Vastendieet

Discussie in 'De lounge' gestart door MamsieM, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nu ik gestopt ben met de borstvoeding, wil ik wat aan de overtollige kilo's gaan doen.
    Heeft er iemand ervaring met het vastendieet?
    Was het goed vol te houden? Viel je ervan af?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.193
    4.501
    113
    Het Vastendieet | Consumentenbond

voors en tegens onder elkaar. Ik ben zelf nooit zo van de dieten, omdat het je vaak niet permanent echt helpt, loop daarom bij een dietiste, maar dat is mijn mening. voor heel veel andere werkt een dieet uit een boekje wel. Succes

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Super! Dank je wel!

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vasten is niks meer of minder dan ordinair crashen.. Crashdieeten kun je meer dan genoeg over vinden op dit forum ;)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben nu aan het vasten ivm met de ramadan en ben nu 7,5 kilo kwijt...afvallen doe je dus wel. Echter als ik na de ramadan weer normaal ga eten weet ik dat het er ook zo weer aan zit!

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Met het vasten dieet, eet je 5 dagen normaal en 2 dagen vasten, is wel anders als ramadan (ik heb beide gedaan:D) inderdaad na de ramadan zit het er zo weer aan, dit dieet heeft bij mij wel enigszins geholpen, alleen pittig is het wel. (Vooral als je het vasten niet gewend ben)
    Heb btw nooit dit boek aangehouden, ben wel benieuwd naar het boek zelf.

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ja het vasten van 5 dagen gewoon eten en 2 dagen 500 kcal per dag is een goede methode. Is een docu over ( dacht van michael mosley).
    Met deze methode kom je niet in de crash stand.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Gaan sporten en gezond eten ( niet teveel dus...juiste porties) is de gezondste manier om af te vallen...en op den duur ook het meest effectief.

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Het is idd een stukje minder erg als de reguliere crashdieeten, dat is waar.. Maar het blijft een dieet wat je maar voor een bepaalde tijd volgt en te volgen is!
    Hierdoor zul je daarna weer "normaal" moeten gaan eten... Wat vaak neerkomt (vaak alsin 9/10x) op een jojo effect.
    Ik ga hier verder ook niet lang over uitwijden, maar simpelweg je levensstijl en eetstijl veranderen is en blijft de beste manier om BLIJVEND af te vallen!!
    Daarnaast is er naar het vastendieet simpelweg nog nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan, en al helemaal niet naar de lange termijn gezien het relatief nieuw is.
    Hou echter 1 ding in gedachte.. Het is en blijft een crash dieet.. Sommige zullen beweren van niet, maar wat ze dan bedoelen is dat je lichaam niet in "spaarstand" komt.. Maar een crashdieet is het!! Immers je ontziet je lichaam aanzienlijk van de voedingsstoffen die het eigenlijk nodig heeft, daarnaast zul je ketose ook niet kunnen voorkomen door eerder genoemde, en je dus erg zwak voelen op de low dagen en uit je giecheltje meuren :D.

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bedankt dames, voor de reacties!
    Ik zie wel dat ik er mee er eerst eens beter in moet verdiepen ;)

11. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe dit dieet nu een half jaar. Ik zie het ook niet als een tijdelijk iets maar een eetwijze die ik voor lange tijd wil volhouden. In het begin heb ik best veel hoofdpijn gehad maar nu niet meer. Het is de bedoeling van dit dieet om een zolang mogelijke tijd op 1 dag te vasten. Dus op tijd ontbijten en laat avondeten en daartussen dus niets. Ik vind het goed vol te houden. Ik doe ook alles op een vastendag zoals sporten. En tegen die geur uit je mond mag best een kauwgompje eten al heb ik niemand in mijn omgeving daar ooit over gehoord.

Deel Deze Pagina