toch allemaal even erg?
    Of zie ik het nu verkeerd?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben helemaal geen luieremmer, het gaat regelrecht de container in. Wil die stank echt niet in huis hebben hoor!

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb zo'n diaper champ (zo 1 dat je gewone huisvuilzakken in kan doen), ik vind het toch hygienischer ofzo, weet niet precies waarom en het stinkt niet wanneer de emmer dicht is. Ik heb dan ook een paar in de luiers en dan komt er uit een gewone prullenbak een enorme stank hahaha.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    poepluiers van pasgeboren babys stinken niet zo erg. Die kunnen in elke willekeurige luieremmer. Wij hebben er een met zo een draaidop maar dat werkt ook niet. Nu mijn meisje 2 is stinken ze heel erg. Ook direct de container in dus... plasluiers gaan nog wel gewoon in de luieremmer.

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @manuk, wij hebben in de stad geen containers meer, alleen ondergronds daar ga ik niet 15 keer per dag heen lopen, anders gooide ik het idd ook zo in de kliko

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij gebruiken een 'gewone' luieremmer (=emmer met deksel) als we luier zakjes gebruiken vind ik het echt heel erg mee vallen met de lucht. (wordt wel regelmatig een nieuwe zak in gedaan en baby krijgt alleen nog maar melk)

7. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

wij hebben gewoon een grote rvs prullenbak staan als luieremmer, eentje waar grote grijze vuilniszakken in kunnen. We wonen 3 hoog zonder lift en ik ga dus echt niet voor elke luier de trappen af lopen.

Onze tip: luierzakjes van bij de Action. Nog geen 2 euro voor 150 geparfumeerde zakjes en hier geen stank uit de prullenbak. Ik doe alleen de poepluiers in de zakjes, de plasluiers gaan zo in de emmer.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben gewoon een brabantia prullenbak staan en dat gaat al drie jaar goed. Ja tuurlijk stinkt het als je de klep open doet maar dat heb je volgens mij bij elke vuilnisbak. Gewoon op tijd de zakken vervangen, eventueel van die zakjes van de action gebruiken en af en toe de plastic emmer met een chloorsopje of dettol schoon maken.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mooi! Dan wordt het dus geen luieremmer, maar een RVS-bak.
    Of misschien idd wel niets. Gewoon rechtstreeks in de kliko. Ben alleen wel bang dat op een gegeven moment die luiers bij de achterdeur blijven liggen met het idee: Doe ik zo wel...

10. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    rvs kan toch ook prima. ik heb gewoon een simpele met een deksel waar alleen de plasluiers ingaan.
    Ik heb een rode, past goed bij de kamer.
    Maar zelf vind ik rvs ook niet zo mooi in een babykamer staan.
    enne idd er ligt nu ook een luier bij mij in de tuin, gooi ze namelijk vaak direct uit het raam voor de afvalbak. ;)
    Ik gebruik hem ook voor kaartjes van kleding en andere dingen die weg gegooit moet worden.
    En geen zakjes erin, omdat ik de luiers altijd goed dichtmaak maak ik eens per 2 maanden een sopje in de bak.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heb ik een normale grote bak van de xenos.die staat op de overloop.
    straks met de baby erbij is dat denk ik ideaal geen emmer op de slaapkamers en de poepluiers gaan gewoon in een boterhamzakje de emmer in dus je ruikt niets

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ook geen fancy luieremmer. Had er wel 1 waar echt dure zakken in moesten. Nu gewoon een grote ijzeren ouderwetse emmer van ikea met vuilniszak er in. En de luiers gaan in zo'n luierzakje dichtgeknoopt er in. Poepluiers gooi ik beneden in de kliko.

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Ik had gewoon een rvs vuilnisbak in combinatie met luierzakjes. dat ging tot we met vaste voeding begonnen erg goed, maar daarna werd de stank ondanks de luierzakjes te erg. Heb hier niet even een kliko om de hoek van de deur staan om hem weg te gooien, dus een antistank emmer is veel fijner, want 1 tot 2 x per dag een zak weg gaan gooien is gewoon niet te doen en ons zoontje kon ik echt niet in die stank laten slapen (hele kamer stinkt als die bak even een tel open is geweest).

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een diaperchamp emmer, ideaal ding. Luiers worden hier apart ingezameld en naar de gemeentewerf gebracht, dus de speciale zakken gaan in de diaperchamp..

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb hier geen luieremmer. Ik heb een vuilnisbak op het balkon staan waar alle luiers ingaan. Bij warm weer leeg ik hem iedere dag en in de winter als hij vol is.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb ook geen luieremmer. Ik gebruik de luierzakjes van de action. Hang die aan de commode. Poepluiers gaan meteen weg in een zakje, plasluiers blijven nog even hangen. Daar ruik je niks van.

17. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luieremmer kan eigenlijk gewoon van de uitzetlijst af.. Waarom die er nog op staat geen idee.

Vroegah... gebruikte men de luieremmers voor de katoenen luiers. Die grote witte doeken die aan de waslijn hingen. Die zette je voordat je ze in de wasmachine deed bij elkaar in de luieremmer om te weken. Zodat alle poep en piesvlekker er al vast uitgingen.

Daarna stopte je ze in de wasmachine op 90graden o.d. en gingen ze buiten aan de waslijn.

Tegenwoordig gebruiken er maar handje vol mensen nog katoenen luiers en iets meer mensen de nieuwe type katoenenluiers die direct in de wasmachine kunnen.

En dus eigenlijk is een luieremmer niet meer nodig , die za ldan gebruikt worden als vuilnisemmer.. En dus voldoet een mooie vuilnisbak op de babykamer ook uitstekend.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier komt zo'n lelijk ding er ook niet in hoor!
    Gewoon luier in een zakje en beneden in de container gooien.
    Lijkt me vrij makkelijk.

En mocht blijken dat ze blijven liggen, wat jij zegt.
    Dan gewoon alle luiers in zakje in luieremmertje doen en die elke avond in container legen. Lijkt me niet zo ingewikkeld :D

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik zou er wel op letten dat de bak goed afsluit anders ga je dus over je nek.........

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Vond een luieremmer en lelijk en zonde van het geld! Wij hebben gewoon een mooie pedaalemmer gekocht. Daarnaast kan een pedaalemmer straks ook nog gebruikt worden als hij of zij ouder is. Luieremmer gebruik je in mijn ogen nooit meer!

Doel is om overdag alles rechtstreeks in de container te gooien en 's nachts de pedaalemmer gebruiken. Iedere morgen schoonzakje er in en om de poepluiers een boterhamzakje of luierzakje van de action. Moet te doen zijn lijkt mij!

Deel Deze Pagina