Waar kun je terecht klacht cb?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door september08, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi,

Ik heb opzich een prima verleden met het cb. Was nooit wat bijzonders etc.
    Wel was bij de oudste al zo dat de afspraken wel een kleine maand achterliepen.

Nu ben ik met de jongste op het cb en verliepen de afspraken tot een half jaar best ok. Soms 2 weken later.
    Nu ben ik met 8 mnd op het cb geweest, vertelde ze dat ivm de drukte en ik toch al 2 weken achterliep... De afspraak van 9 mnd vervalt en de afspraak met 11 mnd bij de arts zou zijn.
    Niet super, vindt de metingen altijd wel fijn, ook omdat hij wat aan de lichte kant was/is? Maar daar kan ik mee leven.

Nu belde het cb of wij nog geen afspraak hebben staan? Jawel dus 20 juli, dan is hij 11 mnd!
    Het cb had 5 juli staan? Dan is hij 10 maanden en dit is op een donderdag (werkdag) dus kan nooit kloppen. Ook na check in het cb boek staat er 20 juli, genoteerd door assistente.
    Hadden zij er niet staan en was ook al vol gepland.

Nieuwe afspraak dan maar? Ok, kon pas 23aug voor het eerst op een donderdag weer werkdag en niet vrij te krijgen ivm vakantietijd op het werk!

Tja dan wordt het sept?! In onze vakantie, waar we waarschijnlijk ook weggaan.
    Ze gaan terug bellen.

Maar na het hele verhaal, ik vind het niet kunnen dat er afspraken gewoon geschrapt worden. Hij wordt nu pas gezien met 13 maanden ipv 7,5 in principe.
    Dus waar kan ik hier over 'klagen'.?

2. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Bij het cb waar ik kom heb je ook inloop-ochtenden. Dan kun je je kindje laten meten en wegen zonder afspraak.
    Misschien dat ze dat daar ook hebben? Kun je gaan wanneer het jou uitkomt.
    Volgens mij is het trouwens een nieuw beleid dat de afspraak met 9 maanden vervalt, was hier ook.

Tja, ik snap dat je het vervelend vindt dat de afspraken steeds worden verzet, maar als je echt iets niet vertrouwd met je kindje, kun je ook naar de huisarts.
    Maargoed, als je echt wilt klagen bel je gewoon naar het afspraken bureau van het cb en vraag daar waar je een klacht kan indienen.
    Ik neem aan dat zij je dan wel doorverwijzen.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het is natuurlijk nogal slordig dat ze afspraken niet goed opschrijven etc, maar ze zitten kennelijk met te weinig personeel en dan gaan jongere kindjes vaak voor... Mja, ik zou gewoon bij het cb zelf eens zeggen dat je het vervelend vindt dat afspraken zo 'achterlopen', maar grote kans dat ze het op het cb zelf ook vervelend vinden.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier vervalt de 7,5 juist...

Maar kun je niet kijken of je in ieder geval even langs kunt komen om te wegen/meten. Dan heb je dat in ieder geval bij..
    En hier kon je evt op de wachtlijst voor een dag, ze hebben mij wel eens een paar weken eerder gebeld of ik de dag erna kon. De originele afspraak was een paar weken te laat, nu kwam het precies uit..

Ik geloof dat het cb onder het GGD valt? Misschien kun je daarheen bellen..

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier vervalt de afspraak van 7,5 ook maar ik kon wel op het inloopspreekuur komen.
    indien noodzakelijk gaat de afspraak wel door, bij geen echte bijzonderheden vervalt deze

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier is ook een keer een afspraak verzet zonder het aan ons door te geven...

onze cb zit 3 hoog dus je moet met de lift.. op die dag dat wij zouden komen was de lift buiten bereik dus kinderwagen moesten we ergens dumpen (geweldig) en dan met de maxi 3 hoog stappen pfff komen we eraan want we moesten er om 10 uur zijn waren er kwart voor 10 half 11 nog niet geholpen dus ik maar vragen van nou iedereen die na ons komt word geholpen waarom wij niet... nou zei ze u had ene afspraak om 10 uur maar omdat u te laat ben hebben wij die verzet na 12 uur.. ik boos en zei waarom heb je dan niets gezeg... cb er toen oooh heb ik het niet gezeg ooh nou sorry dan... ja daar heb ik wat aan....

ben klaar met cb wij gaan alleen nog voor de spuiten en verders niet meer... als er wat is vraag ik me ha wel...

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja vervelend maar toch geen reden om echt een klacht neer te leggen toch? Ik geloof die metingen wel, zie wel aan mijn kinderen of ze goed groeien. Ik ben met Sam met 1 maand geweest en verder alleen de entigen omdat het toch goed gaat. Het cb laat me zelf de keuze wanneer ik kom. Achterlopen in afspraken maakt me niks uit.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier is de 9 maanden afspraak ook komen te vervallen omdat alles goed ging, dus dat is tegenwoordig wel vaker het geval. Nieuw beleid.

Maar ik vind het niet netjes dat je pas de 11 maanden afspraak kan maken met ong 13 maanden. Het is een fout van hun dat het niet in het systeem staat dus hun zoeken maar een oplossing. Verder krijgen ze met 11 maanden ook nog een prikken en nu met de kinkhoest epidemie zou ik die toch wel graag rond die datum hebben.
    Zou denk ik als hun niet snel terug bellen zelf nog eens bellen en dan eisen dat je gewoon met ong 11 maanden een afspraak hebt. Ze hebben het zelf verkeerd genoteerd in de computer.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bedankt voor alle reactie's.

Klacht is misschien ook een groot woord.
    Maar vind het gewoon niet netjes, dat de reden is dat ze het te druk hebben.
    Dan moet er toch gewoon meer personeel zijn of langer open?
    Zijn alleen in de ochtend open en de woensdag helemaal niet.

Ik wil soms wel dingen weten, een vriendinnetje bijvoorbeeld woont in een dorp naast ons en die kreeg met 7,5 maand bezoek te horen dat ze er een fles af moest halen.
    Ik krijg dat dan pas na 12 maanden te horen.
    Of zoeken jullie dit allemaal op of hoe doen jullie dat dan?!
    Ik wist bij de 1e ook niet dat vlees gekookt moest worden, pas na 9mnd gebakken. Dat hoor je toch allemaal van het bureau te horen?
    Heb helaas niet veel vriendinnen met kinderen, dat begint nu pas allemaal...
    ppf.... Ze nemen volgende week contact op, dan schuiven ze maar met een ander kindje.

De oudste moest met 2 jaar komen en die werd met 2,5 gezien omdat er steeds baby's tussen moesten. 3x verplaats!!
    Dat is niet een ramp, maar dan kan het wel?!

10. adi

adi Niet meer actief

Je hebt het cb toch niet nodig voor de voedingsinfo? Internet staat er vol mee? Voor kunstvoeding heb je hele goede info op de site van je eigen merk (bijv friso of nutricia). Voor bijvoeding kun je via internet goede introductieschema's vinden.

Mijn ervaring is dat het cb meestal echt geen kaas heeft gegeten mbt voeding. De basis weten ze wel, maar een beetje ingelezen ouder weet meer.

Of anders vragen stellen aan de voedingsdeskundige hier op de forum.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gebruik het cb ook niet voor voedingsadvies.. Er zijn te vaak momenten tussen afspraken door voor vragen, dat 2 maanden tussentijd al veel kan zijn.. Ik gebruik i-net, en kijk lekker naar mijn kind.

Mijn oudste ging te snel qua bijvoeding, de jongste te langzaam.. En ze groeien allebei vrolijk door.

(en het advies dat ik eens kreeg bij 3,5 maand was ik zo verbaasd over dat ik in ieder geval geen vertrouwen heb in de telefoonlijn van het cb)

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wij gaan niet langer naar het cb (k&g) om precies dezelfde reden eigenlijk, ze hadden een fout gemaakt met de 6 maanden afspraak en het pas in september gezet wanneer ons jongetje 8.5 maand is. Toen ik een extra consult wilde hebben voor rond de 6 maanden (normaal kan je altijd een extra consult krijgen) kon het niet meer want alles stond vol en ze wilden niet toegeven dat er een fout was gemaakt. Ook had een cb arts ons zoontje flink pijn gedaan bij de 4 maanden afspraak en mijn klacht hierover is niet serieus genomen dus voor ons was de maat vol. Wij gaan voortaan naar de kinderarts, die neemt het tenminste wél serieus.

Deel Deze Pagina