waar kun jij jaloers op zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babbelbol, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier net zo! maar ik ben best een einzelgänger, altijd al geweest, dus aan andere kant moet ik er ook niet aan denken, al die verplichtingen nakomen;)
    Helaas, die ene vriendin die ik wél heb, is te druk met haar "vriendengroep". Ze was helemaal blij dat ik zwanger was, maar ze vraagt nooit eens hoe het gaat...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jaloers ben ik eigenlijk nooit. Ik ga er vanuit dat eigenlijk alles wel in handbereik is en dat het dus aan mezelf ligt als ik iets niet heb. Natuurlijk zijn er dingen die ik grasg wil:
    - leuke (parttime) baan
    - slank figuur
    - een derde kind

hopelijk in 2013 en 2014!! Daar gaan we voor

3. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel erg om toe te geven maar momenteel ben ik jaloers op mijn zwangere vriendin. De vriendin in kwestie wilde voorlopig nog jaren geen kinderen maar bleek afgelopen maand ongepland zwanger te zijn. Ze stuurt me nu dagelijks berichtjes om te vertellen hoe gelukkig ze is en elke echo krijg ik per sms of live meerdere keren te zien.

Zij weet niet dat ik meerdere keren een vmk heb gehad en dat ondanks ik al een aantal jaar een hele vurige kinderwens heb dat mijn vriend telkens er niet voor wilde gaan. Ik kan het haar dus ook niet kwalijk nemen dat ze haar geluk met mij deelt maar het doet af en toe pijn.

Vind het heel slecht van mezelf dat ik hier jaloers op ben, het is de eerste keer in mijn leven dat ik echt afgunst voel en vind het echt erg dat ik deze gevoelens heb..

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jaloers klinkt gelijk zo negatief eigenlijk. Ik heb periodes waarin ik heel graag wil wat een ander ook heeft, maar ik laat het niet overheersen en meestal is het na een dag of twee weer over. Vaak gaat het ook over dingen, vind ik best erg van mezelf.. Zo simpel ;)

Die ene slanke vriendin die shopte en shopte, ze kocht zich een breuk, was afgevallen en kon alles 1 of 2 maten kleiner (van 40 naar 36/38)... En ik slenterde er met een m'n pokerface achteraan, blij voor haar dat ze zo goed kon slagen, maar ik baalde zo dat ik bv in een Vero Moda geen skinny uit het rek kon pakken en zo over m'n kont kon trekken, geen leuke bh bij de Hunkemoller kan vinden. Ik ben er wel mee bezig en probeer mezelf voor te houden dat ik het zelf in de hand heb en het over een paar maanden ook mijn tijd is, maar op dat moment overheerste het baalgevoel best wel.

Of die vrienden die altijd aan het verbouwen zijn... Hun huis wordt zo vreselijk mooi en het was al echt een plaatje! Van mooier naar mooist ze maar. Er speelt totaal geen afgunst hoor, maar toen ik naar m'n eigen woonkamer keek... Pfff! Ik wil ook nog zoveel, mijn huis kan ook echt een supermooi huis worden. Het kost alleen zoveel geld en in een goede bui kan ik dat wel weer relativeren. Onze prioriteiten liggen ergens anders. Wij zijn gek op dagjes uit, shoppen, weekendjes weg, op vakantie gaan en qualitytime met z'n drieën in het weekend... We moeten ergens op inleveren he :)

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ja, mensen met een prachtig figuur en mooie huid, haar etc.
    Maar buiten dat ben ik eigenlijk best wel heel tevreden met mijn leven. :)

Ow, ter aanvulling: ik kan soms ook best jaloers zijn op mensen die heel relaxed in het leven staan.
    Ben zelf bekend met een paniekstoornis die in stress situaties aardig kan opspelen dus mensen die daar nooit last van hebben kan ik best benijden daarom...

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Net als de meeste hier ben ik erg blij met mijn leven en hetgeen wat ik heb.

Maar het groene monster grijpt mij soms ook. Ik heb dat bij een neef van me man. Ze werken beide en lopen altijd in merkkleding en merkschoenen, hun zoon van 3 jaar loopt er bijv. bij in Armani, Guess, D&G etc. Ze rijden de nieuwste BMW, gaan minstens 1x per jaar op vakantie, huis ziet er mooi uit en ze hebben altijd wel de nieuwste snufjes (zoontje heeft een eigen DS, I-Pad etc).

Ik vraag me dan werkelijk waar, wat wij dan verkeerd doen met onze financien haha. Het zijn leuke mensen en ik gun het ze echt! Maar soms moet ik 3x nadenken voordat ik dat ene leuke jurkje koop en dan kan ik dus wel jaloers worden.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Zwangere vrouwen/mensen met kinderen.
    Spontane mensen, of in ieder geval: Mensen die altijd de goede dingen weten te zeggen en ook veel vriendinnen hebben.

Verder kan ik echt niet jaloers zijn op andermans lichaam, auto of huis.. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Haha ben jij mijn dubbelganger? Ik ben nooit heel sociaal geweest en heb vaak niet veel gemeen met andere vrouwen en moet er niet aan denken om altijd iedere dinsdag dit of dat met een vriendinnenclubje te moeten doen ofzo, maar heb nu helemaal niks en wel een man die ubersociaal is (tegenpolen trekken elkaar aan zeg maar:p)

Maa wel stom dat ze eerst helemaal enthousiast is en vervolgens er nooit meer naar vraagt!

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik ben wel eens jaloers op hele zelfverzekerde types... Sommige vrouwen kunnen dat zo uitstralen en dat vind ik meestal mooi.
    Ik denk bijv. vaak "zit m'n haar wel goed?" en hou me er veel mee bezig hoe ik eruit zie. Ben ik helemaal opgedoft en dan nog ben ik niet snel tevreden en kan het altijd beter. Zou wel meer die zelfverzekerdheid uit willen stralen en helemaal mezelf zijn i.p.v. me altijd maar leuker en beter voor willen doen.
    Me wat minder druk maken om wat anderen van me vinden.
    Mensen die dat kunnen daar ben ik jaloers op;)

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, mijn man is eigenlijk net zo'n beetje als ik, maar dat komt ook omdat ie het druk heeft met ons bedrijf(melkvee). Wij hebben al genoeg aan alle verjaardagen etc. van onze familie's, om daar dan ook nog een hoop vrienden-verjaardagen bij te hebben..dank je;)
    Tja, en die vriendin...is al heel lang zo, die is dus wél ubersociaal(zoals jij het zo mooi noemt;)), lieve meid hoor, maar beetje meer intresse in mij is wel op zn plaats. Heb haar heel veel gesteund toen haar ouders allebij ziek waren en overleden, maar nu krijg ik niet eens een keer een simpel smsje hoe het gaat ofzo. Had vorige week 20 weken echo, ook op FB gezet hoe het was gegaan, niet eens een "like" van haar, terwijl ik weet dat ze erg veel op FB zit met haar smartphone(en ondertussen wel tijd heeft om watsappen met die vriendengroep van haar)...:(

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik ben jaloers op mensen met een onbezorgde zwangerschap en een gezond kindje als gevolg. Ik misgun het uiteraard niemand, tenzij mensen hun kindje verwaarlozen of mishandelen. Maar oh wat zou ik graag willen dat het bij mij ook in 1 keer goed ging zonder teveel stress en zorgen.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Op dit moment op mensen met een mooie huid, heb ineens rosatia gekregen op mn wangen. Baal er erg van en drurf soms niet naar buiten.
    Verder op mensen met een eensgezinswoning, wij zitten ook vast.
    Ik kan geen werk vinden en ml verdient net te weinig om n aanmerking te komen voor een eengezinswoning via de woningbouw. Particulier huren en kopen kunnen wij wel vergeten. Dus blijven we maar in ons eenkamer appartement. :(

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja jaloers, idd ook dingen die ik wel graag zou willen..

inderdaad een huis, met tuintje in een leukere buurt. Deze flat is niet heel groot en zitten na alle junks pal tegenover een opvanghuis voor losgeslagen jongeren oid.. dus dagelijks geschreeuw en gedoe.

En soms gewoon wel familie, van man kans zie ik praktisch nooit en mijn moeder ook maar 2 of 3 keer per jaar.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik ben jaloers op vrouwen die makkelijk zwanger worden. Maar ik weet ook dat elk huisje zn kruisje heeft en ben ondanks alle ellende qua zwanger worden/blijven en een gezond kindje krijgen, ontzettend gelukkig:)

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    herkenbaar :p

16. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Een vrouw die haar man maar "aankijkt" en al zwanger is. Daar kan ik jaloers op worden.
    Of mensen die altijd geld hebben voor wat leuks, vakanties enz.

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    +1
    Hier idem ;)

En als ik het dan eens moeilijk heb dan zeg ik inderdaad tegen mezelf "elk huisje heeft zijn kruisje" Dat steunt me dan weer...

En ook wel jaloers op mensen met een leuke vriendengroep. Ik heb wel vriendinnen maar de een woont ver weg, de andere heeft een hoop sores dus dat is op het moment meer 1-richtingsverkeer.
    Als ik ooit ga trouwen wil ik dus ook geen vrijgezellenfeest... :) alleen al om die reden

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #58 BuffySummers, 20 apr 2013
    Laatst bewerkt: 20 apr 2013
    Waar ik echt stikjaloers van wordt, is mensen met een superhechte familieband. Dat zou ik ook graag willen. Of die veel broers en zussen hebben en daar heel goed mee om gaan.
    Dat steekt heel erg bij mij en daar kan ik me ook echt rot om voelen...
    Ik hb geen contact met neven en nichten nooit echt goed contact gehad ook.
    En mensen met veel vrindinnen. Ik heb maar 2 vriendinnen en helaas zie ik die bijna nooit.

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Maar niemand heeft zulke lieve collega's als ik! haha! Gisteren barstte ik in tranen uit toen ik aan de koffieautomaat stond. Kreeg gelijk een dikke knuffel en werd naar het balkon gedirrigeerd... heb even fijn mijn hart kunnen luchten bij 2 collega's <3

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik ben nooit echt jaloers. Kan wel heel slecht tegen opschepperig gedrag. Vooral op Facebook, van die mensen die nooit wat te melden hebben maar als ze dan wat nieuws kopen of krijgen dan wordt het pagina breed verteld met foto's en alles erbij. Dat kan mij wel mateloos irriteren maar dat heeft niets met jaloezie ofzo te maken.

Oh ja ik ben wel jaloers op vrouwen met een prachtig slank en strak figuur :).

Deel Deze Pagina