Gezien alles steeds maar duurder word, misschien kunnen we elkaar helpen/ tips geven Ik wil/ heb bespaard op: - Verwarming op de bovenverdieping, had alles altijd op 18 graden staan, dat is nu 16.5. Omdat wij de ventilatie roosters open moeten in ons nieuwe huis en ik niet wil stoken en de roosters open. Ik moet zeggen vind het helemaal niet erg heb het liever koud dan te warm. - telefoon abonnement, ik ben net veranderd naar Ben, van 16 euro naar 8. Had ik veel eerder moeten doen. - Ah thuisbezorgd, binnenkort moet het abonnement verlengt worden. Is toch weer 120 euro per jaar. De Ah zit nu bij ons in de straat. Maar ik heb eigenlijk een super hekel aan grote boodschappen doen. Ik moet wel kijken of ik niet sneller impulsaankopen ga doen -De algemene boodschappen, ik ben onbewust in de jaren duurdere producten gaan kopen terwijl goedkoper eigenlijk ook prima was zoals melk,of dure tonic blikjes voor man van een bepaald merk. Maar ook als man thuis werkt dan maakte ik vaak lekkere broodjes met rosbief etc. Ik ga het in iedergeval proberen te verminderen.
Wij gaan waarschijnlijk stoppen met Hellofresh. Ondanks dat we korting krijgen omdat onze dochter er werkt begint het best wel duur te worden. Voor kleding wil ik zo min mogelijk nieuw maar ga ik eerst naar de kringloopwinkel.
Hoeveel korting krijgen je dan? Ik vind het heerlijk maar een maaltijd is met grote korting voor 3 personen ong 13 euro dacht ik dat vind ik ook te veel.
Elk jaar hebben wij in januari en februari een nutteloze/onnodige aankopen-stop. Geen kleding (of het moet noodzakelijk zijn), geen ‘action’troep. Alles wat er gekocht wordt, wordt over nagedacht of het wel nodig is. (Dit jaar verbouwen we in januari, dus zullen er wel spullen gekocht worden Voor de twee nieuwe kamers).
Niet zozeer uit besparing maar ik vind gewoon dat ik genoeg spullen heb. Ik heb een paar vlakken waar ik van mezelf niets van mag kopen dit jaar: Geen (kook)boeken Geen tijdschriften Geen vinyl Geen bordspellen Geen dingen voor hobbies (wol ed) Überhaupt geen nieuwe hobbies beginnen die nieuwe spullen nodig hebben Kleding alleen ter vervanging voor wat kapot is of wat nog echt mist (heb nu bv geen niet-kapotte joggingbroek) Max 1 per maand lunch op werk (werk alleen op donderdagen op kantoor) Voor alles de regel: als ik het wil zet ik het op mijn verlanglijstje, als ik het na een maand of rond de feestdagen nog steeds wil blijft het er op/koop ik het. Dan kan ik eventueel op zoek naar een aanbieding. Alle insta accounts die iets proberen te verkopen blokkeer ik. Bij elke (verkoop)nieuwsbrief die binnenkomt druk ik op de unsubscribe.
Eigenlijk gaan wij weer even ‘gewoon’ doen. Dat wil zeggen: - Minder afhalen met eten. Wij vinden altijd snel een gelegenheid om sushi/pizza oid te bestellen als in soms wel 1 keer per week. Gaan we voorlopig even niet meer doen. -Weer meer letten op de boodschappen, dec is altijd zo’n maand waarheid bij mij een beetje uit de hand loopt En we gaan kritischer kijken naar impulsaankopen, vooral man. In praktijk komt het erop neer dat ik tig keer per maand ga zeggen: hebben we dat nou echt nodig? Energie waren we al op aan het besparen (korter douchen, verwarming minder hoog, eco-wassen, dak volgelegd met zonnepanelen) en dat gaat zich komend jaar wel uitbetalen denk ik.
Ik heb juist een paar maanden geleden een bezorgbundel afgesloten . Ik denk dat ik daarmee goedkoper uit ben dan ieder keer bezorgkosten betalen of actieproducten kopen, zodat bezorging gratis is. En als ik dan toch nog een klein boodschapje moet doen, dan wil ik dat wel zoveel mogelijk wandelend gaan doen (10 min lopen). Dat scheelt dan wel weer benzindekosten. En ik heb net voor het eerst een verrassings overblijver besteld (ah’s versie van too good to go). Als dat wat is, ga ik dat vaker doen en dan bespaar ik weer op de boodschappen. Dan heb ik nog mijn premium abonnement bij ah weer verlengd. Daarmee krijg je standaard korting op biologische producten, verder nog extra aanbiedingen, 2x zo snel koopzegels sparen (en dus meer en sneller rente), en meer airmiles. En van de airmiles koop ik altijd een tegiedbon voor bol.com. Daar bestellen we veel, dus dat bespaart daar dan weer op. Verder niet zo veel. We hebben sowieso boven zelden een verwarming aan staan. En mijn telefoon abonnement is maar €7.
Ik heb vd week bij de kringloop winkel een andere koelkast gekocht. Ging elke week kijken en had nu mazzel, een vrij nieuw model voor 85 euro. Ik kan gewoon zien in de app dat mijn elektriciteit gebruik behoorlijk naar beneden is gegaan vanaf het moment dat ik de oude koelkast ontkoppelde en de nieuwe heb geplaatst. Dat een oud apparaat het nog doet na al die jaren is leuk maar qua kosten….not so much.
Wij hebben kritisch gekeken naar onze zorgverzekering. Eigenrisico omhoog gegooid en de pakketten naar beneden. Hier besparen we 120 euro per maand mee.
Ooo idd afhalen of bestellen herken ik, de rest eigenlijk ook Bestellen is eigenlijk ook z'on grote kostenpost, ik denk bij ons wel minstens 150 per maand :O En dat gaat gewoon onbewust, maar als je er over nadenkt is het bizar eigenlijk.
Primium abbo hou ik idd wel, dat scheelt enorm en alle extra's zijn ideaal. Ik ben nog wel in twijfel voor de ah bezorging... maar ik kom ondertussen nog steeds 2 x per week in de ah omdat ik weer iets vergeten ben of nog iets nodig heb. Dus ik heb zoiets dan gaat het ook zijn doel wel voorbij, dat was vooral gemak bij mij.
Ik ben eigenlijk heel kritisch op alles en toevallig onlangs weer door alles heen gegaan maar wij doen het zeer netjes en strak qua vaste lasten en boodschappen enzo. Ik kook altijd al in bonus, uitjes altijd via deals, afhalen doen we zelden tot nooit.. en ik koop veel deals zoals ah bezorgbundel en premium (scheelt wel dus want ik heb geen tijd om week boodschappen te doen op zaterdag) en ik ga op woensdag ga ik naar Dirk hier om de hoek en dan haal Ik daar ook nog vanalles wat dan niet bij ah hoeft en goedkoper is. Drogisterij artikelen altijd in korting. Kachel en energie staat/is al erg laag. Groente en fruit op markt… we eten minder vlees… Ik denk dat we kunnen bezuinigen door minder uitjes te doen. Maar ja, daar heb ik dan niet echt zin in want dat is juist wat we zo leuk vinden. Dus dan maar wat minder sparen. Maar als we ze doen dan dus wel goed kijken wat en hoe en kortingen zoeken. Oh ik ga minder werken dat is dus eigenlijk het tegenovergestelde
Dat herken ik wel. Ik ben of weer iets vergeten, of iets is onverwacht op (mijn huisgenoten gebruiken een hoop dingen die ik dan weer niet gebruik, dus geen doen om daar goed zicht op te houden.) Buiten bezorging om, kom ik nog regelmatig in de ah. Maar voor mij scheelt de bezorging toch enorm. Wij zijn met zijn 6-en, waarvan bij a 4 volwassen, een puber en een kind, en ik heb dus altijd echt heel veel boodschappen, buiten eten om is dat ook veel aan verzorgingsproducten, e.d. Dus ik vind het ideaal dat ik het gros en de zware dingen kan bestellen, en die kleine boodschap maak ik dan een wandeling van. Ik hou niet zo van doelloos wandelen, dus win-win qua beweging en boodschappen
Ja echt bizar. Lage tandarts verzekering. 1 ster aanvullend. En dus 850 euro eigen risico per persoon. En overgestapt naar een goedkopere zorgverzekering.
Hoeveel scheelt dat ongeveer? Zitten hier met een koel-vries combinatie van zo'n 15-20 jaar oud die nog een barst heeft achterin ook
PicNic is gratis vanaf €35. Misschien een idee? Alhoewel ze daar lang niet alles hebben, ik ga ook altijd nog naar de Jumbo, maar misschien een groot gedeelte wel voor je?
Wat misschien een goed alternatief is (ik hou zelf helemaal niet van frisdrank, veel te zoet) maar wel van bubbels. Spa rood met schijfjes citroen of limoen. Lekker fris.