Even stoom afblazen %^^&%$# huisarts !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyw80, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.

Jullie kunnen me vast niet helpen maar ik zit hier nu alleen en moet even
    mijn ei kwijt.

Vanochtend voor de zoveelste keer voor mijn migraine naar mijn huisarts geweest.
    Werd me door de vervangster weer een medicijn (Propopnol) aangesmeerd die ik niet durf in te nemen vanwege mijn lage bloeddruk en de bijwerkingen hierop.

Ik gebruik nu Sumatriptan en Oxycodon maar de Sumatriptan kan ik niet innemen als ik alleen met de kinderen ben omdat ik daar suf van word.
    Als ik dus alleen thuis ben neem ik 1 Oxycodon en dan kan ik de dag redelijk doorkomen zonder suf te zijn.

Nu had ik van tevoren al bij de assistente gevraagd om een nieuw recept maar de Oxycodon moest opnieuw gevraagd worden aan de huisarts.

Dus ik zeg tegen haar ipv de Propopnol heb ik liever een nieuw recept voor de Oxycodon omdat ik de Sumatriptan niet altijd kan innemen omdat ik daar suf van word.

Om een lang verhaal kort te maken,ik krijg geen nieuw recept en als ik de Propopnol niet wil dan moet ik maar alleen de Sumatriptan gebruiken.
    Van de Sumatriptan word je niet duf en van de Oxycodon wel zegt zij.

Ik weet toch zelf wel hoe de medicijnen bij mij uitwerken:(
    Maar nee hoor ze bleef bij haar standpunt.
    Ik ben opgestaan en zo de deur uitgelopen.

Dit was niet het eerste voorval dus ik ben linea recta naar de andere huisartsenpraktijk gelopen hier in de buurt.
    Heb daar mijn verhaal uitgelegd en me direct ingeschreven.
    Was er echt helemaal klaar mee.

Zoals gezegd jullie kunnen me hier niet mee helpen maar moet
    even mijn frustratie kwijt.

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Goed zo. Hopelijk heb je meer aan je nieuwe huisarts.

3. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik begrijp je frustratie helemaal, als je huisarts je voor je gevoel niet helpt met je migraine dan heeft dat gewoon direct impact op je kwaliteit van leven (been there).

Als ik zo brutaal mag zijn om je een tip te geven hierin... Ik zou de propranolol als ik jou was wel proberen. Het is absoluut troep en ik ben blij dat ik er inmiddels vanaf ben, daar heb je helemaal gelijk in!

Aan de andere kant ga ik er een beetje vanuit dat als ze het voorschrijven, je ook wel met enige regelmaat migraine hebt. Mijn ervaring is dat hoe vaker je medicijnen gebruik bij een migraine aanval (propranolol is juist om het te voorkomen) hoe minder effectief de medicijnen uiteindelijk worden. Dat geldt voor specifieke migraine medicijnen, maar dat geldt nog vele malen sterker voor pijnstillers. Als je niet een manier vindt om je migraine te voorkomen heb je uiteindelijk dus geen opties meer bij een aanval...

Ik weet niet hoe laag je bloeddruk is, maar ik had ook een hele lage bloeddruk (bovendruk vrijwel altijd onder de 100 in die tijd) en afgezien van soms een beetje duizeligheid en iedere dag flink moe zijn had ik er niet veel last van. Voor mij was het het waard, totdat de aanvallen minder werden.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik hoop dat de nieuwe huisarts meer voor je kan betekenen, goed dat je de stap gezet hebt!

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Mijn boosheid is al een beetje gezakt maar als ik nog aan het moment denk dat ze me vierkant zat uit te lachen begint het weer te borrelen.

Ik ging juist naar de huisarts om eindelijk eens een doorverwijzing te krijgen en hogerop te gaan.
    Na 2 jaar aangerommeld te hebben met verschillende medicatie.
    Ben die pijn zo vreselijk beu en het verstoort gewoon mijn hele leven.
    Mijn werk en mijn relatie lijdt eronder en voor de kinderen vind ik het zo sneu als ik weer geveld op de bank lig en niet gezellig een spelletje mee kan doen.

Ik ben ook bang dat het clusterhoofdpijn word omdat het nu al een tijdje op vrijdagmorgen begint en maandagmorgen weer langzaam wegtrekt.

Maar in plaats dat ze naar je luisteren lachen ze je uit en word je gewoon niet serieus genomen.
    (mevrouw clusterhoofdpijn is vele malen erger dan migraine)
    Of ik dat niet weet,ik ben er snachts al een keer voor op de HAP beland.

Zoals ik al eerder zei dit was niet de eerste keer.
    Met mijn man en met de oudste is er ook al eens wat voorgevallen waardoor ze uiteindelijk in het ziekenhuis terecht kwamen.
    Dit was de bekende druppel voor me en daarom besloten om naar
    een andere huisarts te gaan.

6. mijn vader slikt er metroprolol voor.
    En heeft er weinig tot geen last meer van.
    Hij had gemiddeld 3 keer per week migraine.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Metoprolol is eigenlijk een hartmedicijn dat de hartsleg èn ook de bloeddruk verlaagd. Lijkt me niet geslaagt voor de TS, want ze gaf aan al een lage bloeddruk te hebben.

Maar belachelijk dat de vervangster je niet geloofde, je bent immers ervaringsdeskundige tav hoe de medicatie op jouw uitwerkt.

8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik ben ook migraine patient (tijdens mn zwangerschap nooit aanval gehad.. Dus een tip kisschien ;) ;) ;) )

Maar effe serieus.... Ik ben al 10 jaar migraine patient.. Echt alles geprobeert, werkte niet bij mij.. Beta blokkers, diclofenac.. Name it.. Ive used it.. Enige wat enigsinds nog beetje werkt is maxalt.. Moet ik wel slapen daarna hoor...

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Medisch gezien geef ik je huisarts gelijk. Als jij zoveel aanvallen hebt moet je profylaxe krijgen, en een bètablokker is eerste keus. Ik denk dat je een snufje zou moeten proberen. Ook vind ik standaard oxynorm voor migraine wat zwaar. Hoeveel migraine heb je nu en hoeveel teiptanen en oxynorm gebruik je?

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je migraine omslaat in clusterhoofdpijn. Of bedoel je een migraine-cluster?

10. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het nergens over gaan dat je boos wegloopt. Goed de huisarts mag beter proberen te luisteren, maar die geeft goed advies nav je bloeddruk. Toch vind ik het kinderachtig om boos weg te lopen, zo gaan we niet met elkaar om.

11. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Hallo wendy,

Ik wil je totaal niet aanvallen maar er vallen wat dingen op in jouw verhaal.

Je gaat naar de huisarts ivm je migraine.
    Ik ga ervan uit dat je dan gaat omdat je al een behoorlijke tijd last hebt van migraine en je medicijnen niet voldoende of niet goed werken.

Voordat je door de huisarts gezien wordt heb je al om een herhalingsrecept oxycodon gevraagd terwijl het schijnbaar allemaal niet voldoende werkt.

Hoelang gebruik je al oxycodon? En denk je dat alleen dit werkt?

Vervolgens krijg je niet iets wat je graag zou willen.
    En ook jou beargumentatie mbt je bloeddruk is heel begrijpelijk maar heb je dit ook duidelijk besproken met de huisarts?

Een reden van het niet extra voorschrijven van de oxycodon zou kunnen zijn dat het gewenning zou kunnen worden. Het is en blijft een opiaat.
    Heb jij het idee dat je dit middel echt nodig hebt om de dag door te komen?

Als jij denkt niet voldoende geholpen te zijn door je huisarts sta er dan op dat ze je door sturen!
    Altijd met hoofdpijn lopen is verschrikkelijk.

Meid ik hoop dat je snel geholpen zal worden en bovenal dat je snel je hoopfdpijn kwijt zal raken. Sterkte!

12. en een vaatverwijderaar, en dat was de reden om hem toch die metroprolol te geven.

13. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Even iets heel anders dan medicatie :) Ik ben jaren migraine patient geweest (en nog steeds officieel natuurlijk). Ik kreeg van mijn huisarts de tip om te gaan kijken welk voedingsmiddel de migraine triggerde bij mij. Er is bekend dat een aantal voedingsmiddelen dit doen namelijk. Ik weet even uit mijn hoofd koffie en kaas maar er zijn er meer.
    Ik ben toen gestopt met koffie drinken en bij mij ging het van 4+ aanvallen in de week naar ongeveer 1 in de maand!!
    En nee, het ligt niet aan de caffeine maar aan de plant zelf. Dus caffeine vrije koffie helpt niet.
    Misschien wel iets voor jou om ook uit te proberen? Als je googled kun je het lijstje wel vinden denk ik.

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Misschien totaal niet relevant maar heb je wel eens onderzocht of deze migraine hormoon gerelateerd is? Misschien valt er zelf al veel winst te behalen als je je voeding hormoonvrij maakt en geen pil meer slikt. Geen idee of je nu aan de pil bent, en sorry als ik je nu iets vertel wat je al duizend keer hebt gehoord. Ik wil je migraine absoluut niet bagataliseren, misschien heb je er iets aan... Hoe dan ook, sterkte!

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Vaatverwijder 😉

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien wat zouter eten? Het schijnt bij een opkomende migraine aanval een theelepel zout onder je tong de aanval zou verminderen.

Sowieso bij een lage bloeddruk mag je best wat zouter eten.

17. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Maar een huisarts mag TS wel uitlachen?!?

18. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ook niet, daarom zeg ik ook dat de huisarts beter moet luisteren. Maar het feit dat je boos wegloopt zonder normaal in gesprek te blijven gaat mijn verbazing te boven. Als het je niet zint loop je boos weg..kom op dat doen kinderen dat kan je als volwassene beter handelen. En hoe gaat het dan bij de volgende huisarts, als het daar niet zint loop je ook boos weg naar de volgende? Ik vind dat je elkaar moet proberen te respecteren hoe moeilijk dat soms ook is. Dus de huisarts doet zijn best en de patiënt.

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hier ben ik het ook mee eens, oxycodon is en blijft een opiaat met een grote kans op verslaving. En denk niet nou daar ben ik niet aan verslaafd aan, vergeet niet dat je er er lichamelijk behoorlijk aan verslaafd kan raken! Zonder dat je dat echt door hebt ;)
    Ik denk dat je vaker problemen met de ha hebt gehad anders stap je niet zomaar over neem ik aan ;)
    Hopelijk stuurt je nieuwe ha je door, en heb je straks meer duidelijkheid over het hoe en wat en goeie medicatie ervoor.

Ik hoop dat je snel opknapt meid!

20. Evientje

Evientje Niet meer actief

De reden dat de ha je waarschijnlijk propronol voorschrijft ipv de oxycodon is omdat er wetenschappelijke onderzoeken zijn die aantonen dat je door langdurig of veelvuldig gebruik ivm met klachten zoals migraine je juist die klachten krijgt.

Ik zou je toch willen adviseren om een hoofdpijn dagboek bij te houden, dagelijks en dan ochtend/middag/avond/nacht met de data erbij. Noteer daarbij ook wanneer/welke/hoeveel medicijnen je inneemt, ook wanneer je bijv paracetamol of andere medicijnen inneemt. (Bij een hoofdpijnkliniek wordt hier ook voor gevraagd en de meeste neurologen vragen hier ook om als je doorverwezen wordt). En als je het regelmatig tot vaak hebt kan een doorverwijzing en de hulp van het dagboek zorgen dat er hopelijk sneller duidelijkheid komt en een langdurige oplossing.

Ik heb dit ook moeten doen en dat ging uiteindelijk door dat ik zelfs op moest schrijven met wat/wanneer/hoeveel ik eet, en wat mijn dagbesteding was. Zo krijgen ze inzicht in wat de aanleiding kan zijn en hoe ze erop in kunnen springen. Had het tijdens mijn zwangerschap 24/7 van 15 weken tot 10 maanden na de bevalling, daarvoor zonder enige regelmaat. Bij mij bleek een deel hormonaal en door stress te komen, en deels door gebruik medicijnen en dat was tijdens de zwangerschap en borstvoeding alleen paracetamol! Ik heb indertijd propronol gehad daardoor had ik het alleen nog maar soms, ipv regelmatig. Werd wel voorgeschreven door de neuroloog, ondanks longziekten (propronol kan astma-aanvallen veroorzaken) en een bloeddruk van gemiddeld 80 over 50. Het heeft bij mij wel heel erg geholpen, en uiteindelijk met beter resultaat als de opiaten die ik na de borstvoeding kreeg en voor ik zwanger was.

Deel Deze Pagina