Hoi meiden, A.s. zaterdag komen er vriendne eten, wil graag als extra bruschetta maken. Hoe doe ik dit met bijv. stokbrood onder de grill of andere opties... Graag wat receptjes met tomaat en basilicum Ben niet zo'n keukenprinces, overigens wil ik het wel graag
Ciabatta afbakken, snijden en insmeren met olijfolie en inwrijven met een half doorgesneden knoflook. Tomaten (liefst roma-tomaten) in kleine blokjes snijden, knoflook heel fijn snijden of uitpersen en verse basilicum scheuren (geeft meer smaak dan snijden) en dan alles mengen. De sneetjes ciabatta ongeveer 5 minuten onder de grill en dan het tomatenmengsel erop. Heb het toevallig zaterdag nog gegeten bij de buren maar maak het ook regelmatig zelf, echt heerlijk!
Je hebt bij de oil&vinigar hele lekkere bruchetta mix. Lekker op een stopbroodje met kaas en dan even in de oven tot de kaas gesmolten is. Heerlijk
Iss. idd heerlijk, maar smaakt niet naar de bruschetta met verse ingredienten (tomaat, knoflook, basilicum) zoals hierboven omschreven.
met kleine blokjes tomaat (roma of vleesttomaat) klein gescheurde rucula en snippers feta. dit mengen in olie en basillico azijn , peper, zout en oregano. Dan schep je een beetje op elk stukje stokbrood (daar moet je overigens in dit geval geen olie op doen, dat zit voldoende in het mengels.. wel insmeren met een teentje knoflook) Het roosteren van het stokbrood is echt wel een must, anders komt je bruchetta niet uit de verf. Verder heb ik het in italië eens heel simpel gehad, maar wel lekker. Plakjes (dus je ziet de ronde vorm) vleestomaat en plakjes mozerella.. Peper, zout, olie en azijn... HEerlijk was dat ook!
Ik maak hem altijd hetzelfde als Sisa, maar dan nog met een fijn gesnipperd rood uitje door het tomatenmengsel.. jummie!