Waar kun je in een straal van max 15 km van R'dam het beste landelijk wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myo, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Huis te koop: Blaaksedijk West 14 3274 LE Heinenoord - Foto's [funda]

Wij wonen zelf in 's-Gravendeel, dus dichterbij Dordrecht, dan bij Rotterdam. Zelf heb ik geen auto, mijn man heeft hem vaak mee voor zijn werk. Maar het busvervoer is goed geregeld hier op het eiland. Zeker als je dichtbij Heinenoord woont is het goed. Daar is een centraal busstation, dat je vervoert naar alle uithoeken in de omgeving.

Er is veel keuzemogelijkheid voor basisonderwijs, dat vind ik wel prettig.

Sfeertje: heel erg prettig, op de één of andere manier hebben mensen hier geen haast, dat merk je vooral in de supermarkt, niemand die voor kruipt bij de kassa, je krijgt de tijd om in/uit te parkeren en dat soort dingen. Dat waren wij in de stad niet gewend. Omdat veel mensen de fiets pakken, moeten automobilisten wel fatsoenlijk rijden, omdat de fietsers het niet doen... Buren kennen elkaar, ook van naam.

Kortom, wij willen hier niet meer weg.

2. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Rhoon is heel mooi en landelijk. Maar voor een boerderij met een groot stuk grond daar, moet je je beurs wel heel ver opentrekken.

Verder is hoekse waarde ook erg mooi, maar inderdaad wel wat verder dan 15 km.

3. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    De krimpenerwaard zou ik zeggen. Haastrecht, stolwijk, bergambacht, gouderak. Berkenwoude zou ik in jou geval niet aanraden dan. Misschien krimpen aan den ijssel iets groter dorp en dichter bij rotterdam.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier ben ik het volledig mee eens.
    Berkenwoude zou ik inderdaad niet aanraden, geen winkels, geen supermarkt, geen bus. Dus je moet altijd naar een ander dorp dat sowieso 5km verderop zit om boodschappen te doen. Er zitten wel 2 basisscholen.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Dat huis is in die link is écht heel gaaf. :)

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Weet niet wat je budget is maat hier in de omgeving worden meerdere kavels aangeboden om tzelf te bouwen. Maar dan heb je wel een aardige beurs nodig. Grond is duur in t groene hart

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Nou zoiets dus! :) Heel mooi.

Deel Deze Pagina